Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Tennis: Nadal schrijft historie op Queens

Gestart door sterretje, 16 juni 2008, 11:31:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sterretje

Nadal schrijft historie op Queens
15-06-2008

Fantastisch !!
Voorspelling Sterretje : Zelfs op gras is Rafa nu goed bezig, ik zou het niet vreemd vinden als hij Wimbledon ook gaat winnen !!!






- Rafael Nadal heeft een historische zege geboekt op Queens. Hij is de eerste Spanjaard sinds 1972 die een toernooi op gras wint.

De nummer twee van de wereld rekende in de finale af met Novak Djokovic, 7-6 (6) en 7-5. Nadal volgt daarmee Andres Gimeno op. Die won in 1972 in Eastbourne.

Djokovic begon goed aan de wedstrijd en nam een 0-3 voorsprong. Nadal kwam echter terug in de wedstrijd en trok de set in een tiebreak naar zich toe: 8-6 in de tiebreak.

In de tweede set mocht Djokovic bij een stand van 4-5 serveren voor de set, maar Nadal brak de Serviër op het juiste moment. Uiteindelijk ging de Spanjaard met de zege aan de haal door drie games op rij te winnen.

DonWoozy

Nadal is echt heel goed, ik hou totaal niet van tennis maar ik heb hem wel eens zien spelen toevallig nou die gast kan echt goed tennissen nou ja dat blijkt maar weer!!