Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Kat vermoord door rotje in achterwerk

Gestart door Iwan, 5 januari 2010, 18:23:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

KLAZIENAVEEN - De Dierenbescherming in het Drentse Klazienaveen is op zoek naar de daders
van een wel heel brute dierenmishandeling. Onbekenden bliezen een kat op door een rotje
in het achterwerk van het weerloze diertje tot ontploffing te brengen.

Dat schrijft De Telegraaf. Het beestje leefde nog heel even maar stierf even later een gruwelijke dood.
"We maken het wel vaker mee dat vuurwerk naar dieren wordt gegooid, maar dit slaat echt alles",
aldus een verontwaardigde Yvon Veldhoen van de Dierenbescherming Zuid-Oost Drenthe in de krant.

De organisatie wil nu achterhalen wie het baasje van de kat is.
"En natuurlijk willen we dat de daders worden gestraft.
Daarom hebben we aangifte gedaan bij de politie.
"

Het gruwelijke incident vond plaats op oudejaarsavond. Een klein meisje vond de zwaargewonde kat
in de buurt van een bouwmarkt. "Het diertje schreeuwde het uit van de pijn", zegt haar moeder.

"Mijn dochter heeft de poes op haar scooter mee naar huis genomen. Daar nam ze het diertje op schoot,
maar het overleed na een klein kwartiertje. Stinkend naar verbrand vlees en vuurwerk.
We zijn er doodziek van, heel verschrikkelijk.
"





©ad.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

echt ziek dat je daar alleen al aan denkt!!

Iwan

Belachelijk, ik kan me niet voorstellen dat iemand die bij het volle verstand is zoiets doet.  :WAB:
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Citaat van: Telegraaf.nl
Vuurwerk niet de oorzaak van dood poes

KLAZIENAVEEN - De poes die op oudjaarsdag in het Drentse Klazienaveen stierf nadat er een rotje
in haar achterwerk zou zijn gestopt, is niet om het leven gekomen door vuurwerk.
Dat blijkt uit een sectierapport van de Dierenbescherming Zuidoost-Drenthe. ,,Muppie is vermoedelijk
geraakt door een vuurpijl en in paniek de straat op gerend waarna zij waarschijnlijk is overreden door een auto.
"

,,Omdat het beestje verschillende schroei- en brandwonden had, is abusievelijk aangenomen dat de poes
hieraan is overleden
", meldt de Dierenbescherming. ,,Hoewel de wonden wel veroorzaakt zijn door vuurwerk,
kunnen deze niet in verband gebracht worden met de inwendige verwondingen waar Muppie aan is overleden.
"
Of er sprake is geweest van boze opzet is dan ook niet bekend.

Geld
De Dierenbescherming betreurt dat er een verkeerd beeld is gevormd over de dood van de poes.
De mensen die geld hebben gestort voor de beloning van de tip die moest leiden tot de aanhouding
van de dader krijgen dat op hun rekening teruggestort.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy


Iwan



Citaat van: AD.nl
Kat in Amersfoort overleden door vuurwerk in achterwerk

Vuurwerkvandalen hebben een kat dusdanig verwond, dat het dier moest worden afgemaakt. De kat Luna van Eric Fluit
uit de Count Basiestraat in de Amersfoortse wijk Schothorst kon zondag aan het eind van de middag ternauwernood
het huis van haar baasje bereiken, na urenlang zoek te zijn geweest in de buurt.

Op de overloop naar de eerste etage trof Eric Fluit het acht maanden oude dier aan, hevig miauwend in een plas bloed.
Het dier was onderweg naar haar bedje op deze etage, maar kon de laatste stappen niet meer zetten.

Vuurwerk in achterwerk
Uit de brandwonden aan de pootjes en uit later onderzoek door de dierenarts werd geconcludeerd dat een vandaal vuurwerk
in het achterwerk van het dier had gestopt en daarna heeft laten ontploffen.

Fluit: 'Ik ben meteen in gierende vaart met de auto naar het Utrechts Medisch Centrum gereden, waar ze een speciale
afdeling hebben voor spoedgevallen met huisdieren. Daar constateerde de arts dat Luna niet meer te redden was.
Het hele onderlichaam lag open.
'

Laten inslapen
'Nog diezelfde zondagavond heeft de arts haar laten inslapen. Mijn vrouw en ik zijn hier helemaal kapot van.
Het was een heel lief, aanhankelijk dier dat steeds kopjes gaf en gezellig tegen je aan lag op de bank.
'

Fluit heeft aangifte gedaan bij de politie. Op het politiebureau vernam hij dat het was toegestaan om bij de buren flyers
in de bus te doen om te waarschuwen. Fluit heeft dat ook gedaan, samen met een niet al te confronterende foto van het dier,
vlak voordat de arts het in liet slapen.

Waarschuwen
'Het is voor mij ondenkbaar dat er dierenbeulen actief zijn in deze wijk die het leuk vinden om katten te verminken
tot de dood daarop volgt. Maar kennelijk is het zo. Het enige wat ik nog kon doen, was het waarschuwen van alle omwonenden
om nóg zoiets afschuwelijks te voorkomen.
'
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl
Twijfels over doodsoorzaak 'opgeblazen' katten

In tegenstelling tot wat de politie eerder meldde is de Amersfoortse kat 'Kattie' die gisteren dood werd teruggevonden
niet door mishandeling met vuurwerk om het leven gekomen. Ook is het mogelijk dat er geen vuurwerk in de kat Luna is gestopt.

Dat blijkt uit onderzoek door de dierenarts van de faculteit diergeneeskunde in Utrecht, schrijft Dichtbij.nl.
De dierenarts kon overigens helemaal niet met zekerheid vaststellen of de verwondingen daadwerkelijk door vuurwerk zijn ontstaan.

Het zware letsel aan de achterkant van poes Luna zou namelijk ook veroorzaakt kunnen zijn door een aanrijding.
Ook is het mogelijk dat het vuurwerk niet in de kat is gestopt, maar onder de poes tot ontploffing kwam.
Amersfoorter Eric Fluit moest zijn huisdier zondagavond laten inslapen doordat haar hele onderlichaam openlag.

Aanrijding
De politie kreeg naast de aangifte van Fluit nog een aangifte binnen van een 'opgeblazen' kat. Een familie in Vathorst
ontdekte gisteren pas dat hun poes Kattie op oudejaarsdag mogelijk is vastgebonden in een put en daarna bestookt
zou zijn met vuurwerk.

Die informatie was gebaseerd op wat de eigenaar vertelde na contact met de dierenambulance. Na onderzoek bleek
die informatie niet te kloppen, aldus een politiewoordvoerder. De kat werd gevonden op straat met bloed aan haar bek.
De kans is groot dat ze is gestorven door een aanrijding, aldus de woordvoerder.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."