Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

De Amerikaanse verkiezingen - 2012

Gestart door Iwan, 19 februari 2012, 01:31:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Als ik Amerikaan zou zijn dan zou ik 6 nov. 2012 op ....... Stemmen

Barack Obama (Democratic Party)
2 (66.7%)
Mitt Romney (Republican Party)
0 (0%)
Gary Johnson (Libertarian Party)
1 (33.3%)
Jill Stein (Green Pary)
0 (0%)
Virgil Goode (Constitution Party)
0 (0%)
Rocky Anderson (Justice Party)
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 3

Iwan

Citaat van: AD.nl

'Bejaarden in Nederland gedwongen geëuthanaseerd'

Volgens de Republikeinse presidentskandidaat Rick Santorum lopen bejaarden
in Nederland rond met polsbandjes met daarop de tekst 'Euthanaseer mij niet'.
Santorum zei, tijdens een forumdebat in Missouri, dat ouderen in Nederland
onvrijwillig worden geëuthanaseerd. Volgens de streng katholieke presidentskandidaat
is in 10 procent van de sterfgevallen in Nederland sprake van euthanasie.
De werkelijke cijfers spreken echter van 2 procent.

De Republikein zei verder dat de helft van alle euthanasiegevallen onvrijwillig zou zijn.
Santorum beweert dat bejaarden uitwijken naar buitenland,
omdat ze bang zijn naar Nederlandse ziekenhuizen te gaan.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Je kunt zeggen van Amerika wat je wil, maar volgens mij is het wel het enige land in de wereld waar ze
een speciale politieke partij hebben waar alleen mensen met een IQ onder 22 lid van mogen worden.
En die mensen maken dan ook echt kans om de belangrijkste functie ter wereld te bemachtingen.
Persoonlijk wordt ik een beetje bang bij het idee dat zo'n persoon toegang krijgt tot de grootse
voorraad van nuclaire wapens ter wereld. Zo hebben ze de wereld al president Bushjr gegeven,
ook al zo'n helder licht.

Ook heeft Santorum een beetje een vreemde kijk op vrouwen zoals onderstaande qoute volgens mij wel bewijst.

"It has been my experience that when dealing with females, you need to treat them as though they have a mental disorder...
especially those that are constantly seeking equality in the workplace, the military, and in the home.
Women need to know their place and need to know when it is okay for them to speak.
They were put on this earth for two reasons, and two reasons alone: taking care of their husband, and giving birth to his children... that is all.
Any woman who tells you otherwise is obviously touting the liberal agenda of equality, and they need to be told the truth of their purpose.
It is a disorder that can be fixed, but not until they go through several years of therapy to understand that they need to be subservient."


Santorum is slachtoffer van een Googlebom. Wie de achternaam Santorum zoekt via Google,
krijgt als zoekresultaat de website Spreading Santorum te zien, waarop gesteld wordt
dat Santorum zoveel betekent als "een schuimend mengsel van glijmiddel en uitwerpselen,
dat soms het bijverschijnsel van anale seks is." De website werd opgericht door Dan Savage,
als reactie op Santorums negatieve uitgelatingen over homoseksualiteit in 2003.

(Santorum is tegenstander van abortus en van het homohuwelijk, volgens hem is homoseksualiteit een gevaar voor de samenleving.)
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Net zoals de Amerikanen de situatie in Nederland vooral mbt euthanasie en drugsbeleid veralgemeniseren, zo veralgemeniseren veel Nederlanders het intellect en de redenering ea zaken van Amerika.
Beide is natuurlijk niet juist.
Nederlanders worden niet vermoord omdat ze oud zijn.
En Amerikanen hebben geen iq van 22-.

Het is een algemeen iets dat iets wat in een ander land gebeurt, wat tegen de normen en waarden van je eigen land ingaat heel anders beschouwd en geinterpreteerd wordt dan wanneer het iets is waar je zelf regelmatig mee te maken krijgt.
Dat Amerikanen de zaken overdrijven klopt (maar dat doen wij ook he).
En je kan je afvragen wat zij verstaan onder euthanasie en wat wij daaronder verstaan.

Wij zien euthanasie als een middel om aan een langzame en pijnlijke dood te ontkomen als die onvermijdelijk is.
Wij zien het stopzetten van een behandeling niet perse als euthanasie.
Het stopzetten van een behandeling, bijv het beademen, het kunstmatig in leven houden, coma-patienten, niet reanimeren enz enz dat zien wij niet als euthanasie, maar als niet behandelen. De Amerikanen daarentegen zien dat ook als euthanasie.
Dus ja, dan is de lading van de uitdrukking gedwongen euthansie ineens veel genuanceerder!


