Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Wilders wil Koran verbieden

Gestart door Iwan, 8 augustus 2007, 22:55:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TimT

Ik vind het bijzonder dat Iran zo kalm reageert. Meestal komt er toch wel andere verklaringen van die kanten op. De Koran kan je niet verbieden, gewoon onmogelijk! En het vergelijken met het boek van Hitler, dat was te dom voor woorden. Hij heeft daarmee zoveel mensen die best eens waren met zijn standpunt op de kast gejaagd. En als je de Koran verbied dan word die juist nog aantrekkelijker om te lezen door wannabee radicalen!

Tokio

Citaat van: TimT op  9 augustus 2007, 21:04:27
Ik vind het bijzonder dat Iran zo kalm reageert. Meestal komt er toch wel andere verklaringen van die kanten op. De Koran kan je niet verbieden, gewoon onmogelijk! En het vergelijken met het boek van Hitler, dat was te dom voor woorden. Hij heeft daarmee zoveel mensen die best eens waren met zijn standpunt op de kast gejaagd. En als je de Koran verbied dan word die juist nog aantrekkelijker om te lezen door wannabee radicalen!

Heb je 'Mijn kamp' (in het NL) wel eens gelezen?
Ik wel. Had het thuis tot dat ik het aan een vriend weg gaf. Staat niet alleen onzin in.

TimT

Citaat van: Tokio op 10 augustus 2007, 02:48:02
Citaat van: TimT op  9 augustus 2007, 21:04:27
Ik vind het bijzonder dat Iran zo kalm reageert. Meestal komt er toch wel andere verklaringen van die kanten op. De Koran kan je niet verbieden, gewoon onmogelijk! En het vergelijken met het boek van Hitler, dat was te dom voor woorden. Hij heeft daarmee zoveel mensen die best eens waren met zijn standpunt op de kast gejaagd. En als je de Koran verbied dan word die juist nog aantrekkelijker om te lezen door wannabee radicalen!

Heb je 'Mijn kamp' (in het NL) wel eens gelezen?
Ik wel. Had het thuis tot dat ik het aan een vriend weg gaf. Staat niet alleen onzin in.

Ik heb hem gelezen. En ik zeg alleen de Koran en Mijn kamp vergelijken enorm dom is geweest van onze Geert!

Tokio

Nou ja, ome Geert had natuurlijk ook weer een beetje belangstelling van ons nodig en dat krijgt hij nu.  *G

Iwan

'Als ik Wilders ooit tegenkom, is 'ie van mij,' zegt de Marokkaanse rapper Appa
in dagblad De Pers. Wilders voelt zich bedreigd door de uitspraken en doet aangifte.

De rapper is onder Nederlandse moslimjongeren enorm populair geworden en de clips
van zijn nummers worden massaal op de videosite YouTube gedownload, schrijft De Pers.

De videoclip Schuif aan de kant van Appa zou door een miljoen jongeren zijn gedownload.
Daarin treden gemaskerde jongeren op die zwaaien met vlaggen van de Palestijnse terreurorganisatie Hamas.

Terrorist
In zijn nieuwste clip, Schijt aan de overheid, zwaaien Marokkaanse jongeren die Palestijnse sjalen
voor hun gezicht hebben geknoopt, met honkbalknuppels, bijlen en messen.
Rapper Appa flirt in de clip met het moslimextremisme door een T-shirt te dragen waar 'Terrorist' op staat.

Volgens de krant heeft hij een grote achterban onder vooral jonge moslims in de probleemwijken
van de grote steden: 'Meer dan de helft van de jongeren in de steden groeit op zoals ik.
We zijn het zat. De ketel kan ontploffen,
' zegt Appa.

Over Wilders zegt hij: 'Als ik Wilders ooit tegenkom, is 'ie van mij.
Ik zweer je, ik pak hem aan. En er zijn meer mensen bij wie die behoefte groeit.
'

Bedreigd
'Men moet niet raar opkijken als Mohammed C. binnenkort opstaat,'
zo verwijst Appa naar Mohammed B., die Theo van Gogh vermoordde:
'Als iemand een kogel door zijn fokking kop schiet, vind ik dat niet erg.' 

Geert Wilders voelt zich bedreigd door de uitspraken en doet zo snel mogelijk aangifte
tegen de Marokkaanse rapper, aldus een woordvoerder van de PVV-fractieleider.



Ã,©elsevier.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Tokio

Zou ook gelijk aangifte hebben gedaan.
Zeker tegen zo'n aso-figuur als Appa. Begrijp niet dat de overheid niet ingrijpt.

