Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Aanklacht na extreme tatoeage

Gestart door Frantic, 16 juni 2009, 11:31:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frantic

In plaats van de gevraagde drie tatoeages, kreeg de 18-jarige Kimberley Vlaeminck uit het Belgische Kortrijk eergisteren maar liefst 56 sterretjes op haar gezicht getatoeëerd. Ze heeft een aanklacht ingediend tegen de tatoeëerder.

Kimberley is in shock. "Zie me hier nu zitten: ik ben lelijk. Zelfs verminkt! Zo durf ik alleszins niet te gaan werken. Ik heb dit niet gewild. Echt niet," zucht ze. Samen met haar vader Diego, haar zus en haar vriend bracht ze eergisteren een bezoek aan Tatoo Box in Kortrijk. "Ik heb altijd gekleurde puntjes naast mijn linkeroog gewild. Mijn vader wilde die betalen. Omdat iedereen in onze familie toch een tatoeage heeft."

Toen Kimberley eenmaal in de tatoeagestoel zat, gingen haar familie en vriend in de stad een ijsje halen. De tatoeëerder had Kimberley al overgehaald om in plaats van puntjes voor sterretjes te gaan. "Die man had een tekening gemaakt met meerdere sterren. Ik had hem gezegd dat ik er maar drie moest hebben. Maar hij bleef maar bezig. Zeker drie keer heb ik hem gevraagd om te stoppen. Maar hij zei telkens dat hij nog een klein beetje werk had met inkleuren. En plots vroeg hij of hij de laatste twee grote sterren ook moest inkleuren. Ik viel uit de lucht, wist niet over welke grote sterren hij het had. En net op dat moment kwam mijn vader terug binnen."

Haar vader was 'not amused' toen hij het resultaat zag. Ook Kimberley zelf schrok ervan. "Ik denk dat ik tijdens de hele sessie even ingedut moet zijn. Ik was die ochtend dan ook al om 5 uur gaan werken", aldus Kimberley Vlaeminck.

De communicatie met de tatoeëerder was een probleem. De man sprak enkel Frans, een taal die Kimberley niet machtig is. De man, een 37-jarige uitgeweken Parijzenaar, verklaart dat Kimberley wel om de sterren heeft gevraagd. "Slapen als je in je gezicht getatoeëerd wordt, is onmogelijk," zo wuift hij het argument van Kimberley weg. "Het doet te veel pijn. Dit is een heel vreemd verhaal. Dat meisje heeft die sterren gevraagd. En ik heb ze haar gegeven. Punt aan de lijn. Ze was er overigens aanvankelijk ook heel blij mee. Alleen: dat veranderde toen ze haar vader zag."

Een woordvoerder van justitie wil eerst de uitkomst van het onderzoek afwachten. "Als die man inderdaad opzettelijk meer sterretjes dan gevraagd op haar gezicht zette, dan valt dat onder opzettelijke slagen en verwondingen. Maar misschien gaat het om een communicatiestoornis of veranderde het meisje van mening toen haar familie het resultaat afkeurde."

De tatoeëerder stelt dat hij niet fout zit. Toch wil hij het meisje tegemoet komen, omdat ze ontevreden is. "Omdat ze zo ontevreden is, moet ze van mij maar 50 euro betalen. Dat is de kostprijs voor vier sterren." Een laserbehandeling wil hij niet vergoeden. Zelf kan hij deze ook niet aanbieden, omdat hij de apparatuur niet heeft.

Kimberley durft niet meer over straat te gaan. Ze hoopt dat de hele affaire zo snel mogelijk achter de rug is. "Die sterren moeten weg. Hoe sneller, hoe liever. Want iedereen die me ziet, zegt het: zo kun je niet gaan werken. Ik durf zo niet naar buiten. Omdat ik te lelijk ben."


bron: Het Nieuwsblad

Kim

Je voelt toch zeker wel waar die man bezig is?
Als hij opeens bij je neus zit te frunniken en je
wilde maar een paar sterren naast je oog dan
zou je toch iets zeggen of doen?

Volgens mij klopt er niks van.....

DonWoozy

volgens mij wilde ze het gewoon zelf, want dat verhaal kan natuurlijk nooit! Waarschijnlijk
is ze gewoon geschrokken van de reactie van haar vader waardoor ze maar gewoon gezegd
heeft wat hierboven staat :P

Iwan

Het Belgische meisje wiens gezicht per ongeluk is volgetatoeërd met sterretjes,
is een ware hype op internet.

