Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Trend: jongeren brengen anaal tampon met alcohol in

Gestart door Iwan, 7 januari 2009, 22:19:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: HLN.be
Trend: jongeren brengen anaal tampon met alcohol in

Amerikaanse jongeren brengen al langer anaal of vaginaal een tampon doordrenkt
met wodka in. Deze 'trend' maakt je sneller dronken én je adem zou er fris door blijven.
Ook in Europa wint dit fenomeen aan populariteit bij tieners, experts waarschuwen voor de gevaren.

Zogenaamd voordeel
Het vaginaal of anaal inbrengen van een wodkatampon wordt 'slimmen' genoemd.
Het heeft in de ogen van de jongeren heel wat voordelen. Eén tampon kan tot drie
glazen wodka opnemen. Doordat de alcohol direct in het bloed wordt opgenomen,
zou je je er niet dik van worden. Slimmen zou ook voorkomen dat je adem naar alcohol ruikt,
zodat de pakkans kleiner is. Daarnaast overbelast het je maag niet, je moet dus niet braken
van 'slimmen'. Dit fenomeen beperkt zich echter niet alleen tot meisjes, jongens brengen
de tampon anaal in. Op blogs en forums wordt veel gediscussieerd over de trend.
Tieners geven zelfs online tips aan elkaar.

Gevaarlijk
Het is echter een mythe dat bij slimmen je niet aan je adem kan merken dat je dronken bent.
Je lichaam stoot namelijk via deze weg alcohol uit, op basis van dit principe werken ook
de ademtests. Slimmen zou volgens experts dubbel zo gevaarlijk als 'comazuipen' zijn.
Daarnaast is het ook slecht voor de vrouwelijke geslachtsdelen. Het veroorzaakt meteen
een brandend gevoel, omdat de vagina en de vaginale slijmen heel gevoelig zijn.
Op lange termijn kunnen de geslachtsdelen erdoor uitdrogen en gaan bloeden.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

ook weer een of ander debiel iets, slaat echt helemaal nergens op

Iwan

 :YU: Wat een idioterie, je brengt toch geen tampon met alcohol in in je (voor)bips??
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

ik hoor er overigens al niet veel meer over?!

Iwan



Citaat van: AD.nl
Jongeren gieten massaal wodka in oog

ROTTERDAM - 'Vodka eyeballing' is de laatste rage bij Britse en Amerikaanse studenten.
Je laat de alcohol in je oog stromen en wordt daardoor sneller dronken. Je loopt wel het risico blind te worden.

Op tal van Britse en Amerikaanse universiteiten wordt massaal aan 'vodka eyeballing' gedaan,
dit is de nieuwste variant van 'comazuipen'.  Door de wodka in je oog te gieten zou je sneller dronken worden,
omdat de alcohol door het oog meteen in de bloedbaan terecht komt. Experts staan hier echter sceptisch tegenover,
ze zeggen dat jongeren zichzelf voor de gek houden. Vorig jaar beweerden tal van studenten
dat ze sneller dronken werden door anaal of vaginaal een tampon gedrenkt in alcohol in te brengen.

Steeds meer artsen maken zich echter wel zorgen over de schadelijke effecten van dit fenomeen op lange termijn.
Professor Robin Touquet: "Wodka bevat 40 procent pure ethanol, het kan een ontsteking of een trombose veroorzaken.
In tegenstelling tot de maag heeft het oog geen beschermend laagje of hulp om wodka te absorberen.
Ik snap niet dat mensen het in hun hoofd halen om wodka in hun ogen te gieten, dat is pure zelfverminking.
Het oog is uiterst gevoelig en wodka erg giftig. Als je dit een paar keer doet kan het ernstige schade aanrichten.
Wodka vreet door het hoornvlies heen en richt blijvend schade aan.
"

De Amerikaanse film 'Kevin & Perry Go Large' zou volgens sommigen de trend hebben gestart,
een personage uit de film doet de stunt in nachtclubs. Medische experts zeggen dat het een relatief nieuw fenomeen is,
maar door het internet raakte dit al snel populair bij jongeren. Er zijn al meer dan 800 filmpjes op YouTube
waarin jongeren wodka in hun ogen gieten. Bij het bekijken van die filmpjes wordt meteen ook duidelijk hoe pijnlijk het is.

De 22-jarige Britse Melissa hield er een chronisch tranend oog aan over. Artsen waarschuwden Melissa dat haar zicht
nog kan verslechteren naarmate ze ouder wordt. "Het doet voortdurend pijn en ik leef in constante angst dat het erger
zal worden. De drankcultuur loopt momenteel volledig uit de hand. Veel mensen doen het op de universiteit.
ik werd onder druk gezet om de wodka in mijn oog te gieten, ik wilde zo mijn vriendin imponeren.
"
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy