Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Kwaaltjes en ziektes

Gestart door Lynn, 27 mei 2007, 13:19:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lynn

Heb je last van bepaalde "kwaaltjes" of ziektes?
Zo ja, welke?

Lynn


Ik heb ook wel eens jeuk aan mijn gehemelte dat doorstroomt naar mijn oren, maar dat is bij mij een allergisch reactie.

Iwan

Ik heb kleine hartafwijking en PDS.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Metalholic

gevoelig voor exceem en momenteel veel moe.

Lynn

Ik heb een gekantelde (rechter)nier... dus een chronisch blaasontsteking, maar dat gaat al beter.
Ik heb de Ziekte van Crohn (Chronische darmontsteking).
Verder ben ik allergisch voor diverse fruitsoorten.

bertus

ik heb hooikoorts maar dat is nu ook weer bijna voorbij (vooral last in de lente)

Iwan

Ik heb nu al 2 weken dat ik last van mijn hoofd heb. Hoofdpijn, steken in mijn hoofd, last van mijn oog,
misselijkheid, vergeetachtigheid, nu op en niet uit woorden kunnen komen en soms wartaal uitslaan.
Voorheen had ik dit ook wel, maar dan duurde het meestal 1 á 2 dagen en had ik de rest van de week nergens last van,
nu heb ik het bijna dagelijkst en als ik geluk heb heb ik er 1 dag in de week geen last van.
Vorige week naar de huisarts geweest en bloed laten prikken en op 31 maart moet ik naar de Neuroloog (door de scan).
Geen idee of het wat is en wat het dan is, maar ik hoop dat er iets aan gedaan kan worden.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Vandaaag de uitnodiging gekregen van het ziekenhuis voor de MRI-Scan, ik moet mij op 13 april melden.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Iwan op  2 april 2011, 10:26:03
Vandaaag de uitnodiging gekregen van het ziekenhuis voor de MRI-Scan, ik moet mij op 13 april melden.
MRI-Scan inmiddels gehad en ook de uitslag al binnen.
De scan was heel goed aldus dokter van der Ploeg (de neuroloog).  :tU:
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

gjk

Ik heb sinds mijn 17e af en toe erg last van mijn onderrug, toen ik 17 was ben ik vrij heftig door mijn onderrug gegaan en sinds dien heb ik daar zo af en toe nog vrij veel last van.

Iwan



Citaat van: gjk op 20 april 2011, 18:46:48
Ik heb sinds mijn 17e af en toe erg last van mijn onderrug,
toen ik 17 was ben ik vrij heftig door mijn onderrug gegaan en sinds dien heb ik daar zo af en toe nog vrij veel last van.
Is dat niet lastig met je sportieve leven te combineren, als je voetbalt lijkt mij dat ook niet goed voor je rug.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

gjk

Citaat van: Iwan op 20 april 2011, 18:54:22


Citaat van: gjk op 20 april 2011, 18:46:48
Ik heb sinds mijn 17e af en toe erg last van mijn onderrug,
toen ik 17 was ben ik vrij heftig door mijn onderrug gegaan en sinds dien heb ik daar zo af en toe nog vrij veel last van.
Is dat niet lastig met je sportieve leven te combineren, als je voetbalt lijkt mij dat ook niet goed voor je rug.

Het gekke is dat ik er tijdens het voetballen geen last van heb, tenzij ik natuurlijk verkeerd word geraakt of verkeerd op de grond terecht kom maar dat is gelukkig nog niet voor gekomen. :)

Margje

Op zich niet zoveel maar mijn kaken knakken weleens..ik kan dat ook zelf doen...ben ooit eens met de fiets over de kop gegaan en met mijn kaak op de grond gekomen...sindsdien kan ik dat doen..of knakken ze gewoon wel eens met eten/gapen enzo...

1 Keer in de zoveel tijd krijg ik last van mijn schouder als ik weer een verkeerde beweging maak...ooit een blessure aan gehad...

En op dit moment een bacterie in mijn baarmoeder die ik met medicatie probeer weg te krijgen maar is nogal hardnekkig blijkbaar....daardoor heb ik weinig energie, bepaalde andere kwaaltjes en pijn op bepaalde plekken (vrouwendingen)...

Voor de rest eigenlijk niet zoveel :)

carola

last van hooikoorts
vooral als de pollen in de lucht zitten

Iwan

IK heb sinds gisteren last van mijn oog, het voelt alsof er wat in zit, denk dat mijn oog wat ontstoken is.
Mijn oog was vanmorgen ook een beetje dik, maar dat zakt alweer af.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Goitske

Hypermobiliteitssyndroom met myalgieen
Migraine
Allergie nsaid's dus middelen als naproxen, diclofenac  en allergie voor wolvet, make up, labello en gezichtsreinigers ed
Bouw intolleraties op voor dingen zoals shampoo, cremes etc wat maar contact heeft met je huid kan jaren goed gaan of binnen no time mis gaan met een behoorlijke allergische reactie van de huid waar het contact is geweest.

Voor de migraine had ik medicatie dagelijks en aanvalsmedicatie maar dankzij voetreflextherapie heb ik dat niet meer nodig en ben ik van 3x per week een aanval naar max 3 per jaar.

Iwan

Sinds een paar dagen heb ik een (beetje) opgezwollen onderlip, geen idee wat het is.  ;D
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

carola

Nog steeds elke jaar last van hooikoorts

Iwan

Vandaag huisarts gebeld.... moet vanmiddag een kweekbakje ophalen om mijn urine in op te sturen naar het ziekenhuis
en ze maken een afspraak voor mij in het ziekenhuis. Ze willen foto's/echo's laten maken van mijn buik en urinewegen
omdat ik nog steeds best wel veel bloed in mijn urine heb.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Iwan op  7 november 2014, 10:35:28
Vandaag huisarts gebeld.... moet vanmiddag een kweekbakje ophalen om mijn urine in op te sturen naar het ziekenhuis
en ze maken een afspraak voor mij in het ziekenhuis. Ze willen foto's/echo's laten maken van mijn buik en urinewegen
omdat ik nog steeds best wel veel bloed in mijn urine heb.
Uiteindelijk de dokter maar eens gebeld, alle uitslagen waren schoon.
Maar ik heb weer wat nieuws.... sinds anderhalve week heb ik last van hartkloppingen.
Elke avond heb ik even een momentje dat mijn hartje even een versnelling omhoog gaat.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."