Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Koffie smaakt beter in je favoriete kopje

Gestart door Iwan, 13 maart 2009, 15:15:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Thee of koffie smaakt beter als je het drinkt uit je favoriete kopje.
Volgens Britse onderzoekers komt dit doordat cafeïne als een drug is voor je hersenen.

Cafeïne is een drug
Psycholoog Tom Stafford zegt dat je koffie uit je favoriete kopje lekkerder vindt
doordat je hersenen getraind zijn om te geloven dat dit dagelijkse ritueel op een bepaalde manier
gedaan moet worden om er maximaal plezier uit te halen. "Het drinken van thee en koffie
houdt veel rituelen in, je raakt verslaafd aan de manier waarop je favoriete drankje gemaakt wordt.
Cafeïne is eigenlijk een drug en zoals als bij elke verslaving, ontwikkelen mensen eisen over hoe ze
aan hun drug komen. Eerder bleek al uit onderzoek: waar een drug is, duiken rituelen op.
"

Favoriet kopje
"De meeste mensen drinken al heel lang koffie of thee, daardoor denken ze echt dat hun ochtendkopje
thee of koffie beter smaakt als ze het uit een specifiek kopje drinken. Het lijkt irrationeel of bijkomstig
maar het is een absolute waarheid.
" Uit onderzoek blijkt dat 65 procent van de Britten
een favoriet kopje heeft voor zijn ochtenddosis koffie of thee.




©hln.be
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Hier zit, volgens mij, wel een kern van waarheid in.
Ik drink het liefste mijn thee ook uit mijn favoriete (pickwick) kopje.
(nou heb ik gelukkig 4 van diezelfde kopjes.)
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

wij hebben van die grote mokken van IKEA daar drink ik altijd mijn koffie uit en als er visite is
hebben we het servies van Lavender

Lejah

Haha wat een grappig topic kom ik hier tegen!
Maar het klopt wel!

Mijn koffie smaakt het lekkerst uit 1 van mijn mokjes van de serie mokjes van de maand van Janneke Brinkman Salentijn van de Blokker die een paar jaar geleden uitkwam. En dan het mokje met de pioenroos en het mokje met de klaproos, die laten de koffie echt het allerlekkerst smaken. En koffie uit een kop en schotel het lekkerst uit mijn rozen-kop en schotel.

Vroeger bij oma dronk ik mijn thee uit een echte grote mensen kop en schotel, een porseleinen Renaissance kopje met schotel met dito plaatje erop; daar zat dan de lekkerste thee ter wereld in!

snuitje

wat gek  het is zo  ik drink ook altijd uit de zelfde mok
en thee uit een theeglas vind ik het lekkers

carola