En in Amerika is de politiek nogal rechts. Veel rechtser dan hier.
Barack Obama, toch gekend als gematigd of links, is eigenlijk nog rechtser dan de meeste van de Nederlandse rechtse partijen.

Iwan



Citaat van: Lejah op 19 februari 2012, 12:11:27
Net zoals de Amerikanen de situatie in Nederland vooral mbt euthanasie en drugsbeleid veralgemeniseren,
zo veralgemeniseren veel Nederlanders het intellect en de redenering ea zaken van Amerika.
Beide is natuurlijk niet juist.
Nederlanders worden niet vermoord omdat ze oud zijn.
En Amerikanen hebben geen iq van 22-.
Ik had het niet over ansich Amerikanen, maar over de republikeinse partij.  ;D
Daar lopen heel wat mensen rond met in mijn ogen achterlijke ideeën.

Citaat van: Lejah op 19 februari 2012, 12:11:27
Het is een algemeen iets dat iets wat in een ander land gebeurt, wat tegen de normen en waarden
van je eigen land ingaat heel anders beschouwd en geinterpreteerd wordt dan wanneer het iets is
waar je zelf regelmatig mee te maken krijgt. Dat Amerikanen de zaken overdrijven klopt (maar dat doen wij ook he).
En je kan je afvragen wat zij verstaan onder euthanasie en wat wij daaronder verstaan.
Ik vindt het niet zozeer onverdrijven, maar het is pertinent onwaar wat Santorum verteld,
en als hij echt niet beter weet dan vindt ik dat beangstigend dat iemand die misschien de machtigste
man ter wereld wordt zo weinig weet en zo ignorant is over andere landen.
Vraag me af of de beste man wel weet of hun grondwet grotendeels gebasseerd is op onze grondwet.

Citaat van: Lejah op 19 februari 2012, 12:11:27
Wij zien euthanasie als een middel om aan een langzame en pijnlijke dood te ontkomen als die onvermijdelijk is.
Wij zien het stopzetten van een behandeling niet perse als euthanasie.
Het stopzetten van een behandeling, bijv het beademen, het kunstmatig in leven houden, coma-patienten,
niet reanimeren enz enz dat zien wij niet als euthanasie, maar als niet behandelen. De Amerikanen daarentegen
zien dat ook als euthanasie. Dus ja, dan is de lading van de uitdrukking gedwongen euthansie ineens veel genuanceerder!
Daarin heb je gelijk denk ik, de amerikanen zullen, wat wij zien als het stopzetten van de 'behandeling', ongetwijfeld
zien als euthanasie.

Citaat van: Lejah op 19 februari 2012, 12:11:27
En in Amerika is de politiek nogal rechts. Veel rechtser dan hier.
Barack Obama, toch gekend als gematigd of links, is eigenlijk nog rechtser dan de meeste van de Nederlandse rechtse partijen.
Dat klopt, Obama zou in Nederland echt niet links genoemd worden, maar rechts.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan




Ik vraag me trouwens af of Santorum met polsbandjes, waarop volgens hem de tekst 'Euthanaseer mij niet' staat,
misschien de niet-reanimerenpenning (verklaring), wat precies het tegenovergestelde betekend, bedoeld.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl
Santorum neemt afstand van Romney in peiling

De Amerikaanse presidentskandidaat Rick Santorum heeft in een zondag gepubliceerde peiling
zijn concurrent Mitt Romney op achterstand gezet. Enquêtebureau Gallup constateert
dat de voorkeur van 36 procent van de Republikeinse partijleden intussen uitgaat naar Santorum,
terwijl 28 procent Romneys kandidatuur steunt.

Dat meldt de nieuwszender CNN op zijn website. Uit de peiling blijkt dat de steun voor Santorum
sinds vorige week woensdag is toegenomen van 31 tot 36 procent, terwijl die van Romney
is geslonken van 33 naar 28 procent.

Verzilveren
Santorum komt van ver. Voordat hij op 7 februari de overwinning in drie staten naar zich toetrok,
stond hij derde in de peilingen met een score van 16 procent. Dinsdag 6 maart zal duidelijk worden
of hij in staat is die groeiende populariteit te verzilveren. Dan wordt in tien staten tegelijk uitgemaakt
wie het namens de Republikeinse partij dit najaar bij de Amerikaanse presidentsverkiezingen mag opnemen
tegen Barack Obama.