De 18-jarige Kimberley Vlaeminck wilde graag drie sterretjes op haar gezicht laten aanbrengen.
Ze viel naar eigen zeggen tijdens de behandeling in slaap en toen ze wakker werd,
had ze 56 sterretjes. "Ik voel me verminkt", zegt ze daarover. Vlaeminck is op zoek
naar werk maar is daar momenteel huiverig voor, gezien haar voorkomen.
"Ik durf amper de straat op."

http://www.youtube.com/v/TXd7SxSB5Jw&hl=nl&fs=1&color1=0x006699&color2=0x54abd6

De 'Fansite Kimberley '56 sterretjes' Vlaeminck' heeft na een dag al zo'n 3.500 leden.
Toch is ze van plan om de sterretjes te laten verwijderen. Deze behandeling is echter
kostbaar en pijnlijk.

De tatoëerder heeft aangeboden alle kosten van de verwijdering te betalen,
meldt Het Laatste Nieuws.





©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Kimberley '56 sterren' Vlaeminck is inmiddels een echte hype geworden op het internet.
Het verhaal van het 'sterrenmeisje' is zo bizar dat het bijna onrealistisch is. En misschien
is het dat ook wel, want wat als het nu eens een goed uitgedachte mediastunt is?
We weten ondertussen al dat ze er bij MNM niet vies van zijn en laten er nu toevallig
enkele zaken zijn die wel heel hard in de richting van de zender wijzen.

Het verhaal van Kimberley met haar 56 sterren is ondertussen al bijna de hele wereld rondgegaan.
Het 18-jarige meisje wilde graag drie sterretjes naast haar oog laten tatoeëren
maar verliet enkele uren later de shop met een volledige sterrenhemel op haar gezicht.
Ze beweert dat dit niet was wat ze gevraagd had maar dat ze tijdens de sessie
in slaap was gevallen. De media sprongen op het verhaal als leeuwen op een prooi
en de laatste drie dagen was Kimberley overal voorpaginanieuws.

Maar wat als het hele verhaal nu eens een goed uitgedokterde mediastunt is en dat er
helemaal geen sprake is van een tatoeage? Een goede grimeur kan immers veel.
Puur uit nieuwsgierigheid gingen we even een paar zaakjes natrekken en we kwamen tot
een paar heel verrassende ontdekkingen. Vandaag werd immers de Kimberlizer gelanceerd,
een internetapplicatie waarmee je op een foto van jezelf de sterrentatoeage kan aanbrengen.
Toch wel sterk als je hier pas twee dagen na het hele zaakje mee kan uitpakken.
Maar er is natuurlijk meer, De Kimberlizer is een product van het reclamebureau FAMOUS.
De website staat al sinds eind april geregistreerd en wie surft naar de homepagina wordt
rechtstreeks omgeleid naar de applicatie. Toevallig of niet, maar laat FAMOUS nu ook net
het reclamebureau zijn dat instond voor de lancering van radiozender MNM.
En wat is ook al weer het logo van die zender? Juist, een sterretje.

De bedenkingen die we al hadden bij het bizarre verhaal werden alleen maar versterkt.
De kans dat iemand in slaap valt tijdens het plaatsen van een tatoeage in het gezicht
is volgens ervaren tatoeëerders vrij onbestaande. En waarom zou iemand zijn carriére
op het spel zetten door zomaar zijn zin te doen op het gezicht van een 18-jarig meisje?
Een tatoeage wordt trouwens meestal eerst uitgetekend met een gewone stift,
dus het kan bijna niet anders dan dat Kimberley de tekening al op voorhand had gezien.
Omdat we vonden dat er een klein beetje teveel toevalligheden waren, belden we even
naar Peter Van de Veire. Toen we hem het verhaal voorlegden reageerde hij al lachend
dat hij hier geen commentaar kon op geven. Wat hij wel kon vertellen, is dat Kimberley
morgen bij hem te gast is in de studio. The plot thickens

Alleen moeten we nu nog zien uit te vinden waarom er juist 56 sterretjes Kimberley's
gezicht sieren... Ideeën zijn welkom!





