Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Willem-Alexander geeft rondje in kroeg

Gestart door Iwan, 22 februari 2013, 16:49:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: AD.nl
Willem-Alexander geeft rondje in kroeg

Willem-Alexander heeft een rondje gegeven in een café in Sevenum. Daarover schrijft De Limburger.
De kroonprins houdt hiermee een bijzondere traditie in ere.

Limburger Foppe ten Broek stond in een café in Sevenum toen de koningin haar abdicatie aankondigde.
Hij gaf een rondje en vertelde er een sappige anekdote bij. Op 30 april 1980 gaf een kennis van hem
een rondje in Panningen ter gelegenheid van de inhuldiging van Beatrix. Daarna declareerde hij de rekening,
op de achterkant van een bierviltje, bij het koninklijk huis. Hij kreeg de kosten vergoed.

Ten Broek besloot hetzelfde te doen. 'Ik vond dat zo grappig dat ik dacht, laat ik de traditie voorzetten.'
Hij wenste de prins per brief veel sterkte, geluk en wijsheid 'bij uw taak als vader van uw gezin en van ons mooie vaderland'.
De rekening van het rondje voegde hij toe.

Hij kreeg inderdaad 97 euro en 20 cent op zijn bankrekening gestort van Willem-Alexander.
In een brief van de 'particulier secretaris van Zijne Koninklijke Hoogheid de Prins van Oranje' staat dat de prins
'als eenmalige uitzondering bereid is het door U gespendeerde bedrag over te maken'.
En dat 'het bierviltje van 33 jaar geleden zich nog steeds in het Koninklijk Huisarchief bevindt'.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."