Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Gluren bij de buren

Gestart door Iwan, 2 december 2014, 21:16:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gluurt u wel eens bij de buren??

Jazeker,....
0 (0%)
Soms.
1 (100%)
Nee,
0 (0%)
anders, namelijk....
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1

Iwan





Citaat van: AD.nl
Gluren bij buren is voortaan verboden in Zoetermeer

Zoetermeerders kunnen elkaar niet meer ongestraft bespieden.
In de algemene plaatselijke verordening (APV) is hiervoor een verbod opgenomen.

Het gluurverbod in de Zuid-Hollandse gemeente geldt zowel voor het bespieden
met of zonder verrekijker 'of enig ander optisch instrument' van personen in gebouwen,
woonwagens of woonboten.

De gemeente zal per geval bekijken of het verdacht kijkgedrag onder de verordening valt.
Het gluurverbod is met name in het leven geroepen om stalking te bestrijden.

AIVD
Saillant is dat in deze gemeente ook het hoofdkantoor van de Algemene Inlichtingen-
en Veiligheidsdienst (AIVD) is gevestigd.

Naast het verbod op bespieden kunnen Zoetermeerders door een verandering in de APV
een bekeuring krijgen als zij bloemen plukken uit een door de gemeente onderhouden bloemperk.

Gluur jij wel eens bij de buren?
Zoja is het iets wat je bewust doet of iets wat je 'perongeluk' doet wanneer je bv bij hun voor het raam langsloopt?
Gluren de buren wel eens bij jou/jullie, of heb je het idee dat de buren wel eens bij jou/jullie gluren?





Gerelateerd topic:
Topic: Voyeur
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik kijk/gluur eigenlijk nooit bij de buren naar binnen, alleen wanneer ik langsloop en ze hebben een tv bij het raam staan die ik van buiten kan zien
dan wil ik wel eens een blik naar binnen werpen. Komt denk ik omdat het de aandacht trekt. Geloof niet dat anderen veel bij mij naar binnen gluren,
alleen oudere mensen wanneer ze langslopen zie ik wel eens een blik bij mij naar binnen werpen. En ben wel eens 'betrapt' toen ik met mijn toenmalige
vriendin een verticaal dansje deed op de bank welke behoorlijk dicht bij het raam staat.  8*)
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."