©clint.be
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Citaat van: Kim op 16 juni 2009, 17:52:31
Je voelt toch zeker wel waar die man bezig is?
Als hij opeens bij je neus zit te frunniken en je
wilde maar een paar sterren naast je oog dan
zou je toch iets zeggen of doen?

Volgens mij klopt er niks van.....
Het lijkt erop dat Kim gelijk gaat hebben, vond het zelf ook al een vreemd verhaal,
maar ik dacht dat het meisje het zelf wilde, die 56 sterretjes, en bang was geworden
toen ze de reactie van haar vader zag. (wat de Don ook al zei)
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

De openbare omroep ontkent donderdag formeel dat het "sterrenmeisje", Kimberley Vlaeminck,
een stunt is van radiostation MNM. De website Clint.be legde eerder op de dag de link
tussen het meisje met de tattoo's en de populaire VRT-zender.

Kimberley Vlaeminck domineert al enkele dagen de binnen- en buitenlandse media met haar
opmerkelijke verhaal. Het 18-jarige meisje uit Kortrijk beweert dat een tatoeëerder 56 sterren
op haar gezicht aanbracht, terwijl ze er maar drie had gevraagd.

'Kimberlizen' via website marketingbureau Famous
Intussen beginnen er vragen te rijzen over het waarheidsgehalte van de story.
"Is het niet opmerkelijk dat marketingbureau Famous al na een dag een website
klaar heeft waarop iedereen zijn eigen foto kan 'kimberlizen'?
", vraagt Clint.be zich af.
"Is het niet verdacht dat de site in kwestie in april al werd geregistreerd en dat Famous
bovendien de lancering van MNM in goede banen leidde, een zender die bovendien een
ster in zijn logo heeft?
"

Zelfmoordneigingen
"Puur toeval", luidt het donderdagavond bij de openbare omroep.
"Kimberley is vrijdagochtend te gast bij Peter Van de Veire en zal daar hopelijk
de waarheid vertellen. Wat ik wel formeel kan bevestigen is dat het verhaal
géén stunt is van de VRT
", aldus woordvoerder Björn Verdoodt.

De oom van het meisje was donderdag al even te horen op MNM en verklaarde
dat Kimberley aan het hele verhaal zelfmoordneigingen heeft overgehouden.
De Grote Peter Van de Veire Ochtendshow start vrijdag om 6 uur.




©hln.be
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

BRUSSEL - Het Belgische sterrenmeisje zou de tatoeage van 56 sterretjes wel degelijk
zelf gewild hebben. Omdat ze bang was voor de reactie van haar vader, loog ze dat ze tijdens
het aanbrengen van de tatoeage in slaap was gevallen.

Dit meldde de Franstalige website rtlinfo.be, aldus de Vlaamse krant De Morgen maandag.
De 18-jarige Kimberley Vlaeminck was in eerste instantie tevreden met het resultaat
op haar gezicht. Toen haar vader de tatoeage zag werd hij woedend en weigerde te betalen
voor het geleverde werk. Het meisje zou daarom hebben besloten een verhaal te verzinnen,
met alle gevolgen van dien.

Hype
Rond het meisje is een ware mediahype ontstaan.
Op de website 'Kimberlizer' kunnen mensen een foto van zichzelf downloaden en die versieren
met Kimberley-sterretjes. Zo wil de Belgische minister van Volksgezondheid de regels om tatoeages
te zetten, aanscherpen.
Er bestaat nog steeds enige twijfel of het hele verhaal niet een stunt is van de Belgische radiozender MNM.

Zwijgen
De advocaat van de Kortrijkse Kimberley vraagt zijn cliënte om geen verklaringen meer
af te leggen in de pers en ook geen optredens meer te doen in de media.
"Ik wil op een serene manier kunnen werken aan haar dossier", zegt advocaat Jan Leysen.
"Donderdag hoop ik met een verklaring naar buiten te komen." Of Kimberley Vlaeminck
zich zal kunnen houden aan het verbod, moet de komende dagen blijken.

Vorige week viel het meisje in slaap in de tattooshop van Rouslan Toumaniantz.
Ze werd wakker met 56 getatoeëerde sterren in haar gezicht. Sindsdien is het meisje
niet meer uit de media te branden, niet alleen in Vlaanderen maar ook in de internationale pers.





