Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Halal en Donorshow TV-momenten van het jaar

Gestart door Iwan, 14 januari 2008, 09:34:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Niet één, maar twee fragmenten zijn verkozen tot Het TV-moment van het jaar 2007:
de omstreden Grote Donorshow van BNN en het gesprek van de meiden van Halal
met cabaretier Hans Teeuwen over discriminatie.

Zaterdagavond oordeelden vakjury en publiek dat de bewuste fragmenten in 2007
het meest opmerkelijk waren. Beide programma's behaalden een eindscore van 78 procent
en daarmee waren er dus ineens twee winnaars.

ââ,¬ËœIk sta hier met de grootst mogelijke verlegenheid,ââ,¬â,,¢ zei presentator Matthijs van Nieuwkerk
toen de uitslag bekend werd. ââ,¬ËœIk besluit dat de award hier blijft staan.'

Recht op de prijs
Daarop probeerde Hans Teeuwen de prijs alsnog te pakken. Hij zei er recht op te hebben
omdat ââ,¬Ëœwij zoveel punten hebben gehaald, zonder organen te roven van verkeersslachtoffers'.

Kijkers konden sinds 30 november stemmen via een website op hun tv-moment.
Bijna tweehonderd opvallende fragmenten waren door de programmamakers geselecteerd.
Afgelopen week werd dat aantal teruggebracht tot een shortlist van vijftien genomineerden.

De Grote Donorshow wist heel Nederland op het verkeerde been te zetten en genereerde
veel aandacht voor orgaandonatie. Ook spraakmakend was een gesprek tussen cabaretier Hans Teeuwen
en de Meiden van Halal over discriminatie. Ze willen hem ter verantwoording roepen maar kregen de bal
net zo hard terug.

De jury bestond uit Ellen Blazer, Yvon Jaspers, Albert Verlinde en Joost Zwagerman.





Ã,©elsevier.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik vind eigenlijk dat de prijs naar Hans Teeuwen en de Meiden van Halal had moeten gaan,
die hadden de meeste stemmen van de kijkers, tv voor gemaakt voor de kijkers en niet voor een 'vakjury'.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

bertus

alhoewel ik de donorshow een geweldig tv moment vond, vind ik 'Hans Teeuwen vs de Halalmeisjes' beter. Zij dachten hem te ondervragen en mogelijk te laten verontschuldigen, maar kregen een bijlesje vrijheid van mening en verdraagzaamheid in hun eigen show.  Ãâ€"app
Ik zou dit soort diepgang graag terug willen zien in zn volgende show, alhoewel Theo Maassen en Javier Guzman het ook prima doen.

bigfoot

de donor show als het aan mij ligt want die heeft het wereld nieuws gehaald en dat zi ik hans teeuwen  niet doen.

Iwan

Citaat van: Bigfoot op 22 januari 2008, 23:10:38
de donor show als het aan mij ligt want die heeft het wereld nieuws gehaald en dat zi ik hans teeuwen niet doen.
Op die manier had ik er nog niet over gedacht en heb je natuurlijk wel gelijk in,
maar ik persoonlijk vond het stukje van Hans Teeuwen, al vond ik hem erg puberaal
en de meisjes van Hallal erg kinderlijk, leuker om naar te kijken.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."