Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Dodelijke navelpiercing

Gestart door Iwan, 9 oktober 2007, 16:38:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

AMSTERDAM - Een Engels meisje is bijna gedood door haar eigen navelpiercing.
Door een ongeluk met een auto klapte de airbag tegen de piercing en richtte een ravage aan.
'Doktoren hadden zoiets nog nooit gezien..'

Jessica mag blij zijn dat ze het relatief onschuldige auto-ongeluk tijdens een studiereis in Duitsland
overleefde. Door de klap sprong de airbag uit die de autogordel met grote kracht tegen haar buik drukte.

De piercing met ijzeren staafje sloeg bij haar daardoor zover naar binnen dat het bijna haar
ruggengraat raakte. De schade was enorm, doktoren waren lang bezig om haar in leven te houden.

Nu heeft ze een litteken van ruim 25 centimeter over haar eens zo mooie buik lopen en is ze getekend
voor het leven. Haar moeder gaf ooit na lang aandringen van haar dochter toestemming voor het plaatsen
van de piercing. 'Ik dacht dat het hoogstens kon gaan ontsteken', zegt Amanda.
De kans op een dergelijk ongeluk is minimaal, zeggen doktoren.
Vandaar dat ze ook in alle medische literatuur als speciaal geval zal worden opgenomen.

Jessica heeft zelf het initiatief genomen om de wond aan de wereld te laten zien.
'Ik was gek met m'n piercing, maar nu wil ik iedereen waarschuwen', zegt de onfortuinlijke studente.



Ã,©telegraaf.nl

"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

 :o  Ik hoef al geen navelpiercing meer.
Als is de kans dat zoiets gebeurt natuurlijk wel uitermate klein.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

heb dat gezien ja, echt niet normaal hoor zo'n klein stukje ijzer zoveel schade phoe

Iwan

                     

LONDEN - In Groot-Brittannië is een jongeman van 22 overleden aan een infectie van de hersenen.
Die ontsteking was het gevolg van een tongpiercing die hij enkele weken eerder had laten aanbrengen.
Dat meldt de Britse omroep BBC.

Medische experts waarschuwen al langer voor de kwalijke gevolgen van orale piercings.
Die kunnen de tanden beschadigen en infecties veroorzaken. Die ontstekingen kunnen
vervolgens doordringen tot de hersenen en tot de dood leiden.

Andere risico's van mondpiercings zijn terugtrekkend tandvlees en langdurige bloedingen.
Professor Damien Walmsley van de Britse Dental Association raadt dergelijke piercings ten stelligste af.




©ad.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."