©ad.nl/hln.be
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

AMSTERDAM - Kimberley Vlaeminck, die 56 sterren op haar gezicht kreeg gezet in plaats van drie,
heeft het uitgevochten met de tatoeëerder.

Het Sterrenmeisje krijgt van tatoeëerder Rouslan Toumaniantz 3000 euro zodat ze de sterren
kan laten verwijderen in een andere tatooshop. Dat schrijven De Standaard en Het Nieuwsblad.

Er zijn zes tot acht sessies van telkens een klein halfuur nodig om de sterren weg te krijgen
zodat het nog tot Pasen duurt voor de Belgische haar oude gezicht terug heeft.

Het meisje uit Kortrijk wilde aanvankelijkslechts drie kleine sterretjes bij haar linkeroog laten plaatsen,
maar ze beweert dat ze in slaap viel tijdens de procedure. Toen Kimberly Vlaeminck wakker werd,
had ze geen drie maar 56 sterren op haar gezicht.





©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

echt nog steeds vind ik dit zo'n ENORM vreemd verhaal maar goed
dat is dan nu ook weer uitgevochten en is ze ook weer tevreden of
als je het misschien anders wil zeggen haar vader is tevreden want ik
denk dat nog steeds dat haar vader gewoon pissed was!

Iwan

Sterrenmeisje Kimberley Vlaeminck kan fluiten naar de 3.000 euro om haar sterren weg te laten halen.
"Omdat ze zich nog altijd niet publiekelijk heeft geëxcuseerd", zegt tatoeëerder Rouslan Toumaniantz.
Deze week raakte bekend dat de tatoeëerder uit Kortrijk en zijn cliënte Kimberley Vlaeminck (18)
een overeenkomst hadden bereikt. Toumaniantz wilde 3.000 euro betalen om haar sterren weg
te laten laseren. Hun advocaten hadden een contract opgesteld en het kamp van Kimberley had
het al ondertekend. Toumaniantz niet en hij is dat ook niet van plan. "De afspraak was dat Kimberley
zich publiekelijk zou excuseren. Dat deed ze nog altijd niet. Voor mij is ons akkoord niets meer waard.
Ik ga naar de rechtbank
."





©hln.be
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Het zijn moeilijke tijden voor het beruchte 'sterrenmeisje' Kimberley Vlaeminck uit Kortrijk.
Kimberley heeft inmiddels één getatoeëerd sterretje minder op haar gezicht, maar daarvoor is wel
een rood puntje in de plaats gekomen. "Bij wijze van test werd een klein sterretje weggelaserd
door een bevriende tatoeëerder. Maar dat leverde niet meteen het verhoopte resultaat op
",
vertelt haar advocaat.

Geen verbetering
"Hoewel het om een kleine ster ging, staat er nu een dik rood puntje in de plaats.
Als ze op deze manier alle overige 55 sterren laat weghalen, staat haar gezicht vol rode puntjes.
Een echte verbetering noem ik dat dan niet.
"

Griep
Ook met de gezondheid van de 19-jarige Kimberley zou het niet al te best gaan.
Ze ligt momenteel ziek op bed met griep, ze zou depressief zijn en het sterrenmeisje
kan maar geen baan vinden.





©hln.be
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Eigen schuld!

Blijf erbij dat meisje heeft er zelf voor gezorgd!

Nevyn

Net als Kim kan ik ook niets anders denken als eigen schuld, dikke bult!

Iwan

Citaat van: HLN.be
Tattoo Eddy moet sterrenmeisje weer gaaf gezicht geven

Goed nieuws voor het veelbesproken 'sterrenmeisje' Kimberley Vlaeminck. De 19-jarige Kortrijkse
heeft er haar eerste sessie van een gloednieuwe laserbehandeling opzitten en is "dolgelukkig dat er
een oplossing in zicht is
", zo zegt ze in de krant 'Het Laatste Nieuws'. Kimberley laat haar sterretjes weghalen
bij Tattoo Eddy, waar Eddy Vercaemere en zijn vrouw Alena Bedvarikova een nieuw laserapparaat
gekocht hebben waarmee tatoeages kunnen verwijderd worden zonder littekens.

