Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Deelneemster verlaat Gouden Kooi na geweld

Gestart door gj, 2 februari 2007, 10:00:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gjk



HILVERSUM (ANP) - De 19-jarige Nena uit Landsmeer heeft het programma De Gouden Kooi moeten verlaten, omdat zij geweld had gebruikt tegen een medebewoner van de gezamenlijke villa. Dat staat te lezen op de website van het programma.

Donderdagavond trapte de kandidate, die kans wilde maken op de villa waarin zij al maanden voor het programma woont, medebewoner Brian tegen zijn been tijdens een ruzie. Zender Tien eiste daarop het vertrek van Nena uit het programma.

Van de programmaleiding ontving Nena donderdagavond een brief. ,,Beste Nena, donderdag 1 februari is een zwarte dag in De Gouden Kooi. Jouw trap tegen Brian valt onder fysiek geweld en daarom zal jij vanavond je koffers moeten pakken!''

De borg van 10.000 euro, die alle bewoners hebben moeten betalen toen zij hun entree maakten in de villa, is Nena kwijt. Volgens een Tien-woordvoerder gaat dat bedrag naar een goed doel dat Nena mag bepalen. Dat heeft ze nog niet gedaan, aldus de zegsman.

www.home.nl

Nevyn


Iwan

Huub mag terug in de Gouden Kooi. De 25-jarige 'vechtersbaas' heeft tijdens een ruzie
niet ex-medebewoner Nathanael geraakt, maar een tafelpoot en was daarom onterecht
uit de villa gezet, aldus de programmaleiding.

De Oldenzaler keert vrijdagavond terug in de Gouden Kooi, zo liet zender Tien weten.




Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik vind het raar dat hij de gouden kooi weer in mag omdat hij heeft gemist,
het gaat er toch om dat hij de intentie had om zijn medebewoner te raken
en dan maakt het niet uit of ie wel of niet zijn medebewoner heeft kunnen raken.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Metalholic

Ja hoor, de intentie was vast niet de tafelpoot inderdaad. Kijkcijfers, das ook het enige he.

Nevyn

Als ze kijkcijfers willen, moeten ze Nena terug laten komen!
Het was altijd ruzie tussen Natasia en haar... Dat was leuk!
Ik was zoiezo fan van Nena!

Kim



Ik keek in het begin elke dag, maar de laatste tijd wordt het wel erg
agressief en asociaal daar.  Ãâ€"cof Tegenwoordig kijk ik het niet meer,
maar als het op tv is en ik zie het toevallig langskomen bij het zappen
laat ik het opstaan.

Zijn er hier mensen die het volgen? Zoja wat vind je ervan en ehm wie
is je favoriet en aan wie heb je een gruwelijke hekel?

Mijn favoriet is: Lieke (lijkt als enige normaal te zijn)
Hekel aan: Jaap (die is echt gestoord!)

Nevyn

Ik probeer het te volgen..

Mijn favoriet is Huub, die gast is zo lekker gemeen.. en heeft tegelijkertijd iets liefs!
Hekel aan: Jaap en Amanda.. Amanda is ZOOO nep!!

Kim

Ik vind Huub ook geweldig haha!  *G
En Amanda...spijt me dat ik het zeg, maar
de komt zooo dom over!  Ãâ€"oz

Nevyn

Ik denk dat Amanda dat ook gewoon is..

Iwan

AMSTERDAM - Alle remmingen lijken weggevallen in De Gouden Kooi. Bewoner Eric en zijn date Michael,
belandden afgelopen weekeinde in bed met aspirant-miljonair Huub...

Nadat de drie heren zich al vermaakten in de jacuzzi, volgde een spannend onderonsje onder de dekens.
Na de vrijpartij dook Huub weer het bed in met zijn liefje Lieke.

Inmiddels is date Michael alweer afgeserveerd, Eric heeft ervoor gekozen binnenkort met een andere man
een afspraakje te hebben. "Michael komt zeker nog een keer, maar op een later tijdstip.
Ik denk dat wij ons allebei iets anders hadden voogesteld van deze date. Het lijkt mij daarom leuk
om nog een andere jongen te leren kennen
ââ,¬Â, gaf Eric eerlijk toe.




Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

AMSTERDAM - Natasia, de veelbesproken bewoonster van de Gouden Kooi, verlaat de luxueuze villa
waar ze al maanden zit opgesloten in september. Dat vertelde ze zondag in Life and Cooking
aan presentatoren Carlo en Irene.

Natasia heeft haar persoonlijke doelen bereikt, zo verklaarde ze haar aftocht. Ze heeft een borstvergroting
gekregen, haar rijbewijs gehaald en zal voor ze het huis verlaat nog een buikwandcorrectie laten uitvoeren.

Al haar wensen werden mogelijk gemaakt door de producent van het programma van Tien,
die voor de kosten opdraaide. Het was een kwestie van afvinken, zei Natasia.
Ze kan nu met een gerust hart vertrekken.

