Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Seks met je leidinggevende voor een promotie

Gestart door Iwan, 28 augustus 2010, 21:21:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zou jij het bed delen met je baas om zo promotie te krijgen?

Ja, ....
0 (0%)
Nee, ....
5 (100%)
Misschien....
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 5

Iwan



Citaat van: HLN.be

Affaire met baas is goed voor carrière van vrouwen

37 procent van de werknemers zegt dat ze uit eigen ervaringen ontdekten dat collega's
die met hun bazen seks hebben een promotie als beloning krijgen. Dat blijkt uit Amerikaanse cijfers.

Vooral vrouwen
Vrouwelijke managers bereiken alleen maar de top wanneer iemand een goed woordje voor hen deed,
blijkt uit recent Amerikaans onderzoek. Vaak zijn deze personen iemand die meer macht heeft dan zij én getrouwd.
34 procent van de dames met een hoge functie kent een vrouwelijke collega die seks had met haar overste.

Negatief
Toch kan een seksuele verhouding met je baas ook negatieve gevolgen hebben. 61 procent van de mannen
en 70 procent van de vrouwen verliezen respect voor een baas die een affaire met een collega beleefde.
60 procent van de mannelijke bazen en 65 procent van hun vrouwelijke evenknieën vermoeden bij alle loonsverhogingen
en promoties dat deze een gevolg zijn van seksuele diensten. Bijna de helft van de mannen en 56 procent van de vrouwen
is vijandig tegen collega's waarvan ze vermoeden dat ze met de baas slapen.
Bijna vier op de tien mannen en vrouwen zegt dat dit slecht is voor de productiviteit van het team.

Ontslag
Relatie-experte Jean Hannah Edelstein: "Een kantoorverhouding is een slecht idee. Je baas heeft al veel macht over je,
die wordt alleen maar groter als je met hem slaapt. Zelfs al helpt dit je carrière op korte termijn, de mensen die onder je staan
gaan je er wel minder door respecteren. Het verziekt de atmosfeer en het kan je nog lang blijven achtervolgen.
Een kantooraffaire kan ervoor zorgen dat je moet opstappen, daarom is het belangrijk dat je er op voorhand over nadenkt
dat je bereid bent je job ervoor op te geven
."

  • Zou jij het bed delen met een leidinggevende als je daarmee een promotie of loonsverhoging zou krijgen?
  • Zou jij het een collega kwalijk nemen als hij/zij het bed zou delen met jullie baas om zo promotie of een loonsverhoging te krijgen?
  • Zou jij het bed delen met een ondergeschikte en zo ja zou je hem/haar daar voor belonen met een promotie of een loonsverhoging?
Topic: Seks op de Werkvloer
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Margje


Iwan

Nee ik zou niet het bed delen met een leidinggevende om daarmee een promotie of loonsverhoging te versieren.
Ook zou ik niet het bed delen met een ondergeschikte om hem/haar daarna te belonen met promotie en/of loonsverhoging.
Ik zou alleen het bed met iemand delen als ik van die persoon hou of gewoon zin in seks heb met die persoon,
ik zou er dus niets tegenover stellen of tegenover gesteld willen hebben. Als een collega zijn/haar weg
naar boven zou wippen zou ik hem/haar dat wel kwalijk nemen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

carola

nee ik zou echt niet met me baas naar bed gaan, dan maar geen loonsverhoging

Iwan



Citaat van: AD.nl
Seks met de baas? 1 op 5 overweegt dit voor promotie

Affaires op de werkplek zijn geen nieuw fenomeen. Uit een nieuwe enquête blijkt dat het vaak niet om echte liefde gaat,
maar om een manier om carrière te maken. 20 procent van de ondervraagden zou namelijk overwegen om het bed
in te duiken met de baas om promotie te krijgen.

Meer mannen dan vrouwen staan open voor het idee, met 30 procent in vergelijking met 8 procent.
Dat bleek uit een enquête onder 5.000 werkzoekenden, die ondervraagd werden over hun carrières.

Niet iedereen was echter even enthousiast, met slechts 7 procent die 'absoluut zeker' seks zou hebben
met de baas om een promotie te scoren. 12 procent zou het dan weer 'zeker overwegen'.

'Dit zijn schokkende resultaten', vindt Tony Wilmot, oprichter van staffbay.com. Velen onder ons hebben
al de vernietigende effecten gezien die een relatie op het werk kan hebben. Bovendien plaats je niet alleen
jezelf door de affaire in een lastige situatie, maar ook je collega's. 'Het is geen goed idee', bevestigt Tony.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Goitske

Nee zeker weten van niet, ik zou ook nooit op een functie op die manier willen komen. Ik werk hard en krijg daar waardering voor en dat geeft toch een veel beter gevoel!

Iwan

Citaat van: Goitske op 22 oktober 2012, 10:02:08
Nee zeker weten van niet, ik zou ook nooit op een functie op die manier willen komen.
Ik werk hard en krijg daar waardering voor en dat geeft toch een veel beter gevoel!
En wanneer een collega, die minder hard werkt, wel een promotie zou krijgen,
die jij niet krijgt, omdat zij/hij het bed in gedoken is met de leidinggevende?
Zou je het hem/haar dan kwalijk nemen?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."