Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Van Barneveld en Stompé in finale WK darts

Gestart door Iwan, 5 december 2010, 21:48:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: AD.nl
Van Barneveld en Stompé in finale WK darts

HOUGHTON-LE-SPRING - Raymond van Barneveld en Co Stompé spelen momenteel de finale van de PDC World Cup of Darts,
het eerste WK darten voor landenteams. De Hagenaar won zijn duel eenvoudig van Welshman Barrie Bates (8-4),
waarna de Amsterdammer in een bloedstollend duel onderuit ging tegen Mark Webster (6-8).

De stand is 1-1. Het land dat het eerst vier punten heeft, wint.

In de volgende wedstrijd neemt Van Barneveld het op tegen Webster. Daarna spelen Stompé en Bates tegen elkaar.
Is het dan nog niet beslist, dan moet een dubbelspel - goed voor twee overwinningen - de tweetallen scheiden van goud
en zilver.

Nederland, als tweede geplaatst, was in de voorronde te sterk voor Duitsland, waarna in de groepsfase alle wedstrijden
(tegen Australië, Canada en Oostenrijk) in winst werden omgezet. In de halve finale wonnen Van Barneveld en Stompé,
als tweede geplaatst, van Spanje.

De als eerste geplaatste Engelsen, Phil Taylor en James Wade, werden in de voorronde verrassend uitgeschakeld door
diezelfde Spanjaarden.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Jeeeeh Nederland (Stompé & van Barneveld) is de eerste wereldkampioen voor landenteams!  :jch:
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl
Darters Wereldkampioen

Houghton-le-Spring -  Het Nederlandse dartsduo Raymond van Barneveld en Co Stompé, heeft geschiedenis geschreven.
In de bakermat van het darten, Engeland, wonnen onze landgenoten het voor de eerste keer gehouden PDC World Cup
of Darts 2010: het wereldkampioenschap voor professionele darters. Beide Nederlanders versloegen in de Rainton Meadows
Arena in Houghton-le-Spring, Wales met 8-5.

Van Barneveld won het eerste wedstrijdpunt in de finalepartij door Barrie Bates met 8-4 in een 'First-to-8 legs' te verslaan.
Die voorsprong werd voor Wales gerepareerd door Mark Webster die Stompé met 8-6 versloeg. Webster bleef daarna ook
Van Barneveld met dezelfde cijfers de baas in een hoogstaande partij, waarbij de Hagenaar een uitgooipercentage van 100%
(zes uit zes) scoorde. Daar Stompé in de laatste singelpartij Bates met 8-5 versloeg, moest de dubbel de beslissing brengen.

Het Nederlandse koppel streek door de winst 40.000 pond (ruim 47.000 euro) op. Bates en Webster incasseerden
gezamenlijk 20.000 pond. ,,Barrie en Mark zijn pure pitbulls. Geweldig dat we daarvan gewonnen hebben", glunderde Stompé.
Van Barneveld die bij vlagen fantastisch speelde, was al even content: ,,Dit neem je toch mee naar het WK dat 16 december begint."
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Telegraaf.nl
Knock-out! 'MVG' na historische partij tegen Lewis in halve finale WK darts

Na de emotionele zege van Raymond van Barneveld in de kwartfinales van de PDC WK darts heeft ook Michael van Gerwen
de halve eindstrijd bereikt. 'Mighty Mike' stuurde titelverdediger Adrian Lewis na een nagelbijtend gevecht naar huis.

Van Gerwen, die niet echt last leek te hebben van zijn voetblessure, zegevierde met 5-4. De wedstrijd ging gelijk op,
maar de Nederlander leek in de slotfase te bezwijken onder de druk. Uiteindelijk bleek Van Gerwen toch de koelste.

In de negende en beslissende set  leek Lewis het karwei te kunnen klaren.
De Engelse wereldkampioen kon bij een 2-1 stand in legs de wedstrijd met twee pijlen uitgooien, maar hij faalde.
Van Gerwen greep de onverwachte kans met beide handen aan en kwam weer gelijk in legs: 2-2.
Daarna bakte Lewis er weinig meer van en kon 'Mighty Mike' de wedstrijd uitgooien.

In de halve finale moet Van Gerwen het nu opnemen tegen James Wade.
De Engelsman won eerder op de avond van zijn landgenoot Wez Newton: 5-4.

