Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Is Michael Schumacher The Stig?

Gestart door Iwan, 22 juni 2009, 01:08:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Is Michael Schumacher echt The Stig?

Ja, ik weet het zeker.
Ik heb mijn twijfels.
Nee, ik geloof er niets van.
Weet niet/ geen mening

Iwan

LONDEN - Zevenvoudig wereldkampioen Formule-1 Michael Schumacher
is zondagavond ontmaskerd als testrijder The Stig van de BBC-autoshow Top Gear.
Dat meldden Britse media.

Top Gear-presentator Jeremy Clarkson had de liefhebbers van het programma via zijn
column in de Britse boulevardkrant The Sun laten weten dat de ware identiteit van
de coureur bekend zou worden gemaakt.

Tijdens de uitzending van zondagavond zette The Stig zijn helm voor het eerst af
en bleek voormalig Ferrari-coureur Schumacher de mysterieuze man in het volledig
witte pak te zijn.

Critici betwijfelen of de Duitser wel jarenlang alle tests voor zijn rekening nam
of dat hem om een publiciteitsstunt gaat.

In 2002 werd duidelijk dat de toenmalige Stig voormalig Formule-1 coureur Perry McCharty was.
Alleen droeg hij altijd een zwart pak tijdens het testen van snelle wagens voor Top Gear.

http://www.youtube.com/v/_LPLJT3zkDc&hl=nl&fs=1&color1=0x006699&color2=0x54abd6




Ã,©ad.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

De eerste 2 seizoenen was het Perry McCarthy (the black Stig),
maar die werd na zijn onthulling dat hij de Stig was overboord gezet (zie filmpje).
Er zou een clausule in het contract van the Stig staan waarin staat dat zijn contract
per direct ontbonden is als zijn identiteit bekend wordt. Ik gok erop, en het lijkt me het meest logisch,
dat de Stig niet 1 persoon is maar meerdere personen en dat Schumacher niet 1 van de 'vaste' Stigs is.
http://www.youtube.com/v/-ONE3VLecTA&hl=nl&fs=1&color1=0x006699&color2=0x54abd6
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

inderdaad is het Schumacher, bekend gemaakt door BBC ;)

Iwan



Citaat van: AD.nl

Identiteit The Stig onthuld

LONDEN - The Stig, de mysterieuze coureur die wekelijks optreedt in het populaire autoprogramma Top Gear
is waarschijnlijk de 35-jarige ex-formule 3-coureur Ben Collins. Met deze onthulling komt de Sunday Times.

Zijn financiële huishouding heeft hem verraden. Collins zou een bedrijfje hebben genaamd Collins Autosport
dat in zijn jaarverslag sinds 2004 'regelmatige inkomsten voor diensten geleverd aan de BBC' vermeldt.

Onlangs kondigde The Stig aan met een autobiografie te komen.
Dat schoot de BBC in het verkeerde keelgat, want het geheim rond de identiteit van de coureur moet bewaard blijven.

De omroep verdient namelijk grof geld aan het merk The Stig. En daar is de coureur op zijn zijn beurt weer niet blij mee.
The Stig zelf ziet daar volgens eigen zeggen niets van terug. Hij krijgt van de Britse omroep per aflevering tussen de zes
en elfduizend euro betaald.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Citaat van: Telegraaf.nl
Identiteit testcoureur The Stig bevestigd

LONDEN - De identiteit van een geheimzinnige medewerker van het populaire Britse
autoprogramma Top Gear, The Stig, is woensdag in een rechtszaak officieel vast komen te staan.
De in het programma onherkenbaar in een racepak geklede BBC-medewerker blijkt coureur Ben Collins,
berichtten Britse media.

De BBC verloor woensdag een gerechtelijke procedure om te voorkomen dat Collins zich via een autobiografie
bekend zou maken. The Stig, een door Top Gear-presentator Jeremy Clarkson bedachte naam die uit diens schooltijd stamt,
is juist vanwege zijn anonimiteit een sleutelfiguur in de presentatie van het programma. Maar de BBC slaagde er niet in
te voorkomen dat The Stig zich bekendmaakt via zijn boek, dat wordt uitgegeven bij HarperCollins.

The Stig is sinds 1994 coureur en testrijder. Hij deed ook aan racen in een James Bond-film.
De BBC claimde dat hij contractueel verplicht is zijn identiteit geheim te houden.
Vorig jaar dook de naam Ben Collins in media op als de ware The Stig.
Het is niet voor het eerst dat de BBC problemen heeft met The Stig.
De eerste The Stig, Perry McCarthy, werd ontslagen nadat hij in een boek in 2002 zijn identiteit had onthuld.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl
Filmpje: Top Gear onthult nieuwe Stig

LONDEN - Ben 'The Stig' Collins is door het BBC-programma Top Gear de laan uitgestuurd,
nadat hij zichzelf had ontmaskerd in een boek. Presentator Jeremy Clarkson was destijds
"gekrenkt" en liet doorschemeren dat het tijdperk van The Stig weleens helemaal voorbij zou kunnen zijn.

Dat blijkt allemaal reuze mee te vallen, want de heren van Top Gear presenteren in dit humoristische filmpje
de nieuwe mysterieuze Stig.

http://www.youtube.com/v/O-QcEyo8uo0&hl=en_US&feature=player_embedded&version=3
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."