Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Harry Potter

Gestart door Iwan, 21 november 2006, 12:43:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Op een veiling in Groot-Brittannië is een zeldzame eerste editie van het boek
"Harry Potter en de Steen der Wijzen" verkocht voor 14.200 dollar.
Het zeldzame boek waar nog een origineel prijskaartje van 10,99 Britse pond aan vasthing
werd ontdekt door een fervent boekenverzamelaar. Het is één van de 500 exemplaren
die in 1997 in eerste druk van het boek verschenen.
De 19-jarige Toby Rundle deed het van de hand om zijn studies te kunnen betalen.
Volgende maand verschijnt het zevende en meteen ook laatste deel in de serie van Harry Potter.




©hln.be
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

mary-kate

pfff  van mij mag deel 7 gisteren al zijn gekomen het duurd allemaal zo lang ...........
dan {:{}  ik me weer helemaal suf tot dat het uit is  *G


Life can be so beautyfull
so follow your heart

Iwan

Fans van Harry Potter worden aangemaand een petitie te ondertekenen waarmee de boekenketen Waterstone's
bij auteur J.K. Rowling wil aandringen op nog meer avonturen van de tovenaarsleerling.
Het laatste boek in de Harry Potter-reeks, 'Harry Potter and the Deathly Hallows', komt in Groot-Brittannië
op 21 juli uit. Waterstone's hoopt een miljoen handtekeningen te verzamelen voor zijn 'Save Harry'-campagne.
"We vragen niet dat J.K. Rowling al morgen aan een nieuw boek begint te schrijven,
maar wel dat ze het overweegt
", aldus een woordvoerder van de keten van boekenwinkels.

Rowling heeft al onthuld dat twee personages in het laatste boek sterven,
en er wordt al druk gespeculeerd dat één van hen wel eens Harry Potter zelf zou kunnen zijn.

"Maar Harry Potter is een fictief personage en daardoor kan hij niet echt gedood worden",
meent het hoofd van de kinderboekenafdeling bij Waterstone's.
"Arthur Conan Doyle liet ook Sherlock Holmes vermoorden, maar voerde hem jaren later weer op,
op aandringen van fans en uitgevers. Zou hetzelfde niet kunnen gebeuren met Harry Potter
", smeekt de man.

Via Amazon.com werden al 1,6 miljoen stuks van het nieuwste Potter-boek voorbesteld.
Overmorgen, 11 juli, gaat de jongste Potterfilm, 'The Order of the Phoenix', wereldwijd in premiére.



©hln.be
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

PARIJS - Verscheidene Europese kranten doorbreken vrijdag in de aanloop naar de lancering
van het zevende deel in de Harry Potter-serie het embargo op de publicatie.

Verkoop Harry Potter 
Zo publiceerde de Franse krant Le Parisien een samenvatting van het einde van het boek.
Deze was ondersteboven geprint, zodat fans het niet 'per ongeluk' zouden lezen.

Andere kranten publiceerden enkele opmerkelijke gebeurtenissen uit Harry Potter and the Deathly Hallows.
Sommigen baseerden zich op een internetversie, die echter volgens de schrijfster J.K. Rowling nep is.

Problemen
Het tijdstip van het begin van de verkoop, middernacht in Groot-Brittannië, leidt in Israël tot problemen
omdat dit op de sabbat valt. Enkele boekhandels gaan open op de rustdag, maar dat is niet voor alle joden
acceptabel.

De minister van handel en industrie heeft zelfs gedreigd de boekhandels een boete op te leggen.




©nu.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

mary-kate

In oktober komt deel 7 hier uit
pfffffffffffffffffffffffffffff wat duurd dat nog lang

er is in engeland zelfs een extra kindertelefoon opgezet over deel 7 voorals die te heftig word en de kinderen hun verhaal kwijt kunnen als ze het te eng vinden
erg he en dat voor een leesboek

laat het heeeeeeeeeeeeeeeeel snel oktober worden  *G
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Iwan

Kindertjes pesten is een grote hobby van een lerares op een Britse basisschool.
Zo besloot ze onlangs, op de laatste dag van het Britse schooljaar,
de laatste pagina van het nieuwste Harry Potter-boek aan haar klas voor te lezen.

De kindertjes verheugden zich al weken op de zomervakantie, en velen waren dan ook van plan
het boek te gaan lezen, aldus The Sun. De leerlingen en hun ouders zijn not amused door de actie
van de docente. "Ik weet niet waarom ze het deed, maar voor mij heeft ze het verpest",
aldus een tienjarige leerling die zijn tranen vergeefs probeert te bedwingen.
Andere kindertjes sloegen meteen hun handen tegen hun oren, om met alle macht de spoiler-actie te vermijden.

Het is niet bekend waarom de lerares tot de gruwelijke daad overging.
Het schoolbestuur heeft nog niet gereageerd op het incident,
waarbij maar liefst vierhonderd kindertjes betrokken waren.
Het is dan ook nog niet bekend of er stappen worden ondernomen tegen de vrouw.




