Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Zou je het geslacht van je kind willen weten voor het geboren is.

Gestart door Iwan, 14 maart 2015, 15:15:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Zou jij het geslacht van jullie kind willen weten voor het geboren is?
Waarom wel/Waarom niet?

Indien jij/jullie reeds kinderen hebben.....
Wisten jullie het geslacht van jullie kind voor het geboren werd?

Waarom heb je er wel voor gekozen, of er juist niet voor gekozen,
om het geslacht van jullie kind te weten voor het geboren werd?

"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Beide keren wilden wij het weten en waarom?

- namen bedenken wordt opeens makkelijker als het maar voor 1 geslacht hoeft! :P
- je kunt alvast de kamer alvast stoer of lief maken.
- je kunt de kledingkast al vullen.
- geboortekaartje kiezen is opeens makkelijker als het gericht een meisjes of jongenskaart wordt.
- geboortesticker al kunnen bestellen.
- geboortebedankjes alvast kunnen maken.


DonWoozy

Wij hebben er bewust voor gekozen om het niet te weten gewoon omdat het dan nog een verrassing is bij geboorte

Nevyn


carola


herjoajax

Citaat van: Kim op 21 maart 2015, 16:26:02
Beide keren wilden wij het weten en waarom?

- namen bedenken wordt opeens makkelijker als het maar voor 1 geslacht hoeft! :P
- je kunt alvast de kamer alvast stoer of lief maken.
- je kunt de kledingkast al vullen.
- geboortekaartje kiezen is opeens makkelijker als het gericht een meisjes of jongenskaart wordt.
- geboortesticker al kunnen bestellen.
- geboortebedankjes alvast kunnen maken.



Wij wisten het om deze reden inderdaad ook al voor dat het geboren was, echt een ideale situatie.
Ik ken velen die het niet wisten en alleen maar neutrale dingen konden kopen , en ook qua kleuren het zo neutraal mogelijk hielden.
Ik ben zoals ik ben, anderen moeten mij maar zo nemen.

Sugamilk


Willeke

Ja, ik wil het wel weten als ik zwanger ben. Ben er ook veel te nieuwsgierig voor haha. En inderdaad heeft het zeker zijn praktische kanten!

Iwan

"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lynn

Bij beide zwangerschappen wilde ik vooraf het geslacht weten. Bij de eerste zwangerschap was ik er van overtuigd dat het een jongen was, maar het was dus een meisje. Bij de tweede zwangerschap dacht ik vanaf het begin dat het een jongen zou zijn, maar op de ochtend van de 20 weken echo dacht ik toch dat het een meisje zou zijn, maar het was toch wel een jongen ;).

Lux had een duidelijke voorkeur; ze wilde een broertje. Een zusje moesten we maar in de rivier gooien.. We hebben nog wel even goed met haar gepraat voor de 20 weken echo. Ze heeft uiteindelijk wel haar zin gekregen ;).

En ik vind het prachtig, een meisje en een jongen!

Sugamilk

Ik zou het bij een 2de ook weer willen weten, vind het toch wel handig! Bij Esmee wist ik al 100% zeker dat ze een meisje was, ik keek ook alleen maar naar meisjeskleding etc, haha