Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Oranje in Poule des Doods

Gestart door Iwan, 2 december 2007, 17:19:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

LUZERN -  Oranje komt op Euro 2008 in een loodzware groep met Italië, Frankrijk en Roemenië.
Gezien de potindeling kon Oranje in het ergste geval op Italië, Duitsland en Frankrijk stuiten.

Groep C, Zürich/Bern
1. Nederland
2. Italië
3. Roemenië
4. Frankrijk

Oranje zal de groepswedstrijden afwerken in het Zwitserse Bern.

De kans op een loodzware poule was groot omdat Nederland als groepshoofd in groep C
(Zwitserland/Bern) de drie andere zwakke groepshoofden ontloopt.

De twee beste ploegen van de poules stromen door naar de kwartfinales.

De supporters van Oranje die graag een wedstrijd willen bezoeken op EURO 2008,
moeten hopen op het nodige geluk. Het Stade de Suisse in Bern heeft een capaciteit
van 30.000 toeschouwers. Dit betekent dat de KNVB tussen de 6000 en 7000 tickets
krijgt toegewezen, waarvan de helft gaat naar gasten en sponsoren van de bond
en de andere helft naar de fans.

Aangezien de supportersclub van Oranje zoââ,¬â,,¢n 60.000 leden telt, zullen behoorlijk wat fans
teleurgesteld worden. De verwachting is dat in totaal zoââ,¬â,,¢n 200.000 aanmeldingen zullen binnenstromen.

Overleeft Nederland de groepsfase, dan zullen meer tickets beschikbaar komen, al moet dan niet
gedacht worden aan duizenden. Op het WK 2006 in Duitsland waren meer tickets beschikbaar omdat
de stadions groter waren en veel meer kaarten werden teruggestuurd door deelnemende landen
als Togo en Ivoorkust.




Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Als ik de kranten mag/moet geloven zit Nederland elk groot kampioenschap in de poule des doods,
maar Frankrijk en Italië zullen pittige tegenstanders worden, al denk ik dat we Roemenië ook niet
moeten onderschatten en Nederland is ook al jaren niet echt op niveau.  :-\
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Dity

Ze zitten inderdaad wel in een poule met flinke tegenstanders.
Maar om nu meteen te zeggen "Poule des doods" gaat wel een beetje ver.

Ze kunnen het best wel ver schoppen als ze de inzet maar hebben, en ik heb vaak het idee dat het daar wel eens aan ontbreekt bij het Oranje elftal
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

bigfoot

wat iwan zeg we zitten volgens de media elke keer in de poule des doods
maar nederland moet wel beter in vorm zijn want ik denk dat ze niet door de eerste ronde heen zullen komen met een beetje geluk komen ze op de 3de plaats.