Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Ontsnapte tbs'er eist zijn spaargeld op

Gestart door Iwan, 7 mei 2010, 14:05:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: RTV-Noord.nl
Ontsnapte tbs'er eist zijn spaargeld op

GRONINGEN - Een ontsnapte tbs'er eist bij de beklagcommissie van de Van Mesdagkliniek
in Groningen zijn spaargeld en paspoort op.

Eind vorig jaar ging de man, Saïd, er tijdens begeleid verlof vandoor en vluchtte naar Turkije.
De man zegt het geld, zo'n 2800 euro, nodig te hebben om een nieuw bestaan op te bouwen.
Het lijkt de omgekeerde wereld, maar volgens zijn advocaat Niek Heidanus
heeft de ontsnapte man wel degelijk recht op het geld en het paspoort.

De man zat sinds 2005 in de Van Mesdagkliniek, vanwege een gewapende overval.
Volgens Heidanus was hij al ver in zijn behandeling en omdat hij steeds erg lang moest wachten
op verloven, besloot hij zich aan zijn begeleiding te onttrekken.
En dat is niet strafbaar, zegt Heidanus. Er is een internationaal arrestatiebevel uitgevaardigd,
maar Turkije levert geen onderdanen uit aan Nederland.

De kliniek wil niet inhoudelijk reageren op vragen van patiënten.
Mocht zich een dergelijke situatie zich voordoen, dan vragen we diegene het geld
bij de poort te komen halen, en dan slaan we hem direct in de boeien, aldus een woordvoerder.

De beklagcommissie doet over 4 tot 6 weken uitspraak.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

echt Nederland is gewoon VERZIEKT!!! hoe kan dit nou OOIT?? echt ik vat dit niet hoor
ik kan me hier erg kwaad om maken. Volgens mij zit zo'n psycho vast omdat hij iets gedaan
heeft wat niet mag. Waarom mag hij überhaupt weg uit die kliniek. Lekker jammer dat bij. zijn
vrouw aan het bevallen is, dat kind wordt toch wel geboren hoor ook al is hij er niet bij. Hij
doet iets wat niet mag, dan moet hij dat maar niet doen.

Iwan

Belachelijk dat zoiets kan gebeuren in Nederland, 't zou mij niets verbazen als deze man ook nog gewoon 'zijn' geld
en paspoort krijgt opgestuurd. De reactie van de Van Mesdagkliniek kan ik dan weer wel waarderen;
Citeer'Mocht zich een dergelijke situatie zich voordoen, dan vragen we diegene het geld bij de poort te komen halen,
en dan slaan we hem direct in de boeien, aldus een woordvoerder'
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Dity

Met het Nederlandse rechtssysteem kun je er op rekenen dat hij zowel zijn paspoort als zijn geld krijgt
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Iwan

Citaat van: Dity op 24 mei 2010, 22:52:42
Met het Nederlandse rechtssysteem kun je er op rekenen dat hij zowel zijn paspoort als zijn geld krijgt
En waarschijnlijk rente op zijn geld + extra geld voor de schade die de man geleden zou hebben.  :GaGa:
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Citaat van: RTV-Noord.nl
Ontsnapte tbs'er krijgt geld en paspoort niet terug

GRONINGEN - De beklagcommissie van de Van Mesdagkliniek heeft de ontsnapte tbs'er die onlangs
bij de kliniek in Groningen zijn spaargeld en paspoort opeiste in het ongelijk gesteld.

De man ging er eind vorig jaar tijdens begeleid verlof vandoor en woont tegenwoordig in Turkije.
Hij zou het geld, zo'n 2800 euro, nodig hebben om in zijn geboorteland een nieuw bestaan op te bouwen.
De man zat sinds 2005 in de Van Mesdagkliniek vanwege een gewapende overval.
Zijn advocaat heeft inmiddels beroep tegen de uitspraak aangetekend.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."