TimT

Omdat je als overheid moet weten wanneer in te grijpen en wanneer niet. We leven in een tijd dat dit soort dingen nu worden gemaakt. Je kunt hun aanklagen / aangifte doen. Je zou de clip strafbaar kunnen maken, verbieden en daar blijft het toch wel bij.

bertus

ik heb het er gisteren met een maat van mij nog over gehad en we zijn tot de volgende (naar mijn mening briljante) conclussie gekomen.
Er moet netzoals bij softdrugs een gedoogbegeleid komen, bezit is toegestaan maar je mag niet meer dan 5 korans op zak hebben, anders wordt het in beslag genomen.  :sct:

Tokio

Vanzelfsprekend is dit topic bedacht naar aanleiding van een uitspraak van Geert Wilders om de 'koran te verbieden omdat het een fascistisch boek' zou zijn.

De verdediging van de moslims en de koran t.o.v. de gedane uitspraak roept toch wel wat bedenkingen op.

Las vandaag het AD waarin vriend Gerard Spong het perfect omschreef: "Wilders geeft moslims koekje van eigen deeg."
Kijk alleen maar naar de homofobe haatzaaiende islam-preken die tienduizenden Nederlandse homo's in hart en ziel kwetsen en waar de politiek schijnbaar geen antwoord op weet dan het te sussen als af er niets aan de hand is.
Het kan moeilijk ontkend worden dat de islam een steeds groter gevaar wordt voor de vrije wereld en de vrijheid van meningsuiting.
Misschen dat vele verdedigers van de islam vergeten dat deze godsdienst de oorzaak is van veel leed. Daarbij wil ik wijzen op de onderdrukking van vrouwen, eerwraak, homohaat, besnijdenis, intolerantie jegens andersdenkenden, enz.
En dan niet te vergeten de imams die preken dat homo's van tien hoog gegooid moeten worden, mogen worden verbrand en gestenigd.
De koran wordt door velen geinterpreteerd volgens de letter van wat er staat geschreven en in dat geval is een vergelijking met Hitlers 'Mein Kampf' nog niet zo gek gevonden.

TimT

Laat geert maar een beetje doen. Die man heeft een werk van zijn hobby gemaakt Moslims op de kast jagen.
En tokio weer vergeet je dat Christendom ook voor heel wat leed heeft gezorgd.

TimT

Citaat van: Tokio op 12 augustus 2007, 23:04:17
Citaat van: TimT op 12 augustus 2007, 16:44:25
Laat geert maar een beetje doen. Die man heeft een werk van zijn hobby gemaakt Moslims op de kast jagen.
En tokio weer vergeet je dat Christendom ook voor heel wat leed heeft gezorgd.

Dat klopt. Daarin heb je gelijk, maar het gaat nu over de moslims en de koran en niet over het christendom.

Ik blijf het een zwak argument van je vinden.
Je kunt niet oordelen zonder kennis van geschiedenis en ik moet je zeggen dat geschiedenis heel wat leed kent door christendom. En nu dat Moslim leed onder de aandacht komt, gevreesd word moeten wij dan maar de Koran verbieden?
Moet je voorstellen dat ze dat hadden gedaan met de bijbel beste vriend!
Hitler verbood de bijbel toch ook niet, zelfs Stalin niet! Mannen die regimes maakte waarin hun god waren of in geval van de USSR de arbeider! Zelfs daar was de bijbel niet verboden. En wij in een (vrije) democratie komen dan met voorstellen om de Koran te verbieden.
Nee mijn vriend, jouw argument zijn van die domme dingen die denkers zoals Wilders ook doen. Ze roepen, maar kijken niet terug naar de geschiedenis en de pijnlijke momenten die beschaafde westerse wereld heeft veroorzaakt. Dat is pas zwak! En pas wanneer Wilders en jij openlijk toegeven dat het Christendom net zo gevaar was, net zoveel leed heeft gebracht als het Moslim geloof! Pas dan, pas dan heeft één jullie het recht om een voorstel in te dienen de Koran te verbieden. Niet daarvoor, pas daarna! 

TimT

Citaat van: Tokio op 13 augustus 2007, 02:03:17
Over respect gesproken wanneer je een andere mening hebt.  Zzzz

Citaat: Nee mijn vriend, jouw argument zijn van die domme dingen die denkers zoals Wilders ook doen.

Je beroepen op respect kan je alleen als je het spel ook eerlijk speelt. Wanneer jouw het uitkomt dan mag het gesprek zo breed worden als je zelf wilt. Maar wanneer het niet past binnen je straatje, dan beroep je op zwakke argumenten. Aut disce aut discede!

Tokio

Zwakke argumenten zijn ook argumenten. En voortaal liever afsluiten in het NL. Lees geen Latijn.

