Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Twitter

Gestart door Iwan, 20 februari 2011, 01:40:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Je komt het opeens overal tegen: Twitter.
Tot voor kort vrijwel alleen populair bij de internetfreaks, maar langzamerhand beginnen
meer en meer mensen door te krijgen dat twitteren niet alleen geweldig leuk is, maar ook ontzettend handig.

Uitleggen wat Twitter precies is?
Eigenlijk kan niemand dat. Het is zoiets als een grappig verhaal vertellen dat niet over wil komen.
"Je had er bij moeten zijn". Je kunt er alleen achter komen door het zelf te doen.

Nog geen idee wat Twitteren precies is?
Kijk dan eerst eens naar de video hieronder.




Heb jij een Twitter-account of volgt jij een Twitteraar?
Wat is je mening over Twitter?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik heb sinds gisteren een Twitter-Account, maar die heb ik meer aangemaakt omdat het me wel leuk leek om de gebruikersprofielen
op het forum wat uit te breiden zodat twitteraars, en gebruikers van andere social media, een link in hun profiel kunnen plaatsen.
Ik moet dus nog even gaan kijken of ik Twitter echt regelmatig ga gebruiken...... Ik snap er nog niet zoveel van momenteel.  ;D
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Wie heeft er verstand van Twitter, waarom wordt ik gevolgd door mensen die ik niet ken en die mij niet kennen?
Ik volg een paar mensen die ik persoonlijk ken of die 'bekend' zijn, bv politici, maar sinds vorige week wordt ik gevolgt
door iemand die ik niet ken en vandaag is daar weer iemand bij gekomen.......
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Wellicht heb je interessante tweets? Ik zal vandaag of morgen uitgebreid uitleggen hoe je Twitter moet gebruiken.

Iwan

Citaat van: Kim op  3 maart 2011, 16:55:42
Wellicht heb je interessante tweets? Ik zal vandaag of morgen uitgebreid uitleggen hoe je Twitter moet gebruiken.
Mijn tweets zijn niet intressant, heb er ook maar 4 ofzo.
IK vind twitter leuker om te volgen dan om zelf te twitteren.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Margje

Ach jij hebt tenminste 4 tweets...ik geen enkele....meer omdat ik er niks mee doe....ik snap overigens wel hoe het werkt...:)

Iwan

Kun je ook mensen blocken op twitter? Bijvoorbeeld ik wordt gevolgt door een persoon, maar ik wil niet dat die persoon
leest wat ik twitter omdat ik die persoon niet ken of omdat die persoon geen persoon is maar reclame geval?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

@ Iwan: nee dat kan niet en dat is ook niet nodig, want zij kunnen toch niks posten als je ze niet accepteert! :P

Iwan

Citaat van: Kim op 22 maart 2011, 06:56:33
@ Iwan: nee dat kan niet en dat is ook niet nodig, want zij kunnen toch niks posten als je ze niet accepteert! :P
@ fraulein von Kimmelstein: Ik hoef niemand te accepteren, ik krijg gewoon melding dat ik gevolgt wordt door een bepaald persoon,
    Ik heb mijn twitter niet op privé staan, want dat vind ik ook niet leuk, dan is het net alsof ik grote geheimen te verbergen heb.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik begin het twitteren steeds leuker te vinden, doe er ook steeds meer mee.
Ik hoop alleen niet dat ik zo'n persoon wordt die echt alles twitter;
dattie en wattie gaat koken, dattie gaat slapen, dat het regend of juist dat de zon schijnt,
dattie op de bus staat te wachten, dat de bus 5 min te laat is, dat de bus er eindelijk is....

Zijn hier trouwens nog meer mensen die twitteren en die ik nog niet volg?   ;D
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Nu pas ontdekt dat ik ook kan zien wanneer mensen op mijn tweets hebben gereageerd, en op welke tweet welke reactie is gekomen.
Raakte een beetje in de war toen ik een berichtje kreeg van iemand die ik niet kende, althans die persoon had mij genoemd in zijn tweet,
die mij bedankt voor de tip. Ik wist niet welke tip, maar bleek dus een reactie op een tweet van mijn te zijn. Ga nu al mijn tweets controleren
of daar nog reactie op gekomen zijn.  *G    Had al eerder ontdekt hoe ik kon zien welke tweets van mij ge-re-tweet waren.
Ik begin dat twitter nog wel te leren, nu alleen nog nuttige dingen weten te twitteren.  ;D

Had afgelopen weekend getwitterd dat ik een docu gezien had op de BBC, the worst place to be gay, en hoe verbijsterend ik dat vond.
Reactie van de docu-maker, maar die heeft volgens mij niet begrepen dat ik de inhoud van docu bedoelde, de manier waarop men in
Oeganda over homoseksuelen denkt en met homoseksuelen omgaat, en niet de docu zelf.  ;D
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Vandaag Ubersocial maar gedownload, want met al die veranderingen die de laatste tijd op twitter worden doorgevoerd
kan ik niet meer zien wie mijn tweets hebben geretweet, wie mijn tweets beantwoord hebben en krijg ik daar ook geen
bericht meer van via mijn e-mail. Zag vanavond pas per toeval dat iemand 3 weken geleden gereageerd had op een tweet van mij.

Ik kan nu wel zien op twitter van welke mensen die ik volg welke andere mensen die zijn gaan volgen (activiteit)
en krijg fijne suggesties van twitteraccounts die ik kan gaan volgen, zoals 112Brabant. Wat heb ik in hemelsnaam aan die onzin??
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Sugamilk

Ik ben een echte twitterfreak lol, vind het wel leuk, mijn naam daar is sugamilk, je kuntm e volgen als je wilt

Iwan

Mijn moeder heeft ook twitter en volgt mij op twitter, dus kan niet zomaar alles meer twitteren wat ik zou willen.  8*)
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

mary-kate

Citaat van: Iwan op 23 maart 2013, 02:22:57
Mijn moeder heeft ook twitter en volgt mij op twitter, dus kan niet zomaar alles meer twitteren wat ik zou willen.  8*)

Hihi  ;)
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Iwan

Citaat van: Iwan op 22 maart 2011, 00:31:22
Kun je ook mensen blocken op twitter? Bijvoorbeeld ik wordt gevolgt door een persoon, maar ik wil niet dat die persoon
leest wat ik twitter omdat ik die persoon niet ken of omdat die persoon geen persoon is maar reclame geval?
Eindelijk ontdekt hoe ik mensen kan blokkeren, althans mijn tweet verschijnen niet meer in hun TL.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

muisje

Ik heb het niet en ga er voorlopig ook niet aan beginnen

Iwan

Wat is het nut van favorieten? Ik kreeg gisteren de melding dat 2 mensen een tweet van mij hebben toegevoegd aan hun favorieten,
maar wat is het nut daarvan want die komen dan toch niet op hun tijdlijn te staan zoals wanneer ze bv re-tweeten toch?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

mary-kate

Citaat van: Iwan op  6 december 2014, 00:28:31
Wat is het nut van favorieten? Ik kreeg gisteren de melding dat 2 mensen een tweet van mij hebben toegevoegd aan hun favorieten,
maar wat is het nut daarvan want die komen dan toch niet op hun tijdlijn te staan zoals wanneer ze bv re-tweeten toch?

Geen idee...
Ik zit ook op twitter maar snap er nog niet veel van komt ok dat je er niet veel mee kunt doen denk ik omdat je zo weinig kan schrijven
Life can be so beautyfull
so follow your heart