Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Waar is Elvis?!

Gestart door Iwan, 13 augustus 2009, 15:31:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Waar Is Elvis?! Dat is de grote vraag in de nieuwe gelijknamige amusementshow die RTL 4
vanaf vrijdag 31 juli prime time brengt. Vijf weken lang kunnen fans van de rocklegende Elvis Presley
hun hart ophalen. Ruim dertig jaar na zijn dood is The King nog steeds immens populair.

In het programma Waar Is Elvis?! wordt gezocht naar de grootste Elvis-kunner en Elvis-kenner van Nederland.
De Elvis-kunner wordt geacht het publiek te raken met zijn bewegingen, stem en charme zoals Elvis dat
decennia lang deed. Hij moet dit doen middels de vertolking van één van de legendarische nummers van de zanger.
De Elvis-kenner wordt middels een quiz, waar de meest opvallende, swingende en ontroerende fragmenten
uit het leven van Elvis voorbij komen, getest op zijn kennis over de legende. In vier rondes worden telkens
een Kunner en een Kenner geselecteerd. Op vrijdag 28 augustus strijden zij live in de finale tegen elkaar
om de eer, maar ook om de spectaculaire hoofdprijs: een live optreden op een unieke locatie.

De hits van de King of Rock n Roll spreken, 32 jaar na zijn dood, nog steeds tot de verbeelding.
Legendarische nummers als Jailhouse Rock, Cant Help Falling in Love, All Shook Up, A Little Less Conversation
en Suspicious Minds zijn favoriete nummers bij jong en oud. Waar is Elvis?! is dan ook n groot feest der herkenning,
waar het draait om de erkenning: wie is de beste Elvis-vertolker en de grootste Elvis-kenner van Nederland.

Elvis Presley beleeft niet alleen op RTL 4 een revival. Joop van den Ende Theaterproducties brengt
vanaf november de door heel Nederland reizende musical All Shook Up - Love Me Tender, de nieuwe
Nederlandse swingende musical met de 25 grootste hitsongs van rocklegende Elvis Presley.
Deze kleurrijke jukeboxmusical zit vol liefde, avontuur en humor met in de hoofdrollen Ren van Kooten,
Brigitte Heitzer, Fred Butter, Tommie Christiaan en Gemma van Eck. De sterrencast geeft elke vrijdagavond
in Waar is Elvis?! alvast een voorproefje van de musical.




Ã,©allepersberichten.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

AMSTERDAM - De Nederlandse Elvis-fanclub vindt het belachelijk dat Jamai Loman
'The King of Rock and Roll' himself de schuld geeft van de slechte kijkcijfers van zijn programma Waar is Elvis?

"Misschien houden mensen toch niet zo van Elvis", zo liet presentator Jamai eerder weten.
Aan Shownieuws laat de Elvis-fanclub weten zich af te vragen of Jamai zich wel realiseert
dat hij over de 'grootste artiest van de 20ste eeuw' praat.

De leden vinden dat het programma beter voorbereid had moeten worden
omdat het nu lijkt alsof alle Elvis-fans 'met rare zonnebrillen en pruiken lopen'.



Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

AMSTERDAM - In navolging van Jamai valt Gordon nu ook zijn eigen tv-programma af.
"Mensen zitten niet meer op Elvis te wachten. We hadden het programma beter
ââ,¬ËœWaar is Michael Jacksonââ,¬â,,¢ kunnen noemen.
"
Dit zegt de zanger/presentator in een interview met EénVandaag, zo meldt Mediacourant.nl.

Een beetje merkwaardig is zijn uitspraak wel, omdat Gordon deze week vond dat Jamai 'een ongelukkige
uitspraak had gedaan
', door te roepen dat mensen misschien niet zo van Elvis houden.

Het tv-programma Waar is Elvis?! wordt nog drie weken uitgezonden. Het programma is verplaatst
naar een later tijdstip op de vrijdagavond vanwege de ietwat teleurstellende kijkcijfers.

Naast de Elvis-rel besprak Gordon ook het Eurovisie Songfestival, waar De Toppers bijna in de halve finale bleven steken.
"Rusland heeft het Eurovisie Songfestival van 2008 gekocht. Er moet paal en perk worden gesteld aan de huidige situatie.
We worden overspoeld door liedjes uit allerlei Oost-Europese landen. Oost- en West-Europa moeten ieder
een apart songfestival gaan organiseren. Dat zou het beste scenario zijn.
ââ,¬Â

Dat het festival door Noorwegen gewonnen werd, en IJsland, Groot-Brittannië en Frankrijk in de top 10 eindigden,
laat Gordon achterwege.





Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik ben een Elvis fan en ik heb het programma niet meer dan 10 minuten kunnen aanzien.
Ik heb een allergie voor Elvis-fans, dat zijn meestal van die 'rare' mensen, die zich verkleden
als hun idool, wat schudden met hun heupen en zichzelf een vet Amerikaans accent aanmeten.

Als ze het programma nou wat beter en minder amateuristisch hadden opgezet,
wat meer voorbereiding hadden gedaan, mensen met kennis over Elvis het programma hadden laten
presenteren en echte Elvis-kenners hadden uitgenodigd ipv amateur toneelspelers die Elvis als typetje
willen neerzetten met het gebruik van grootmoeders verkleedkist.

Begin ook een beetje Gordon moe te worden Ã,´k kijk ook niet meer RTL-Boulevard als hij daar zit,
dan kan ik net zo goed naar Patty Brard kijken bij Shownieuws.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Heb maar één aflevering gezien, verschrikkelijk!  I-:

DonWoozy

ik zag deze week ergens op internet een klein stukje maar dat gaat
inderdaad helemaal nergens over!

Iwan

AMSTERDAM - Gordon kan inmiddels duidelijk aanwijzen aan wie het nu precies ligt
dat het programma Waar is Elvis?! geen succes is...

Lag het eerst nog 'misschien' aan Elvis zelf, nu zijn de kijkers de schuldigen,
omdat zij weigerden te kijken naar het muzikale kunstwerkje...

Gordon vertelt in EénVandaag: "Is er eindelijk een groot amusementsprogramma voor al die zeikerds
die zeiken over al die herhalingen, gaan ze met zijn allen naar de herhaling van het Tros muziekfeest
op het plein zitten kijken. Zonde van onze energie.
ââ,¬Â

Ook legt hij in het programma uit waarom hij tegenwoordig een vrolijk blond kapsel heeft
terwijl hij eerder in Villa Felderhof zei: "Nee, ik vind, mannen met geverfd haar, dat kan echt niet."

Hij lacht: "Midlife crisis denk ik. We doen allemaal uitspraken en ik neem er geen afstand van,
maar ik ben wat frisser, wat fruitiger. Ik ben 41 geworden maar ik voel me nog 23.
"




Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik ben nu aan het kijken naar Waar is Elvis?!, om echt een goed oordeel te kunnen geven.
De zangers vallen mee, er zit maar 1 'typische' Elvis fan bij, hopen dat die er snel uit wordt stemd.
Vraag me wel af of het echt een serieus programma is of dat het alleen bedoeld is als 'reclame' voor
de musical All Shock up/Love me Tender.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

De ontknoping van de zoektocht naar de nieuwe Elvis heeft vrijdagavond 351 duizend kijkers getrokken.
Dat blijkt uit cijfers van de Stichting Kijkonderzoek. Het slecht scorende Waar is Elvis?! wordt gepresenteerd
door Jamai Loman en Gordon. Die laatste ziet de humor van de lage kijkcijfers wel in.

"Welkom bij het meest besproken en minst bekeken tv-programma van deze zomer", grapte Gordon
aan het begin van de finale. Vlak daarvoor heette hij 'alle drie de mensen thuis' welkom.
De blonde zanger maakte zich eerder kwaad over de vele kritiek die over het programma kwam
en verwees naar andere shows die ook slecht scoren maar minder aandacht krijgen.

Loman gaf eerder deze maand aan dat 'mensen misschien niet zo houden' van Elvis en kreeg
de Nederlandse fanclub van de King of Rock 'n' Roll over zich heen. De muscialster gaf aan
zijn hoop te vestigen op de finale. Maar het latere tijdstip en veel muzikaal spektakel konden
Waar is Elvis?! niet aan een plek in de top 25 van best bekeken programma's helpen.

Wel lukte het de show meer kijkers dan in voorgaande weken te trekken.
Vorige week volgden 211 duizend paar ogen de show. Vier weken geleden keken 383 duizend mensen
naar de eerste aflevering. Het achtuurjournaal prijkt opnieuw bovenaan de kijkcijferlijst.
Ruim twee miljoen mensen stemden vrijdagavond af op Nederland 1.
De SBS 6-programma's Hart van Nederland en Popstars maken de top drie compleet.

Ook CQC, de nieuwe wekelijkse nieuwsshow van Beau van Erven Dorens, scoorde niet goed.
De eerste aflevering, waarin onder meer te zien was hoe Beau binnenviel bij zijn oude werkgever RTL,
trok 263 duizend kijkers naar Veronica. CQC is niet de eerste nieuwsshow voor Van Erven Dorens,
in 2005 presenteerde hij NSE voor Talpa. Het programma werd van de buis gehaald wegens lage kijkcijfers.





Ã,©depers.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."