Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Het mediacircus rond Joran van der Sloot

Gestart door Iwan, 19 juni 2010, 00:48:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Verhagen terecht bezwaar gemaakt tegen de behandeling van Joran van der Sloot in Peru.

Eens, ....
3 (100%)
Oneens, ....
0 (0%)
Anders, namelijk ....
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 3

Iwan

Citeer
Verhagen niet blij met 'Joran-show'

Minister Maxime Verhagen van Buitenlandse Zaken vindt de wijze waarop politie en justitie in Peru
Joran van der Sloot dit weekeinde breed aan media en publiek hebben getoond 'niet wenselijk'.
Hij heeft daarover contact opgenomen met zijn Peruviaanse ambtgenoot.

Minister Verhagen keurt het niet goed hoe Peru is omgegaan met de privacy van Joran.
De ambassadeur zal de autoriteiten vragen hier in het vervolg zorgvuldiger mee om te gaan,
zei een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken.

'Joran van der Sloot wordt publiekelijk steeds naar voren geschoven. Ik wil wel dat hij een goede rechtszaak krijgt', aldus Verhagen

Show van jewelste
De rit van de Chileense grens naar de hoofdstad Lima was een mediagebeurtenis van de bovenste plank.
De presentatie van Joran aan de pers was zelfs voor Peruaanse begrippen ongekend. Joran moest tot drie keer
heen en weer lopen terwijl de media uitgebreid foto's en videobeelden van hem konden maken.

Stelling: Het is terecht dat Verhagen bezwaar heeft gemaakt tegen de behandeling van Joran van der Sloot
in Peru. Het mediacircus rond Joran van der Sloot en het laten rondparaderen van Joran voor de pers kan niet,
ook Joran heeft recht op een mate van privacy.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Nevyn

Ik vind het zeker terecht. Joran moet in mijn ogen op dezelfde manier behandeld worden als alle andere criminelen. Dus het balkje voor zijn ogen en niet zijn gehele naam maar Joran van der S. Ik weet dat hij fout is, maar dan nog heeft hij recht op zo'n zelfde behandeling als bijvoorbeeld Benno L. Hierin mogen door de media geen uitzonderingen in gemaakt worden. Zij zijn er niet om te oordelen, daar is de rechter voor...

Lejah

Ik ben het met Diaan eens.
Ik vind ook dat er bezwaar tegen deze gang van zaken gemaakt moet worden.
Bovendien is Joran pas echt schuldig als hij veroordeeld is. Op deze manier heb je kans dat je dit een onschuldige aandoet. Niet dat ik denk dat de kans daarop bij Joran erg groot is, integendeel, maar het gaat om het principe.
Ik vind het echt belachelijk hoe ze deze verdachte tentoonstellen.

Iwan

Citaat van: Diaan op 19 juni 2010, 12:27:25
Ik vind het zeker terecht. Joran moet in mijn ogen op dezelfde manier behandeld worden als alle andere criminelen. Dus het balkje voor zijn ogen en niet zijn gehele naam maar Joran van der S.
Volgens mij is het in veel landen, en ook Peru, gebruikelijk om gewoon de hele naam te gebruiken
en in het geval van Joran is het in Nederland vrij zinloos om van Joran van der S. te spreken, aangezien iedereen toch
wel weet om wie het gaat en hoe hij eruit ziet. Ik vind wel dat Verhagen gelijk heeft dat hij bezwaar aantekend op de manier
waarom Peru met Joran omgaat. Ze doen net of ze grootste crimineel van de eeuw gevangen hebben, ze laten echt alles zien.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."