Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

EO-programma verwikkeld in seksrel

Gestart door Iwan, 18 januari 2008, 11:55:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Rond het tv-programma '40 dagen zonder seks' van de Evangelische Omroep is een seksrel ontstaan,
doordat toplessfoto's en het mobiele nummer van een deelnemer op internet zijn geplaatst.


Deelnemer Bregje heeft in de uitzending van dinsdag een smsââ,¬â,,¢je laten zien met daarin herkenbaar de naam
van een jongen die een afspraak met haar wilde maken voor seks. Als wraak heeft hij haar telefoonnummer
en toplessfotoââ,¬â,,¢s op internet gezet, waarop ze is bedolven onder de telefoontjes en smsââ,¬â,,¢jes.

Geschrokken
De deelnemer van het EO-programma, die bekende met meer dan 50 jongens het bed te hebben gedeeld,
is er erg geschrokken van de reacties die ze kreeg. Arie Boomsma, de presentator van het programma,
zegt in het AD dat ze ââ,¬Ëœsmerige, denigrerende, respectloze dingenââ,¬â,,¢ over zich heen heeft gekregen.

Inmiddels heeft ze de jongen gesproken en hij heeft de fotoââ,¬â,,¢s en het telefoonnummer van internet verwijderd. 

Begeleiding
Boomsma zegt dat de rel te wijten is aan het programma omdat ze niet hebben nagedacht
over de gevolgen die het tonen van het smsââ,¬â,,¢je zou kunnen hebben. In het tv-programma RTL Boulevard
zei Boomsma dat het programma hiermee echt een misser heeft gemaakt.

De juridische afdeling van de EO begeleidt Bregje nu voor het geval de fotoââ,¬â,,¢s nog ergens  opduiken.
Ze krijgt ook een nieuw nummer van de omroep.

Het EO-programma '40 dagen zonder seksââ,¬â,,¢ werd dinsdagavond voor de tweede keer uitgezonden
en is door 666.000 mensen bekeken. In het programma worden zeven jongeren gevolgd,
die moeten proberen om veertig dagen geen seks te hebben.





Ã,©elsevier.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

De kans lijkt me vrij groot dat de foto's ergens anders opduiken,
als je ooit iets op het internet zet, wat voor andere mensen beschikbaar is,
dan gaat het bijna nooit meer weg, met name als het zulke afbeeldingen betreft.

"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Ik heb het programma nu 2 keer gezien en vind het zo bizar hoe jongeren over sex denken. Ik kan me totaal niet vinden in hun ideetjes en gedachten. Gelukkig doe ik ook niet mee aan dat programma! ;) Zou het trouwens gemakkelijk vol houden!  Ãâ€"TU

Iwan

Ik heb 1x een stukje gezien van het programma, mijn moeder keek erna.
Ik vind het helemaal niet leuk om naar te kijken in elk geval, mijn moeder hem er toen afgezet
omdat ik zei; ik ga even naar me tante en kom wel terug als dit programma afgelopen is.  *G
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

De Evangelische Omroep (EO) is zo'n honderd leden kwijtgeraakt door de serie '40 dagen zonder seks'.
Dit heeft een woordvoerder van de omroep bekendgemaakt.
Afgelopen dinsdag werd de laatste aflevering van het omstreden programma uitgezonden.

Lesmateriaal
De EO kreeg ook 'spontane steunbetuigingen en positieve reacties' op het programma.
Samen met onder meer de Christelijke Hogeschool Ede en jongerenorganisatie HGJB
maakte de EO lesmateriaal om het programma op scholen en jeugdverenigingen te bespreken.





Ã,©nieuwnieuws.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."