Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Politie waarschuwt voor 'feestverlichting'

Gestart door marcel1970, 12 december 2006, 22:50:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marcel1970

De politie waarschuwt vrachtwagenchauffeurs voor het overmatig gebruik van verlichting, de zogenaamde 'feestverlichting'. Beperkingen
Met de kerst in aantocht versieren veel vrachtwagenchauffeurs hun werkplek met kerstverlichting. In het voertuigenreglement zijn echter beperkingen opgenomen voor het gebruik van verlichting op en in voertuigen. Zo moet een voertuig een bepaald minimum aan verlichting hebben. Een teveel aan verlichting zorgt voor hinder in het verkeer voor overige verkeersdeelnemers en is daarom juist verboden.
Controles vooraf aangekondigd
Ook het RDW let hierop bij de keuring van de voertuigen. Vrachtwagenchauffeurs werden via vakbladen als Transport en Logistiek en folders van de politie al op de controles gewezen. Door de controles vooraf aan te kondigen, hoopt de politie op een beperkt aantal overtreders en een verhoging van de verkeersveiligheid. Overtreders krijgen een bekeuring van € 75.
[bron truckstar]

marcel1970

doordat ik in deze tijd mij rit begin in het donker en eindig in het donker vind ik het storend dit soort verlichting in de cabine en heb ik het dus ook niet in mijn vrachtwagen

vampie

Citaat van: marcel1970 op 12 december 2006, 22:58:21
doordat ik in deze tijd mij rit begin in het donker en eindig in het donker vind ik het storend dit soort verlichting in de cabine en heb ik het dus ook niet in mijn vrachtwagen

doe je heel goed marcel. kan me voorstellen dat je aandacht er door word afgeleid