Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Iran beschikt naar eigen zeggen over tijdmachine

Gestart door Iwan, 12 april 2013, 18:47:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: AD.nl
Iran beschikt naar eigen zeggen over tijdmachine

Een Iraanse wetenschapper beweert een tijdmachine te hebben uitgevonden waarmee hij de toekomst kan voorspellen.
Ali Razeghi heeft de 'Aryayek Tijdreismachine' geregistreerd bij het door de Iraanse staat geleide Centrum voor Strategische Uitvindingen,
meldt The Telegraph.

De 27-jarige Razeghi vertelt persagentschap Fars dat hij al tien jaar werkt aan het project, dat toch iets minder spectaculair lijkt
dan de naam doet vermoeden. 'Mijn uitvinding neemt je niet mee naar de toekomst, maar brengt de toekomst naar jou', luidt het.
De vorser zegt dat de machine algoritmes gebruikt om de toekomst van welk individu dan ook te voorspellen, vijf tot acht jaar
vooruit én met 98 procent nauwkeurigheid. Een aanraking is voldoende om je toekomst netjes afgedrukt te krijgen.

Regering
The Telegraph meldt dat de man de directeur is van het Iraanse Centrum voor Strategische Uitvindingen en dat de 'serie-uitvinder'
nog 179 andere uitvindingen op zijn naam heeft staan. Razeghi stelt dat zijn toestel de regering kan helpen militaire conflicten
te voorspellen, maar ook om geld- en oliekoersen al op voorhand te weten.

Kritiek
De man krijgt kritiek, maar blijkbaar niet omdat zijn apparaat een lege doos zou zijn. Nee, de uitvinder krijgt van familie en vrienden
het verwijt dat hij voor god zou willen spelen. 'Dit project is helemaal niet tegen onze religieuze waarden', verweert Razeghi zich.
'De Amerikanen proberen deze uitvinding ook te verwezenlijken door miljoenen dollars uit te geven, terwijl ik er al in geslaagd ben
voor een fractie van dat bedrag,
' pocht hij.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."