De behandeling kan tot twintig maanden duren, afhankelijk van het aantal sessies die nodig zijn.
Het zal Kimberley tot 2.500 euro kosten. "Ik ben heel blij dat ik eindelijk iemand vond die me kan helpen",
aldus Kimberley. "Ik was erg gespannen voor de eerste lasersessie, maar heb daarna tranen gehuild van geluk.
Op sommige plekken, ter hoogte van de jukbeenderen, doet het wel pijn.
Maar ik wil afzien om van die sterren af te raken. Ik bijt wel op mijn tanden.
"
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Citaat van: HLN.be

Sterrenmeisje: "Pedofiel mishandelde me toen ik 6 was"

Kimberley Vlaeminck, het meisje uit Kortrijk dat vorig jaar het wereldnieuws haalde met de 56 sterren op haar gezicht,
heeft net haar boek uitgebracht. Met 'Van Sterrenmeisje tot Kimberley' hoopt de 19-jarige genoeg te verdienen om de
laserbehandeling te betalen. Weekblad Dag Allemaal brengt een voorpublicatie uit het boek, dat leest als een Cyriel Buysse
van de 21ste eeuw.

Kimberley werd als zesjarig meisje misbruikt door de sadistische buurman van een tante. Heel haar jeugd is getekend door
drankzuchtige ouders, verwaarlozing en schrijnende emotionele ontbering. Duidelijk geen boek om bij in slaap te vallen.

Zwartwerk van ma overnemen
Kimberley zat in het buitengewoon onderwijs toen ze op haar vijftiende overstapte naar deeltijds onderwijs:
twee dagen naar school, drie dagen werken in een kapsalon. Maar de school regelde niet altijd werk, en dan werd Kimberley
thuis aan het werk gezet: schoonmaken, voor de kinderen zorgen en zelfs het zwartwerk van haar moeder overnemen.

Papa aan de fles
CiteerNadat haar café over de kop was gegaan, had mijn moeder geen recht op een uitkering.
Dus ging ze poetsen in een horecazaak. De zondagochtend had ze daar zelden zin in
en dan vroeg ze mijn vader (niet haar biologische vader, maar 'papa Diego',
die momenteel in de gevangenis zit, nvdr.) in haar plaats te gaan. Hij kwam mij dan wekken.
Terwijl ik poetste, kuiste hij de flessen leeg 'langs binnen', bij voorkeur de whiskyfles.
De uitbater begon streepjes op de fles whisky te zetten en ontdekte zo dat er op zondag
minder in de fles zat dan bij het sluiten zaterdagnacht. (...) Mijn moeder mocht haar poetsjob houden,
maar alle whisky die mijn vader had opgedronken werd van haar loon afgetrokken
.
CiteerVreemd genoeg kon ik altijd beter opschieten met mijn vader, met wie ik geen biologische band heb,
dan met mijn moeder. Zo is het vandaag en zo was het dertien jaar geleden toen ik voor het eerst
in mijn leven echt hulp nodig had
.

Afgetroefd met ijzeren staaf
Kimberley vertelt vervolgens over het bezoek aan een familielid toen ze zes was. Ze omschrijft zichzelf in die periode
als "een avontuurlijk kind, een durver die altijd klaarstond om op ontdekkingstocht te vertrekken".
CiteerDaar was ook mijn nichtje Penelope, maar het werd me daar te saai. Geen nood, bij de onthaalmoeder
naast de deur zat nog een nichtje van ons en we besloten haar een bezoekje te brengen. Rond de tafel
daar zaten nog enkele kleinere kinderen voor wie de buurvrouw macaroni aan het opscheppen was.
Haar man, die in een hoek van het keukentje stond, zei dat ik moest komen kijken naar een beest dat daar liep.
Ondertussen schudde hij met zijn hand aan zijn onderlichaam waar hij makkelijk aankon omdat zijn broek open stond.
Ik schrok, al wist ik niet goed wat ik moest denken. Vlakbij werd er macaroni opgeschept door een vrouw
die alles wat er in de hoek van de keuken gebeurde normaal leek te vinden. Rond de tafel zaten kleine kinderen
die niks leken op te merken. Toen de man zei dat ik mee moest gaan, volgde ik hem de trap op
.
CiteerHij duwde me een donkere kamer in en deed de deur op slot. Ik riep, trok aan de klink, schoof een gordijn open,
sloeg op de ruit. Ik wilde het raam opendoen, maar er zat geen grendel aan. Plots stond de man terug in de kamer,
met een lange ijzeren staaf in zijn hand. Daar begon hij me mee te slaan, hard, heel hard. Tegen mijn onderbuik.
Zo hard dat ik er dertien jaar later nog steeds de littekens van draag. Ik huilde, schreeuwde, niemand kwam me helpen,
niemand leek me te horen
. (...)

