Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Mysterieus geluid houdt West-Nederland in de ban

Gestart door Iwan, 12 januari 2016, 17:08:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: AD.nl


Mysterieus geluid houdt West-Nederland in de ban

Het westen van Nederland is in de ban van een mysterieus geluid. Van diverse plekken komen
meldingen van mensen die de afgelopen weken vreemde tonen in de lucht hebben gehoord.

Martijn Mastenbroek uit Pijnacker zat afgelopen zondagavond thuis toen hij opeens een merkwaardig geluid hoorde.
,,Het was net of je trompetten hoorde schallen,'' zo blikt hij terug. ,,Het was een drukkend geluid, dat een seconde
of vijf aanhield. Nee, het was niet de wasmachine. Het kwam echt van buiten. Mijn vriendin hoorde het ook.
''

Ook elders in de regio duiken meldingen op van het vreemde geluid. Zo kreeg Mastenbroek via Facebook veel bijval van mensen
die het 'trompetgeschal' zondagavond óók hadden gehoord. Ook in Bleiswijk zou het vreemde geluid te horen zijn geweest.
En uit Gouda dook al een filmpje op, waarin het geluid ook daadwerkelijk is vastgelegd.

Buitenaards leven
Op internet wemelde het meteen van de wildste geruchten. De een houdt het op experimenten van het Amerikaanse leger,
de ander denkt aan buitenaards leven. En ene professor Khalilov uit Azerbeidzjan zou hebben gesteld dat de geluiden veroorzaakt zijn
door krachtige uitbarstingen van de zon of door 'krachtige energetische processen' vanuit het binnenste van de aarde.

Bij het KNMI achten ze die laatste theorie 'onwaarschijnlijk'. ,,Ik kan me niet voorstellen dat zonnevlammen of het aardmagnetisch veld
verantwoordelijk zijn voor dit soort geluiden
,'' zegt geofysicus Läslo Evers. ,,Ik heb daar in elk geval nog nooit enig bewijs voor gevonden.''
Maar wat is het dan wel? ,,Ik heb de filmpjes op internet aandachtig bekeken. Het is een hoog geluid. Omdat het door veel mensen
over een groot gebied is waargenomen, moet het om een grote bron gaan. Ik denk zelf dat het vanuit een groot industrieel complex afkomstig is.
De Rotterdamse haven? Dat kan ik niet beoordelen.
''

Onderzoek
Evers sluit ook niet uit dat het geluid afkomstig is van vliegtuigen. ,,Maar om er gericht iets over te kunnen zeggen, zou nader onderzoek
gedaan moeten worden. Met metingen kan je de exacte aard van het geluid vast stellen. Daarna kan je een stuk makkelijker de bron opsporen.
Nu blijft het toch een beetje gissen.
''
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

mary-kate

Ja ik zag het vanmorgen bij het ontbijt nieuws geen idee wat het is
Persoonlijk heb ik het nog niet gehoord
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Iwan

Op het internetz (youtube) staan heel veel van deze filmpje, was een dingetje in 2011 las ik ergens, maar toen bleek het een hoax te zijn.
Mensen hadden geluiden/muziek van de film War of the Worlds onder hun zelfgemaakte filmpjes gezet. Wil natuurlijk niet zeggen dat dat hier
ook het geval is, maar het geluid lijkt er wel erg op.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

mary-kate

Citaat van: Iwan op 13 januari 2016, 08:39:39
Op het internetz (youtube) staan heel veel van deze filmpje, was een dingetje in 2011 las ik ergens, maar toen bleek het een hoax te zijn.
Mensen hadden geluiden/muziek van de film War of the Worlds onder hun zelfgemaakte filmpjes gezet. Wil natuurlijk niet zeggen dat dat hier
ook het geval is, maar het geluid lijkt er wel erg op.

Ja zou kunnen  dat het nep is
Life can be so beautyfull
so follow your heart

DonWoozy

bijna zeker dat het nep is, zoiets komt toch zoveel voor van die hoaxes