Miljonair
Dat ze met haar vertrek geen kans meer maakt miljonair te worden, interesseert haar niet.
Ze zei niet om geld te geven en meer behoefte hebben om weer fulltime bij haar vriend en kinderen te zijn.

Natasia kwam vorig jaar bij de start van het programma in het nieuws omdat haar dochtertje Cheyenne
tranen met tuiten huilde vanwege het vertrek van haar moeder naar de villa in Eemnes.
De smeekbede van het meisje zorgde voor opschudding tot in politiek Den Haag.




Ã,©nu.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

AMSTERDAM - De Gouden Kooi verwelkomt vanavond een nieuwe Miljonair: de verleidelijke Nadia.
De 22-jarige Amsterdamse heeft grootse plannen. "Die Villa wordt van mij!"

Met de komst van de sexy brunette zijn alle beschikbare plaatsen ingevuld.
Het luxueuze landgoed wordt dan bewoond door acht Miljonairs.

Nadia, dochter van een Nederlandse moeder en Marokkaanse vader, kijkt uit naar haar leven in luxe.
"Ik ben een luxepaardje en weet zeker dat ik me helemaal thuis zal voelen in de Villa.
En als ik eenmaal van het Miljonairsleven geproefd heb, laat ik het niet meer los.
"




Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

AMSTERDAM - Gouden Kooi-terrorist Jaap wordt geregisseerd door Tien. De zwaarlijvige student
moet zich grensoverschrijdend gedragen van programmamakers. Dat zegt hij in een snikkende bekentenis
tegen mede-villabewoner Brian, die op internet te zien is. Zou ook zijn gegooi met overgeefsel in het script staan?

Op youtube is te zien dat Jaap tegenover Brian uit de school klapt als reactie op de boete die hij en zijn
medewoners kregen voor een verregaande pest-atie van Lieke en Huub. Van zijn inleggeld wordt 1000 euro
ingehouden en als hij onverhoopt de winnaar wordt van de Gouden Kooi verliest hij zelfs een ton
van de geldprijs van 1 miljoen.

Jaap: ââ,¬Å"Dit was niet de afspraak. Ik loop mij te verlagen en te verkopen voor Talpa.
Jaap doe dit, Jaap doe dat. En Jaap doet het voor de kijkcijfers. Jaap werk mee aan dit complot,
Jaap we hebben een idee en Jaap doet het.
ââ,¬Â


Woedend en tot tranen gebracht was Jaap. De programmamakers hebben nog niet gereageerd.
Maar veel internetgebruikers vinden het feit dat Jaap uiteindelijk werd weggedraaid uit de live-streams veelzeggend.




Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Ik kon het ook wel weten! :P
Ik ga a.s. zaterdag lunchen met een oude vriendin, die heeft
een tijdje gewerkt bij de Gouden Kooi...zal ik haar wel eens even
uithoren!  ;D

Iwan

HILVERSUM - Via het internet is een actie begonnen om het programma de Gouden Kooi van Tien
te stoppen. De handtekeningen die de initiatiefnemers daarop verzamelen willen ze aanbieden
aan programmamaker John de Mol, zo verklaren ze op de website stopgoudenkooi.nl.

ââ,¬Å¾In het begin was er al veel ophef vanwege deelneemster Natasia die geld verkiest boven haar kinderen.
Daarna leek de rust te zijn teruggekeerd in het huis, maar er zijn nu weer enkele vechtpartijen geweest
en erger nog: een aanranding
ââ,¬Â, geven de initiatiefnemers als reden aan voor hun actie.

Een Tien-woordvoerder zegt in een reactie dat het iedereen vrij staat om actie te voeren,
ââ,¬Å¾maar ik wil benadrukken dat ook wij geweld afkeuren. De deelnemers zijn er ook voor gestraft
en we hebben ze gezegd dat geweld niet meer wordt getolereerd en die boodschap is goed aangekomen.
ââ,¬Â

In de laatste strijd onder de villabewoners was er volgens de zegsman geen sprake van aanranding.
ââ,¬Å¾De mensen wilden haar in het water gooien en haar daarom ontdoen van haar kleding.ââ,¬Â

Al sinds het programma vorig jaar werd aangekondigd is er discussie over wat ook wel het treiterprogramma
werd genoemd. Zowel maatschappelijke organisaties als politieke partijen bemoeiden zich met het programma.
Nog voordat de eerste uitzending een feit was riep Stichting De Kinderconsument kijkers en producenten op
De Gouden Kooi te boycotten.

De stichting toonde zich geschokt dat pesten als amusement werd gebracht.
ââ,¬Å¾Pesten is een groot probleem voor kinderen. Het moet worden ontmoedigd, in plaats van gestimuleerd
of beloond
ââ,¬Â, adus de onafhankelijke stichting, die de media controleert op schadelijke zaken voor kinderen.

Regeringspartijen CDA en ChristenUnie riepen bedrijven op om geen spotjes meer te plaatsen rond de reality-soap.
De PvdA pleitte voor een gedragscode voor programmamakers. Aanleiding was het meedoen van Natasia
aan het Tien-programma. Zij liet haar twee kinderen achter voor een mogelijk jarenlang verblijf in een villa
in de hoop die uiteindelijk te winnen.