In de andere halve finale speelt Van Barneveld tegen Phil Taylor.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Telegraaf.nl

Van Gerwen naar WK-finale

Michael van Gerwen staat in de finale van het WK darts. De Nederlander versloeg in Londen James Wade
en gaf die zege nog wat extra glans met een spetterende negendarter. Van Gerwen won met 6-4 in sets:
(2-3, 3-0, 3-0, 3-0, 2-3, 0-3, 3-1, 3-0, 3-2, 2-3 en 3-0).

In de tweede leg van de eerste set miste Van Gerwen elf kansen op een dubbel, maar in het vervolg,
de drie volgende sets miste hij nog maar zelden. Zo won de de 23-jarige Nederlander negen legs op rij.

Legendarische set
De vijfde set van het duel was legendarisch. Van Gerwen gooide een negendarter, deed dit bijna nog een keer,
maar moest de set toch aan Wade laten, omdat de Engelsman knap 120 uitgooide. De Engelsman keerde zelfs
helemaal terug en maakte er 3-3 in sets van.

Taylor of Van Barneveld
Van Gerwen herstelde zich in het vervolg, verloor nog wel de negende set, maar maakte het even later toch af.
In de eindstrijd stuit Van Gerwen nu op Phil Taylor of Raymond van Barneveld.
Het tweetal treft elkaar in de tweede partij van de avond.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Telegraaf.nl

Boze Taylor klopt Barney

Niet Raymond van Barneveld maar Phil Taylor staat op nieuwsjaarsdag in de finale van het WK darts.
De Engelsman versloeg Barney, ondanks een geweldige opleving van de Nederlander, met 6-4 in sets:
(3-0, 3-1, 0-3, 3-0, 3-1, 3-0, 3-2, 2-3, 0-3, 2-3, 3-1).

Taylor reageerde overigens na het duel woedend op Van Barneveld, omdat de Hagenaar hem naar zijn mening
niet snel genoeg feliciteerde. De veeldoudig wereldkampioen beet Van Barneveld zelfs "fuck off" toe.

Barney komt terug
Bij een 5-1 achterstand in sets leek het gedaan met Van Barneveld. De Nederlander richtte zich echter geweldig op,
kwam terug tot 5-4, maar kon net niet doordrukken.

Nu Van Gerwen
In de finale treft de 52-jarige Taylor opnieuw een Nederlander bij het PDC-toernooi. De 29 jaar jongere Michael van Gerwen
is dan de opponent van Taylor, die al veertien keer eerder de wereldtitel greep bij dartsbond PDC.

26-6 Taylor
Taylor vergrootte de tussenstand in onderlinge ontmoetingen met Van Barneveld tot 26-6 in zijn voordeel.
In 2007 klopte Barney de beste darter aller tijden wel op het WK en pakte de wereldtitel.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl
Doodzieke Barney na rel: 'Wat bezielt Taylor om mij weg te duwen'

Raymond van Barneveld heeft fel uitgehaald naar Phil Taylor die hem gisteren na de uitschakeling in de halve finale
bij het WK darts onheus bejegende op het podium. De Engelsman, nummer 1 van de wereld, liet in woord en gebaar
blijken niet gediend te zijn van de omhelzing van de Nederlander en maakte flinke stennis.

'Ik wilde eindelijk op een sportieve manier hem feliciteren en podium verlaten en toen duwde hij me weg',
zegt Van Barneveld tegen RTL7-verslaggever Arjan van der Giessen, die het hele verhaal zojuist twitterde.

'Ik snapte daar helemaal niets van en wilde hem nog omhelzen. Hij zei 'Fuck Off' en ik begreep er niks van.
Wat bezielt de man om mij weer weg te duwen. Ik heb hem daarna een duwtje in zijn rug gegeven
en toen we het podium afliepen zijn er backstage nog harde woorden gevallen.
'

'We zijn uit elkaar gehaald en ik ben door security weggebracht naar een auto. Ik snap het nog steeds niet.
Ik wilde hem een keer sportief feliciteren en dan dit. Ongelooflijk. Ik ben er doodziek van, snap Phil zijn reactie totaal niet.
Waarom reageert ie nou zo. Nee, heb hem niet gesproken!
'

Van Barneveld, inmiddels terug naar Nederland, ontving vandaag wel een sms'je van zijn eeuwige rivaal:
'Hij biedt excuses aan voor zijn niet correcte gedrag en baalt er ook enorm van. Ik weet nog niet hoe ik ga reageren.
De emoties zijn hoog opgelopen en moet het even laten rusten
', aldus Van Barneveld.