Ã,©nieuwnieuws.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

mary-kate

Ik heb deel 7 al gereserveed   :app:
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Iwan

Deel 7 inmiddels uit gelezen,
leuk om te weten hoe alles nou precies zit.   :tU:
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

mary-kate

Citaat van: Iwan op 28 december 2007, 19:51:20
Deel 7 inmiddels uit gelezen,
leuk om te weten hoe alles nou precies zit.   :tU:

Pfff ik ben nog niet eens op de helft :-[ dus nog geen idee hoe het afloopt of hoe het precies zit :-\
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Iwan

Citaat van: mary-kate op 30 december 2007, 12:29:28
Citaat van: Iwan op 28 december 2007, 19:51:20
Deel 7 inmiddels uit gelezen,
leuk om te weten hoe alles nou precies zit.   :tU:

Pfff ik ben nog niet eens op de helft :-[ dus nog geen idee hoe het afloopt of hoe het precies zit :-\
Ik had hem in 2 dagen uit.  *G




Misschien ooit achtste Harry Potter

LONDEN - De Britse schrijfster JK Rowling heeft gezegd dat ze een achtste Harry Potter roman
niet uitsluit. Ze zal het waarschijnlijk echter niet de komende tien jaar schrijven.
 
Dat berichtte de BBC zondag op zijn website.

"Als ik ooit een achtste boek schrijf, betwijfel ik of Harry het hoofdpersonage zal zijn.
Ik heb het gevoel dat ik zijn verhaal al verteld heb
", aldus de auteur.

Harry Potter en de Relieken van de Dood was tot op heden de laatste roman over de tovenaarsleerling.
Het boek kwam in Nederland in november op de markt. Het eerste deel verscheen in 1997.





©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

mary-kate

Citaat van: Iwan op 30 december 2007, 20:08:01
Citaat van: mary-kate op 30 december 2007, 12:29:28
Citaat van: Iwan op 28 december 2007, 19:51:20
Deel 7 inmiddels uit gelezen,
leuk om te weten hoe alles nou precies zit.   :tU:

Pfff ik ben nog niet eens op de helft :-[ dus nog geen idee hoe het afloopt of hoe het precies zit :-\
Ik had hem in 2 dagen uit.  *G

sow dat was snel  *G  , ben eigenlijk wel nieuwsschierig hoe het afloopt.
Life can be so beautyfull
so follow your heart

mary-kate

pff nog steeds niet uit nog niet eens op de helft  :'(
schiet even echt niet op  :-\
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Iwan



Citaat van: AD.nl
'Mogelijk nog een boek over Harry Potter'

CHICAGO - De Britse schrijfster J.K. Rowling sluit niet uit dat ze nog een keer een boek
over tovenaar Harry Potter zal schrijven. ''Ik zeg niet dat ik het niet meer zal doen. Ik vind het heerlijk om ze te schrijven'',
aldus Rowling tegen de Amerikaanse koningin van de talkshow Oprah Winfrey.

Rowling vertelt in het interview dat ze tranen met tuiten heeft gehuild toen ze klaar was
met het zevende en laatste deel van de reeks, waarvan het eerste boek in 1997 in Nederland verscheen.

''Ik was eerst opgetogen, maar daarna heb ik gehuild zoals ik voor het laatst deed toen mijn moeder was overleden.''
De inmiddels wereldwijd bekende karakters, zoals Hermelien Griffel en Ron Wemel, ''zitten nog steeds in mijn hoofd",
zei Rowling, die zelden interviews geeft.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Linda2009

potter snotter

vind t maar niks

liezie

Ik ben ooit eens in een het 1ste boek van Harry Potter begonnen, maar nooit niet volledig uitgelezen.
Ik zag liever de films van Harry Potter.  *G

Iwan



Citaat van: HLN.be
Goed nieuws voor de fans: achtste Harry Potter-boek op komst

Er verschijnt een achtste boek in de populaire Harry Potter-reeks van schrijfster J.K. Rowling.
Ze zei dat het er nooit zou komen, maar op 31 juli verschijnt het langverwachte deel toch.
In het boek is het scenario van het toneelstuk Harry Potter and the Cursed Child vastgelegd,
en wordt onthuld wat er zich tien jaar na het laatste boek afspeelt.

Een volwassen Harry Potter, als ambtenaar op het ministerie van Toverkunst. Hij tobt met een burnout
en worstelt met zijn verleden en met het effect dat zijn roem heeft op zijn kinderen.
J.K. Rowling heeft zich uitgeleefd in het toneelstuk, dat in boekvorm wordt uitgebracht.

Rowlings uitgever Little Brown onthulde woensdagmiddag de komst van het achtste deel.
Het scenarioboek zal er in twee versies komen, omdat het toneelstuk nog aangepast kan worden.
Eerst verschijnt er een 'oefenversie' en later een definitieve versie.

Middernacht
Het toneelstuk, dat vorig jaar al werd aangekondigd, gaat op 30 juli in première in Londen
en wordt de hele zomer gespeeld. Meteen na afloop van de première, op zondag de 31e om middernacht,
verschijnt het boek in Britse, Canadese en Amerikaanse boekwinkels.

Het is deze zomer twintig jaar geleden dat het eerste deel in de Harry Potter-serie verscheen.
J.K. Rowling verkocht ruim 450 miljoen exemplaren in 79 talen van de zeven voorgaande boeken.
Die werden alle verfilmd, het laatste boek in twee delen.

De opbrengst van de reeks wordt geschat op omgerekend 6,25 miljard euro.
Behalve de boeken verschenen onder meer videospellen, soundtracks, lego en films.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

mary-kate

Ik ben nog steeds niet door het laatste deel heen gekomen.
Ik weet niet of ik op een nieuw deel zit te wachten
Life can be so beautyfull
so follow your heart