In de strijd om de kijker verschuift de morele grens steeds een beetje, meent de PvdA.
ââ,¬Å¾Wie niet shockeert, verliest kijkers. En wie kijkers verliest, verliest inkomstenââ,¬Â,
aldus Tweede Kamerleden Jeroen Dijsselbloem en Martijn van Dam.

De zender moest zelf ook al verscheidene keren ingrijpen. Zo moesten twee mannelijke deelnemers
het televisieprogramma verlaten, omdat zij met elkaar op de vuist waren gegaan.
Ook een dame moest de villa verlaten omdat ze een andere kandidaat had geschopt.

De initiatiefnemers die het programma van de buis willen hebben, zeggen dat de programmamakers
de touwtjes niet meer in handen hebben: ââ,¬Å¾De politiek grijpt niet in en dus moeten de burgers opstaan.ââ,¬Â
Inmiddels zijn rond de duizend handtekeningen opgehaald.



Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Ik heb afgelopen zaterdag geluncht met een meid waar ik al 7 jaar
geen contact meer mee had (lang leve Hyves) en zij heeft 4 maanden
bij de Gouden kooi gewerkt. In de tijd dat ze de eerste ruzie meemaakten
werd er al bij de redactie gezegd dat ze bang waren dat er misschien nog
weleens doden gingen vallen. Hmmmmz....

Wie weet komt het nog wel zo ver als niemand hier iets aan doet!

Iwan

HILVERSUM - Gouden Kooi-bewoonster Natasia is door haar medebewoners unaniem weggestemd.
Door haar vertrek strijden nog zeven potentiële miljonairs om de zege.

Natasia zat vanaf het begin van het omstreden Tien-programma in de Gouden Kooi.
Ze verbleef 303 dagen in de villa.

Omdat de Surinaamse unaniem is weggestemd, komt er geen nieuwe bewoner voor haar in de plaats,
zo liet Tien vrijdag weten.

Kritiek
Natasia raakte vorig jaar al bij de start van het programma in opspraak. De moeder kreeg een stortvloed
van kritiek over haar heen, omdat ze de zorg voor haar kinderen van 6 en 9 overliet aan haar zussen en partner.

Verwaarlozen
Zelfs politiek Den Haag bemoeide zich met de kwestie.
De PvdA meende dat Natasia haar kinderen verwaarloosde door haar deelname.
De partij liet zelfs weten te willen onderzoeken of zij uit haar ouderlijke macht kon worden gezet.

Vorige maand maakte Natasia bekend dat zij in september de Gouden Kooi wilde verlaten.
De veelbesproken bewoonster zei dat ze haar persoonlijke doelen had bereikt en ze in september
met een gerust hart kan vertrekken.

Borstvergroting
Natasia heeft in het programma een borstvergroting gekregen en haar rijbewijs gehaald.
Al haar wensen werden mogelijk gemaakt door de producent van het programma van Tien,
die voor de kosten opdraaide. "Het was een kwestie van afvinken", zei Natasia vorige maand.

Geweld
Het programma, waarin geweld, geschreeuw en gescheld schering en inslag is, kwam onlangs weer in opspraak
toen het leek alsof een vrouwelijke bewoonster door haar medebewoonsters, waaronder Natasia,
werd aangerand.

Donderdag werd bekend dat de Gouden Kooi vanaf half augustus bij RTL5 te zien is.
RTL heeft al laten weten de bewoners aan te spreken op hun zedenloze gedrag.



Ã,©nu.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

AMSTERDAM - Aanstaande donderdag om 17:00 uur keert Natasia Blank weer terug in het veelbesproken

De donkere diva gaat niet terug om alsnog proberen te winnen.
"Ik ga alleen iets lekkers koken voor de bewoners en wat daar dan van komt,
moeten we nog maar even afwachten. Misschien blijf ik een paar nachtjes logeren
" ,
vertelt Natasia (33) aan Novum Nieuws.

Blank is niet bang voor de gemene bewoners Lieke, Huub en Jaap.
"Ik ga de boel daar eens flink op stelten zetten. Ik ben helemaal klaar voor ze, het dak gaat eraf!"

Het is nog steeds een raadsel hoe de spraakmakende show zal eindigen.
Talpa bedacht dat degene met het grootste uithoudingsvermogen de villa
en het grote geldbedrag zou winnen. Maar de overname door RTL heeft roet in het eten gegooid:
aan het einde van dit jaar wordt de stekker uit het programma getrokken.

Eind juli werd Natasia weggestemd. Haar verblijf heeft voor veel opschudding gezorgd.
Zo liet ze haar dochtertje Cheyenne in tranen achter en liet ze tijdens haar verblijf haar borsten vergroten.




Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

sterretje

Sorry maar ik kijk niet naar dergelijke programma's ik heb een paar keer bekeken om te kunnen weten waar het over gaat en ik vind het ronduit een onsmakelijk programma waar het elkaar afkraken en bekritiseren op nummer 1 staat, ik vind het dus niks