Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Spermatest voor thuis werkt snel

Gestart door Iwan, 8 februari 2007, 01:47:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan


Ook mannen kunnen voortaan thuis hun vruchtbaarheid testen.
De firma Test-point verkoopt sinds gisteren de eerste vruchtbaarheidstest voor mannen
die zowel de hoeveelheid spermacellen als de beweeglijkheid daarvan meet. 

Uit onderzoek blijkt dat één op de zes paren vruchtbaarheidsproblemen heeft.
In een derde van die gevallen ligt de oorzaak bij de man.

Volgens Test-Point is het grote voordeel van de nieuwe vruchtbaarheidstest dat paren eerder weten
waar ze aan toe zijn. ,,De medische wetenschap buigt zich pas over een vruchtbaarheidsprobleem
als na één jaar regelmatig vrijen geen zwangerschap is ontstaan. In combinatie met de ovulatietest
voor vrouwen weten paren nu veel eerder of een zwangerschap überhaupt wel mogelijk is.
Dit kan veel maanden van frustratie en teleurstelling voorkomen,ââ,¬â,,¢Ã¢â,¬â,,¢
zegt Van de Merwe.

De thuistest, die voor 29,95 euro verkrijgbaar is bij apotheek en drogist, werkt als een zwangerschapstest.
Na een uur is aan de verkleuring van een staafje te zien of de man wel of niet vruchtbaar is.
Omdat de test beïnvloed kan worden door ziekte of voeding, bevat de verpakking voldoende materiaal om
de vruchtbaarheid twee keer te testen. Volgens Test-Point is de betrouwbaarheid van de test 95 procent.

De medische wereld staat er sceptisch tegenover.
,,Het schijnt wel te werken, maar ik zie het nut er niet van in,ââ,¬â,,¢Ã¢â,¬â,,¢ zegt gynaecoloog/fertilisatiearts
dr Henk Ruis. ,,Als je met je potje sperma naar de huisarts gaat, legt die het onder de microscoop
en dan weet je ook meteen waar je aan toe bent. Als er bewegende jongens onder het glaasje liggen,
zit het met je vruchtbaarheid wel goed. En anders niet.ââ,¬â,,¢Ã¢â,¬â,,¢


Directeur Van de Merwe neemt dergelijke reacties voor kennisgeving aan.
,,Het is concurrentie, daarom zijn ze er niet blij mee. Daarnaast betwijfelen artsen altijd of mensen
wel in staat zijn zelf een test uit te voeren. Deze test voldoet aan alle Europese eisen en heeft een
keurmerk, wat betekent dat iedereen zelf in staat moet zijn de test uit te voeren.ââ,¬â,,¢Ã¢â,¬â,,¢




Ã,©ad.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Lijkt me niets zo'n thuistest, als ik het helemaal zeker wil weten dan ga ik wel naar een arts.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."