Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Blinde ziet weer dankzij tand

Gestart door Iwan, 5 juli 2009, 23:48:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

                 

De 42-jarige Martin Jones was blind en kan nu weer zien. Chirurgen gebruikten zijn tand om hem het zicht
terug te schenken. Voor het eerst in zijn leven kon Jones zijn vrouw zien. Hij werd twaalf jaar geleden blind
door een ongeluk met een tube gesmolten aluminium, die in zijn gezicht ontplofte.
Hij verloor zijn linker- en werd volledig blind aan het rechteroog.

Kaak
Jones had alle hoop van ooit weer te kunnen zien opgegeven, tot hij over chirurg Christopher Lui en zijn team,
uit Brighton in het Engelse Sussex, hoorde. Lui trok een tand van Jones en bracht er een kleine optische lens in aan.
Hij schraapte huid van Jones' kaak om die aan te brengen aan het oog, zodat na twee maanden nieuwe bloedvaten
en nieuw weefsel aangemaakt zou worden. Toen de tand naar zijn oogkas verhuisde, duurde het nog ongeveer
twee weken alvorens Jones plots weer kon zien.

Vrouw voor het eerst gezien
De eerste persoon die hij wou aanschouwen, was zijn 50-jarige vrouw Gill, met wie hij vier jaar geleden trouwde.
Hij had zijn bruid nog nooit in zijn leven gezien. "Toen de dokters het verband weghaalden, leek het alsof ik
door water keek. Dan zag ik iemand en het was mijn echtgenote, het was onvoorstelbaar.
"

"Als ik mijn vrienden vertel dat ik door mijn tand zie, geloven ze mij niet.
Maar dan zet ik mijn bril af en laat hen mijn oog zien. Iets uit een sciencefictionfilm, lijkt het wel.
"





Ã,©hln.be
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Wauw!!!  :D
Techniek is mooi.   :tU:

DonWoozy

kijk dat zijn nou eens GEWELDIG mooie berichten dat door zo'n klein dingetje zo'n enorme wereld
open gaat!

Iwan

Geweldig dat zoiets mogelijk is tegenwoordig!!!
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."