Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Iemand die een misdrijf begaat moet berecht worden in het eigen land.

Gestart door Iwan, 21 april 2008, 22:20:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Op een ander forum waar ik sinds kort lid ben deponeerde iemand de stelling;
Begaat iemand een misdrijf in een ander land dan moet die persoon berecht/veroordeeld
en de eventuele straf uitzitten in eigen land. Dat houd in de praktijk in dat als wanneer
ik bv een misdrijf bega in Amerika dat ik dan moet worden overgedragen naar de Nederlandse justitie
en die in in Nederland door Nederlandse rechters veroordeeld zou moeten worden.


Wat vinden jullie van deze stelling?
Onderschrijven jullie de stelling en waarom ben je het eens of oneens met de stelling?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

ik vind dat men de straf die verdient is in het land moet uitzitten waar hij begaan is. Anders krijgen we op den duur ook zulke volle cellen hier in NL ;)

Dity

Als ik in Amerika een misdrijf zou begaan zou het niet meer dan normaal zijn dat ik in Amerika zou worden berecht en mijn straf daar uit zou zitten.

Zou ik het gezien de strafmaat hier bekijken zit ik hem natuurlijk liever hier uit en wordt ik hier ook liever berecht ;D
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Iwan

In principe vindt ik dat als je in een ander land een misdaad begaat dat je dan in dat land voor de rechtbank moet verschijnen. Ik vindt wel dat Nederland haar onderdanen niet moet laten berechten in een land die de doodstraf nog kent, ontwikkelingslanden als de VS bijvoorbeeld of landen die niet geen eerlijke rechtspraak kennen. Ook landen waar je bv een jarenlange gevangenisstraf kunt krijgen voor het opzak hebben van een grammetje cannabis daar zie ik liever geen Nederlanders voor dat verbreken voor de rechtbank verschijnen, maar als je te gast bent in een land dan vindt ik dat je je moet schikken naar de wetten en regels die daar gelden.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."