Dat jij het niet eens bent met mijn uitspraken, wil nog niet zeggen dat je dan het recht hebt de ander te betichten van 'domme dingen'. Dat doe ik zelfs niet bij anderen die lijnrecht staan t.o.v. tal van door mij gedane uitspraken.

Dat ik aan geef dat het niet zo veel zin heeft de bijbel of het christendom in deze discussie er bij te halen, heeft te maken met het feit dat je voor je het weet een wellus-nietus-discussie krijgt over wat er zoal bedoeld wordt met uitspraken in de bijbel of de koran en dat als zodanig weinig zinvol is en we anders teveel off-line zouden gaan zodat je op een gegeven moment in een patstelling terecht komt en/of de topic-vraag er niet meer toe doet.

Natuurlijk weet ik ook wel dat het christendom talloze fouten heeft gemaakt en dat nog doet. Maar ik zie toch wel een groot verschil met de islam en de verspreiding van de veelal letterlijke tekst van uit de koran. Daarbij zijn er imams die er geen moeite mee hebben onze westerse samenleving te veroordelen en alle verworven vrijheden het liefst zo snel mogelijk overboord willen gooien en mensen die er anders over denken, om willen brengen. Als zodanig schreef ik mijn weerwoord de koran dan maar te verbieden, hetgeen vanzelfsprekend onmogelijk en ook niet gewenst is. Heb ook de koran, de talmoed, de bijbel en tal van andere religieuze boeken thuis en ben echt niet van plan te uit m'n bibliotheek te verwijderen.

Iwan

DEN HAAG - De stage van PVV-fractieleider Geert Wilders bij het tv-programma EenVandaag
gaat niet door. Het programma heeft dat maandag bekendgemaakt. Wilders zou woensdag verslag doen
van een project in Haagse verzorgingstehuizen waar bewoners hun huisdier mogen meenemen.
Maar de koepelorganisatie van de verzorgingstehuizen staat het maken van opnames niet toe
wegens de uitlatingen van Wilders over de islam.

Wilders pleitte vorige week voor een verbod op de Koran, omdat het boek volgens hem aanzet tot geweld.
De directie van de koepelorganisatie, de Stichting Florence, zegt te handelen uit respect voor de vele
islamitische bewoners en medewerkers van haar tehuizen. Wilders vindt de weigering 'een schande',
aldus EenVandaag.



©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

TimT

Latijn is een mooie taal en ik vond het gepast. Als je wilt kan ik ook wel de vertaling voor je plaatsen! Maar ik denk dat jezelf ook beschikt over Google om het antwoord te vinden, dus vergeef me als ik zelf wel bepaal waarmee ik afsluit.

Jij wil debatten beperken tot wat er past binnen jouw straatje. In mijn optiek zijn de bijbel en de Koran gelijk. Als ik daarom tegen argumenten wil gebruiken doormiddel van de bijbel er tegenover te zetten dan doe ik dat. Jij vind het een wellus-nietus discussie en ik vind het van belang historisch perspectief te gebruiken om te oordelen over het voorstel dat voor ons ligt. We hebben beide een andere stijl van debatteren, beide succesvol op onze fronten en ik denk dat we elkaar daarvoor moeten respecteren. Mijn excuses dat je voelde aangevallen door mijn woord keuze. 

Tokio

Oh, maar ik respecteer je echt wel, maar ben er een beetje huiverig voor dat de discussie over de bijbel-koran dan mogelijk een richting op gaat waar we elkaar met de betekenis van de diverse teksten om de oren gaan slaan. Daar voel ik niets voor.

TimT

Citaat van: Tokio op 15 augustus 2007, 03:26:37
Oh, maar ik respecteer je echt wel, maar ben er een beetje huiverig voor dat de discussie over de bijbel-koran dan mogelijk een richting op gaat waar we elkaar met de betekenis van de diverse teksten om de oren gaan slaan. Daar voel ik niets voor.

Wie weet leidt de weg daar ons naar toe. Maar een zuiver gesprek kan je pas hebben als alle kaarten op tafel liggen en niet de gene die voor één kant het beste uitkomen. De bijbel, de koran, de talmoed het ligt niet ver van elkaar vandaan. Je kunt het allemaal op dezelfde manier als Wilders bij de Koran deed proberen te verbieden, doormiddel van argumenten.

Iwan

AMSTERDAM - Het pleidooi van politicus Geert Wilders voor een verbod op de Koran heeft geleid
tot een reeks aangiftes bij de politie. Het college van procureurs-generaal houdt rekening met
'tientallen aangift' en heeft aan het Openbaar Ministerie in Amsterdam gevraagd al de zaken te behandelen.
 