Voor deze 'Super Tuesday' worden bovendien nog voorverkiezingen gehouden in de staten Arizona
en Michigan (28 februari) en Washington (3 maart). Woensdag organiseert CNN een kandidatendebat,
het laatste grote tv-debat dat aan Super Tuesday voorafgaat.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Indien ik (ook) de Amerikaanse Nationaliteit zou hebben zou ik toch weer, net als de vorige keer op Obama stemmen,
al heeft hij de hoogte verwachtingen bij lange na niet waar gemaakt en ik Romney niet eens zo'n slechte kandidaat vindt.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl
Obama herkozen als president

Barack Obama is dinsdag herkozen als president van de Verenigde Staten. Zijn Republikeinse rivaal Mitt Romney bleef dankzij een bloedstollende strijd
in de staten Florida, Ohio en Virginia lang in zijn spoor, maar gaf even voor 1 uur 's nachts (lokale tijd) zijn nederlaag toe.

Romneys kansen waren aanzienlijk geslonken nadat Obama de winst in de cruciale staten Pennsylvania en Wisconsin naar zich had toegetrokken.
In Florida, Ohio en Virginia, de staten die voor Romney het verschil hadden moeten maken, bleef het spannend tot het eind.
In Florida gingen beide kandidaten lange tijd gelijk op en de einduitslag in Virginia, waar Romney lange tijd een behoorlijke voorsprong had gekoesterd
terwijl Obama uiteindelijk met de eer ging strijken, wees ten overvloede uit dat de zege in een swing state pas binnen is als de allerlaatste stem is geteld.

Uiterst verdeeld
Dat het Amerikaanse politieke toneel de komende jaren tot op het bot verdeeld blijft, werd duidelijk door de uitkomst van de strijd
die zich afspeelde in de schaduw van de presidentsverkiezingen. Dinsdag koos het Amerikaanse volk ook een deel van het Congres.
De Democratische partij verstevigde zijn positie in de Senaat, terwijl het Huis in handen blijft van de Republikeinen.

Na die overwinning zei de vooraanstaande Republikein John Boehner, voorzitter van het Huis van Afgevaardigden, dat daaruit de wens
van de bevolking blijkt om geen belastingverhogingen door te voeren. Met zijn opmerking liet Boehner blijken dat de Republikeinen hun huid
duur zullen verkopen als ze komende weken met Obama moeten onderhandelen over een reeks onontkoombare bezuinigingsmaatregelen.
Een soortgelijk getouwtrek tussen Democraten en Republikeinen had in de zomer van 2011 een verlammende uitwerking op de Amerikaanse politiek.

Auto-industrie
Obama's overwinning tekende zich pas af nadat om 3 uur (Nederlandse tijd) in een groot aantal staten de stembureaus waren gesloten.
In onder meer New York en Michigan, de staat die gedomineerd wordt door de auto-industrie, werd de zittend president tot winnaar uitgeroepen.
In Chicago, waar de aanhang van Obama zich verzamelde, ging gejuich op toen vervolgens ook Pennsylvania, Wisconsin en New Hampshire
voor de zittende president bleken te hebben gekozen.

Mitt Romney, die op het laatste moment zijn campagne nog uitbreidde tot Pennsylvania in de hoop daar te kunnen winnen,
schreef wel een reeks andere belangrijke staten op zijn naam, maar bleek niet bij machte een beslissend voordeel te halen in de staten
waar het erom spande. Zo trok hij aan het kortste eind. Doordat zijn campagneteam aanvankelijk weigerde de nederlaag in Ohio toe te geven,
ging Romney ten slotte sputterend ten onder.

Verschillen
Daarna, in de toespraak voor zijn teleurgestelde aanhang, gaf Romney aan dat partijpolitieke verschillen de komende tijd zullen moeten wijken
om de Verenigde Staten op de rails te houden. Hij wenste zijn overwinnaar Obama én zijn Republikeinse partijgenoten daarbij sterkte toe.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

King_Fred_II

Ron Paul was mijn grote hoop, maar door te foefelen met cijfers is hij uit de verkiezingen gehouden. Daarom is Gary Johnson nu mijn favoriet.

Nu iets anders...
Toen ik nog heel klein was, was ik een slechte eter. Als de rest van de familie al in de voorkamer zat, zat ik nog te eten. Soms probeerde ik eronderuit te komen... Mijn moeder vroeg dan: "Is het op?"
Ik: "Ja."
Zij: "Mag ik kijken?"
Ik: "Nee."
Zij: "Gauw!!!" (wijzend naar de achterkamer)
En ik begreep dan niet hoe ze kon weten dat mijn eten niet op was, want ze had tenslotte niet gekeken.

En nu de verkiezingen... Een Europese commissie had toezicht willen houden op het tellen van de stemmen. Ze mochten het land niet in. Ra ra ra, hoe zou ik nu weten dat ze vals hebben gespeeld met de verliezingen???
Lees mijn schrijfsels: http://superurl.nl/?Fred+de+Koning
of beluister mijn muziek: http://superurl.nl/?King+Fred+II