Van Barneveld gaat in ieder geval kijken naar de finale op dinsdag die hij misliep.
'Natuurlijk hoop ik dat Michael de finale wint. Hij is een landgenoot.'

Volgens verslaggever Van der Giessen heeft de profbond PDC Taylor aangesproken op zijn gedrag,
maar zijn er (vooralsnog) geen sancties opgelegd aan de beste darter aller tijden.

Taylor zelf praatte er vannacht in een interview na afloop met Sky Sports (zie video helemaal onder) wat omheen.
'Er gebeurde niet echt veel', zegt Taylor. 'Ik was  in de wolken. Ik ben gek op Barney. Ik ben zijn grootste fan.
Ik ben gewoon flink verkouden. Geen commentaar verder.
'
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl
Van Gerwen op superieure wijze naar finale WK darts

Darter Michael van Gerwen heeft vanavond  met indrukwekkend machtsvertoon de finale bereikt van
het wereldkampioenschap (PDC) in Londen. De Brabantse 'Mighty Mike' vernederde in het afgeladen
Alexandra Palace zijn Engelse tegenstander Adrian Lewis in de halve finale: 6-0.

Het spel van Van Gerwen was van zeldzaam hoog niveau. Leg na leg wierp hij overtuigend uit,
soms met bijzonder hoge scores. Hij dreef zijn tegenstander Lewis, de wereldkampioen uit 2011 en 2012,
tot wanhoop. De darter met de bijnaam Jackpot faalde voortdurend bij het uitgooien van de dubbels
en stond na afloop letterlijk met lege handen.

Van Gerwen staat in de finale tegenover Peter Wright, die eerder op de avond de Australiër Simon Whitlock
versloeg met 6-2. De 24-jarige nummer 2 van de wereld uit Vlijmen stond vorig jaar ook in de finale,
maar verloor toen van de Engelse dartsgigant Phil Taylor. Dit jaar was Van Gerwen een van de prominente spelers
uit de profbond PDC, met zeges in aansprekende toernooien als de Premier League en het Players Championship.

Lewis speelde in het begin van de wedstrijd niet eens zo slecht. Hij wierp net als Van Gerwen geregeld een 180'er,
maar hij slaagde er niet in beslissende legs goed af te ronden. Van Gerwen kende geen moment twijfel; hij wierp uit
zoals hij wilde, met als een van de hoogtepunten zijn finish van 154 in de vierde set.

De winnaar van dit belangrijkste dartstoernooi ter wereld strijkt een hoofdprijs op van liefst 250.000 pond.
De verliezend finalist moet het doen met 100.000 pond.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl

Van Gerwen: 'Dit was mijn droom en die droom is uitgekomen'

Michael van Gerwen staat sinds woensdag in een rijtje met de dartstoppers Dennis Priestley, Phil Taylor,
John Part, Raymond van Barneveld en Adrian Lewis. De 24-jarige Brabander veroverde op nieuwjaarsdag
in Londen de wereldtitel bij de profbond PDC.

'Dit was mijn droom en die droom is uitgekomen', stamelde 'Mighty Mike' kort na de zenuwslopende finale
tegen Peter Wright uit Schotland (7-4).

'Op het einde was ik zó nerveus. Maar uiteindelijk gaat het er niet om hoe je de finale wint, maar dat je die wint',
aldus de robuuste Brabander. 'Alle credits aan Wright, hij heeft het me heel moeilijk gemaakt. Vorig jaar stond ik
ook in de finale, maar toen was de druk niet zo groot als deze keer. Dat ik nu wereldkampioen ben, betekent zo veel voor me.
Fantastisch om nu in een rijtje met al die grote namen te staan.
'
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Sugamilk

Ik heb de finale ook afgekeken, pff vond het wel even spannend toen Wright terug kwam hoor. :D

Iwan



Citaat van: Sugamilk op  2 januari 2014, 20:54:49
Ik heb de finale ook afgekeken, pff vond het wel even spannend toen Wright terug kwam hoor. :D
Ik dacht in het begin Wright wordt helemaal weggespeeld, maar hij kwam nog even sterk terug.
Was wel even bang dat Wright het toch nog zou winnen, maar gelukkig was het toch van Gerwen
die aan het langste eind trok.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Sugamilk

Ja zat op het puntje van ons bed. haha.
Ik juichde en zei daarna hij heeft toch gewonnen whahahahaha :P

carola

Ik wist dat van Gerwen het ging worden, alleen kwam Wright sterk terug, her is mooi dat van Gerwen heeft gewonnen eindelijk weer een Nederlander die heeft gewonnen