Zware trauma's
CiteerIk ben in tranen bij mijn tante binnengestormd en heb er alles wat ik kon zeggen aan mijn vader verteld,
terwijl mijn moeder probeerde me te troosten. Mijn ouders zijn meteen bij de buren gelopen, mijn tante
heeft de politie gebeld, mijn nichtjes en ik werden opgevangen door een psychologe die ons wou laten vertellen
wat er precies gebeurd was. (...) Tijdens het onderzoek nadien is van alles aan het licht gekomen.
Er waren heel wat meer kinderen bij betrokken, het ging om zware feiten. Het zoontje van die man
kon niet spreken; lange tijd werd gedacht dat hij een aangeboren handicap had. Tot uitkwam dat hij ook zijn eigen
zoontje had misbruikt, bijzonder ernstig misbruikt, en het kind daar zo door getraumatiseerd was dat het niet sprak
.

Weerbaarheid kwijt
CiteerNa die dag ben ik nooit meer dezelfde geweest. Van een opgewekt, speels en zelfs wat stout kind zonder enige schrik,
werd ik een zwijgzaam, angstig meisje dat amper haar mond durfde open te doen, dat geen 'neen' meer durfde te zeggen.
Een braaf kind misschien, maar absoluut niet weerbaar, absoluut niet klaar voor alles wat nog komen moest
.
Het gezin van Kimberley werd gekenmerkt door drank en geweld.

Liegen
CiteerBij ons thuis werd een meningsverschil nooit uitgepraat, maar na het nuttigen van alcoholische dranken uitgevochten.
Soms tot bloedens toe. Mijn ouders hebben met messen achter elkaar aan gezeten. Ze dragen allebei littekens van hun
onenigheid. Mijn vader heeft mijn moeder ooit uit een rijdende auto gegooid, waardoor ze haar reukzin kwijt is. (...)
Enkel op televisie heb ik twee mensen liefdevol met elkaar weten omgaan. Nooit in het echt. Dat maakt het bijzonder moeilijk
om het nu zelf anders te doen. Van thuis uit heb ik ook een bizarre verhouding met de waarheid meegekregen.
Mijn broers en ik kregen voortdurend de opdracht van onze beide ouders om zaken te verzwijgen of ronduit te liegen.
'Vertel dit niet aan je vader' of 'zeg dat zo aan je moeder' waren dagelijkse opdrachten
.

Ma trekt in bij broer van pa
CiteerMijn vader en mijn moeder zijn geen van beiden slechte mensen, maar halen wel het slechtste in elkaar naar boven.
Toch ben ik zeker dat ze elkaar graag zagen en misschien zelfs nog steeds graag zien. Maar opeens, zes maanden
nadat ik het huis uit was, liet mijn moeder papa Diego zitten en trok ze in bij zijn jongste broer.
Had het er iets mee te maken dat ik er niet meer was om die twee uit elkaar en zo ook bij elkaar te houden?
.

Tot bloedens toe
CiteerAls één van hen te veel op had, begon de ander ook te drinken. (...) Zo kwam mijn moeder eens de trap af
in een bijzonder sexy topje dat enkel door twee smalle lintjes min of meer op zijn plaats werd gehouden.
Haar rug was bloot, haar buik was niet veel beter bedekt, haar decolleté liep bijna tot aan de navel.
De zeldzame momenten dat mijn vader bloednuchter is, heeft hij het daar al moeilijk mee.
Nu had hij al enkele glazen op en begon hij aan dat topje te sleuren om mijn moeders buik toch enigszins
aan het zicht te onttrekken. Natuurlijk floepten haar borsten eruit en werd hij pas echt boos.
Hij sprong op mijn moeder en bleef in zijn woede aan dat bloesje rukken tot het helemaal stuk was.
Ik kon hem nog net tegenhouden, anders had hij mijn moeder tot bloedens toe afgeranseld.
'Jij gaat in die hoek staan', zei ik tegen mijn vader, terwijl ik zelf stond te beven, van woede én van schrik.
Want hoe graag ik hem ook zie, ik ben ook altijd een beetje bang van papa Diego.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."