Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

RTL stopt met belspelletjes

Gestart door Iwan, 9 oktober 2007, 17:09:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Vanaf 1 november zijn op de zenders van RTL geen belspelletjes meer te zien.
De uitzendingen worden volgens een woordvoerder 'tot nader order' gestopt.
Het bedrijf wil eerst duidelijkheid over de regels voor belspelletjes.

De opsporingsdienst FIOD-ECD onderzoekt of aanbieders van belspelletjes
de Wet op de Kansspelen overtreden. Vorige maand werden invallen gedaan bij RTL, SBS
en bij enkele tv-producenten. Nu RTL stopt, dreigen enkele tientallen mensen hun baan te verliezen.

Mensen die aan belspel meedoen, betalen veel geld voor het telefoongesprek
en worden vaak lang aan de lijn gehouden.



Ã,©nos.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Nevyn

Jeeej! Wie gaat er met mij een feestje bouwen om dit heugelijke nieuws?

Iwan

Citaat van: Dee-E op 10 oktober 2007, 16:55:56
Jeeej! Wie gaat er met mij een feestje bouwen om dit heugelijke nieuws?
Met jou wil ik overal wel een feestje om vieren.  ;D

Maar ben blij dat die spelletjes stoppen,
want ze irriteren mij dood.
Dan hebben ze bv een opgave waarbij je een woord moet raden
dan staat er B L * E M, en de hint is.
...... houden van mensen, en dan komt die presentatrice er nog overheen met
"O-O-O-O-O-O, wat een moeilijke opgave, Is er dan echt niemand die het antwoord weet?
Ben jij wel zo slim bel dan snel!"


Nouja dan raak ik geirriteerd, zo van ze denken toch niet dat we helemaal hersendood zijn,
mijn poes weet het antwoord nog, maar ze hebben al honderden goede antwoorden gehad,
maar bellen zelf pas iemand terug die dna het antwoord mag geven als het programma bijna is afgelopen
en ze genoeg geld binnen hebben geschept.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Thank god!!!!

Ik word gek van die spellen!  :-[

TimT

Ik moet zeggen dat ik af en toe wel eens gebeld om te testen of je er nu door zou komen. 1,20 aan verbelt (2 keer) en ik heb gemerkt dat je er niet door komt. Dus ja.. ik vind het inderdaad super klote om er lang naar te kijken. Die domme mutsen die ze er neer zetten. Bedoel volgens mij worden express vrouwen neergezet (vaak blond), zodat ze te schande gezet kunnen worden. 

Iwan

AMSTERDAM -  SBS mag korte belspelletjes voorlopig blijven uitzenden op tv.
Dat heeft de rechtbank in Amsterdam woensdag bepaald.

De officier van justitie wilde korte belspelletjes, zoals tijdens voetbalwedstrijden,
voorlopig verbieden. In een eventueel nog volgend strafrechtelijk onderzoek zal
de toelaatbaarheid van dergelijke belspelletjes nader door het Openbaar Ministerie
moeten worden onderzocht.

SBS Broadcasting (SBS6, Veronica en Net5) was kort voor de zitting al gestopt met
het uitzenden van grote belspelletjes (call tv), daarom ging de zitting van woensdag
alleen over een eventueel verbod van korte belspelprogramma's. De rechtbank heeft
na onderzoek besloten dat niet gezegd kan worden dat die spelletjes in strijd zijn met
de geldende regels. Daarom is er op dit moment onvoldoende aanleiding voor het opleggen
van een verbod.

SBS liet in een reactie weten tevreden te zijn over de uitspraak.
ââ,¬Å¾De rechter heeft geen reden gezien deze te verbieden. We voelen ons hiermee gesteund
in onze opvatting dat de door ons uitgezonden bel- en sms-spellen binnen de kaders vallen
van de Gedragscode Promotionele Kansspelen die vanaf 1 januari 2006 van toepassing is
en dat SBS deze gedragscode correct interpreteert. SBS benadrukt dat het zich ook
in de toekomst volledig aan deze gedragscode zal houden.
ââ,¬Â

Call tv-spellen zijn onderwerp van een justitieel onderzoek naar de rechtmatigheid ervan.
Opsporingsdienst FIOD-ECD verdenkt de tv-bedrijven (naast de tv-zenders ook tv-producenten)
van het overtreden van de Wet op de Kansspelen. De kans om te winnen is vaak onduidelijk,
bellers worden soms lang aan de lijn gehouden tegen hoge kosten en soms moeten ze al bellend
een extra spelletje spelen om tot de studio door te dringen.

De vier RTL-zenders waren ook al eerder gestopt met het uitzenden van de belspelprogramma's.





Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Dity

Vind het wel zo prettig zonder al die belspellen, maar nu heb je overdag alleen van die verkoop spotjes
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Izzy

Heerlijk dat hadden ze een paar jaar eerder moeten doen.. of nog beter ze nooit laten toelaten!

Nou heb je wel vaak zo'n vaag medium waar je tarot kaarten enzo kan omdraaien en alle vragen kan
stellen die er maar bestaan.. dat mag van mij ook alweer van de buis.