Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Daten via internet heeft voordelen

Gestart door Iwan, 24 mei 2007, 17:59:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Het aantal singles neemt elk jaar toe. De tijd van flirten in de bar lijkt voor velen van hen voorbij.
Meer mensen zoeken hun partner via het internet. En dat heeft zo zijn voordelen.

Miljoenen singles
Grootste voordeel is het aantal kandidaten die er via het computerscherm te vinden zijn.
Bij populaire sites zijn er heel wat ingeschreven. In welke kroeg vind je zoveel keuze?
Afstanden zijn geen bezwaren meer. De mannen of vrouwen die je ontmoet, kunnen van overal vandaan komen.

Geen druk
Zenuwen die je niet onder controle krijgt, blijven thuis achterwege. Het gevoel om afgewezen te worden,
zal je ook minder bekruipen. Nadenken over de juiste woorden is iets makkelijker vanuit de luie zetel.
Op café of op een fuif ben je nooit zeker of die persoon wel klaar is voor een relatie. Bovendien weet je
niet zeker of hij wel vrij is. Een datingsite is meestal duidelijk en trekt enkel hen aan die willen daten.
Serieuze sites doen er alles aan om ââ,¬Ëœoplichtersââ,¬â,,¢ tegen te gaan. De leden van een site melden meer en meer
spontaan als iemand geen oprechte bedoelingen heeft.

A la carte
Kiezen ââ,¬ËœÃƒÂ  la carteââ,¬â,,¢ is nog nooit zo leuk geweest. Bepaalde criteria die voor jou belangrijk zijn,
kan je zomaar meegeven zoals leeftijd, woonplaats, roker of niet.
Heb je al een eerste ââ,¬Ëœselectieââ,¬â,,¢ doorgevoerd, is het heel makkelijk om via e-mail of per telefoon
de ander beter te leren kennen. Is dat ok, maak je pas nadien een afspraak voor een ontmoeting.

Tijd besparen
Internetdaten werkt vlugger omdat je zeer gericht kan zoeken. Op café duurt het vaak een hele poos
om mensen met dezelfde interesses te vinden. Wie het overdag druk heeft, raakt bovendien niet makkelijk
meer de deur uit.

Geld
Internetdaten kost geld, maar werkt ook besparend. Centjes om uit te gaan, om drankjes en nieuwe kleren
te kopen, zijn minder. In vergelijking met een relatiebemiddelingsbureau komt het geheel goedkoper uit.
Nadeel is wel dat jij zelf de selectie moet maken.

Veilig gevoel
Veiligheid is belangrijk. Jouw privégegevens moeten gegarandeerd blijven. Goed aangeschreven datingsites
doen er alles aan om jouw gegevens niet door te geven. Wil je zelf details doorgeven, dan ben je daar vrij in.
Heel wat sites weigeren halfnaakte fotoââ,¬â,,¢s en ordinaire teksten. Als je zegt dat je veertig bent en je oogt op
de foto twintig, dan wordt gevraagd een waarheidsgetrouw beeld op te sturen.




Ã,©hln.be
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Cheops

Pilsje wordt te duur,mensen gaan niet meer op stap Ãâ€"Ã,µ
Ben ik blij dat ik met een schat getrouwd ben,die veel begrip heeft voor mij  Ãâ€"app
Ben straks 10 week weg,heel ziek worden,hersenletsel opgelopen bij een ongeluk  Ãâ€"Ã,µ
Dus dan ben ik Offline Iwan,maar steun uw website. Ãâ€"app

Nevyn

Citaat van: Cheops op 24 mei 2007, 18:55:25
Pilsje wordt te duur,mensen gaan niet meer op stap Ãâ€"Ã,µ


Ik denk dat als de pilsjes duurder worden mensen nog steeds op stap gaan ;)
Ik ga namelijk niet op stap om me zat te zuipen, maar om een leuke avond te hebben, met veel muziek en dans ;)

Iwan

Ik denk dat daten via internet inderdaad een veilig gevoel geeft, want dan word je niet meteen beoordeeld
op je uiterlijk en kun je iemand eerst leren kennen voor je met elkaar afspreekt.
Ik zou me niet zo snel opgeven bij een datingsite, maar ik heb wel enkele malen een afspraakje gehad
met iemand die ik via het internet had ontmoet, is steeds op niets uitgelopen, soms wel op seks,
maar niet op een langdurige relatie.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik vindt daten/flirten via bv een app toch lastiger,
zou niet zo snel een gesprekje beginnen met een onbekend persoon die ik ken via een datings-app en als ik het wel doe verzand dat al snel een saai/clichématig gesprek.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Sugamilk

Ik ken mijn exman via Badoo, ben met hem 9jaar samengeweest. Momenteel date ik weer iemand via Badoo