Dat meldde een woordvoerder van het college woensdag. Het parket in Amsterdam heeft inmiddels
toegezegd alle aangiftes tegen Wilders in behandeling te nemen. Amsterdam behandelt de zaken
omdat het Landelijk Expertise Centrum Discriminatie in de hoofdstad is gevestigd en de klachten
dezelfde strekking hebben.

Concrete cijfers over het aantal aangiftes tegen Wilders zijn nog niet voorhanden.
De parketten in Utrecht, Den Bosch, Den Haag, Rotterdam, Zwolle-Lelystad en Amsterdam
zelf hebben in ieder geval aangiftes ontvangen.

Fractieleider Wilders van de PVV zorgde vorige week woensdag voor ophef
door in een ingezonden artikel in de Volkskrant te pleiten voor een verbod op de Koran.
Het Tweede Kamerlid vergeleek het heilige boek van de moslims met Adolf Hitlers Mein Kampf,
dat in Nederland niet zomaar verkocht mag worden.

Dezelfde dag nog gingen advocaten naar het politiebureau om aangifte te doen tegen de politicus,
onder meer wegens het aanzetten tot haat tussen bevolkingsgroepen.
Het kabinet en de andere fracties in de Tweede Kamer distantieerden zich van Wilders' uitspraken.



©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

AMSTERDAM -  Een man uit Noord-Holland is een actie begonnen om de beveiliging
van Geert Wilders te laten stoppen. Rudger van Slooten vindt dat Wilders met zijn provocaties
het recht op bescherming heeft verspeeld.

De 36-jarige man uit Julianadorp zegt dat het hem tegen de borst stuit dat de belastingbetaler
'opdraait voor de beveiliging van rasprovocateur Wilders'. 'Geen beveiliging voor Wilders', schrijft hij ronduit.

Van Slooten is een digitale handtekeningenactie gestart en hoopt 40.000 handtekeningen te verzamelen,
zodat de Tweede Kamer over het onderwerp moet praten.

Hij zegt tegen het Noord Hollands Dagblad dat de PVV-voorman in zijn strijd tegen islamisering
'willens en wetens' de staatsveiligheid in gevaar brengt. En daarmee levens van landgenoten op het spel zet.

,,Het mooiste zou zijn als er meer mensen mijn mening onderstrepen dan er op Wilders hebben gestemd.''





Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Citaat van: Iwan op  9 maart 2008, 23:53:56
AMSTERDAM -  Een man uit Noord-Holland is een actie begonnen om de beveiliging
van Geert Wilders te laten stoppen. Rudger van Slooten vindt dat Wilders met zijn provocaties
het recht op bescherming heeft verspeeld.

De 36-jarige man uit Julianadorp zegt dat het hem tegen de borst stuit dat de belastingbetaler
'opdraait voor de beveiliging van rasprovocateur Wilders'. 'Geen beveiliging voor Wilders', schrijft hij ronduit.

Van Slooten is een digitale handtekeningenactie gestart en hoopt 40.000 handtekeningen te verzamelen,
zodat de Tweede Kamer over het onderwerp moet praten.

Hij zegt tegen het Noord Hollands Dagblad dat de PVV-voorman in zijn strijd tegen islamisering
'willens en wetens' de staatsveiligheid in gevaar brengt. En daarmee levens van landgenoten op het spel zet.

,,Het mooiste zou zijn als er meer mensen mijn mening onderstrepen dan er op Wilders hebben gestemd.''

Wat een belachelijk en ook best wel eng idee van deze meneer.
Wilders moet kunnen zeggen wat hij wil en als Nederlander en Volksvertegenwoordiger heeft hij recht
op bescherming. Dat iemand, in dit geval Wilders, een andere mening of een andere visie heeft
op wat fatsoenlijk en normaal is in de omgang met anderen dan deze meneer, en ook dan mij trouwens,
wil niet zeggen dat Wilders vogelvrij mag worden verklaard en dat je een vrijbrief mag geven aan
kwaadwillende mensen die nog minder openstaan voor anders denkende dan Wilders zelf, om hem maar
om zeep te helpen. Wilders is bedreigt en dus moet hij beschermd worden, al denk ik dat het ook goed zou zijn
om Wilders tegen zichzelf te beschermen. Wilders vertolkt de mening van een deel van de Nederlandse bevolking,
hoe verwerpelijk die mening ook is in de ogen van een groot deel van de Nederlandse bevolking. Ik vind het idee
van deze meneer voor het opheffen van de beveiliging van iemand in die zich in levensgevaar bevind net zo verwerpelijk.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."