Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Rutte: Bos gaat beschamend om met Jami

Gestart door Iwan, 12 augustus 2007, 01:37:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

DEN HAAG - VVD-leider Mark Rutte vindt het "ronduit beschamend" hoe PvdA-leider Wouter Bos
omgaat met zijn partijgenoot Ehsan Jami, de voorman van het comité voor ex-moslims.
Bos keurt het af dat het comité moslims en hun geloof beledigt.

Rutte heeft Jami telefonisch gesproken en hem zijn steun toegezegd. Volgende week ontmoeten
de twee elkaar. "Bij de godsdienstvrijheid hoort uitdrukkelijk ook het recht om niet meer te geloven.
Jami vraagt daar met zijn comité terecht aandacht voor en is zelf het bewijs van de moeilijke positie
waarin ex-moslims vaak verkeren. Dat Wouter Bos hem nu zo hard laat vallen, onderstreept maar weer
eens de slappe houding van zijn partij in het integratiedebat
", aldus Rutte. Zijn woordvoerder ontkent
dat Rutte Jami probeert over te halen over te stappen naar de VVD.
Eerder maakte oud-Tweede Kamerlid Ayaan Hirsi Ali wel zo'n overstap.

Jami heeft sinds maandag extra beveiliging nadat hij vorig weekeinde door drie mensen
in elkaar was geslagen wegens zijn felle kritiek op de islam.



©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik vindt dat Rutte gelijk heeft,
maar krijg toch wel het nare gevoel dat Rutte over de rug van die Jami Bos wil aanvallen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

TimT

Inderdaad Bos gaat slecht om met Jami. Ik vind dat je als partijleider juist moet opkomen voor mensen die hun leven op het spel zetten om een goeie boodschap over te brengen. Dus ik vind dat Rutte 100% gelijk heeft.

Iwan

Citaat van: TimT op 12 augustus 2007, 16:35:36
Inderdaad Bos gaat slecht om met Jami. Ik vind dat je als partijleider juist moet opkomen voor mensen die hun leven op het spel zetten om een goeie boodschap over te brengen. Dus ik vind dat Rutte 100% gelijk heeft.
Ik vindt ook dat Rutte gelijk heeft, maar de manier waarop in de media over de rug van die Jami zieltjes probeerd te winnen vindt ik niet netjes.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

TimT

Hij maakt misbruik van iemand zijn leed om stemmen te trekken. Hellaas is dat in de moderne politieke wereld de realiteit van de dag.

Iwan

AMSTERDAM - De bedreigde PvdA-politicus Ehsan Jami heeft de aanval ingezet op de lijn van zijn partij.
De 22-jarige Jami, die twee weken geleden werd mishandeld door moslims, stelt dat de PvdA de weg kwijt is.

De partij moet grondig veranderen, maar hij vraagt zich af of leider Wouter Bos in staat is om daar zorg
voor te dragen. Jami zei dat in een exclusief interview, dat morgen in De Telegraaf verschijnt.
De jonge politicus is ondergebracht op een geheim adres. De ex-moslim, die werd gemolesteerd vanwege zijn
kritiek op de islam, zegt geen medeleven te hebben gekregen van de partijtop.
Wel werd hem door de partij verzocht zijn toon te matigen om moslims niet te beledigen.

Gesproken
"Ik heb alsnog net gesproken met Wouter Bos, maar nadat hij eerst openlijk kritiek op mij had gegeven."
Volgens Jami kreeg hij wél volop steun van PvdA-politici uit het land.
"Zij zeggen: 'Wouter Bos staat niet voor de hele partij, wij staan achter jou en jouw standpunten'.
En: 'Wouter Bos kan de partij niet veranderen, zelfs als hij het zou willen. Daartoe is hij niet in staat
'."

Populist
Jami vindt dat de PvdA zich laat gijzelen door allochtonen en moslims. Het raadslid uit Leidschendam wil
daarom toetreden tot het bestuur. Hij richtte ook een comité voor ex-moslims op. "De PvdA moet weer
een partij van het volk worden. Kritiek op moslims is nu niet mogelijk. Kritiek is sowieso niet mogelijk.
Als je de taal van het volk spreekt, ben je een populist.
"




©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

AMSTERDAM - Ehsan Jami van het comité voor Ex-Moslims verlaat de PvdA mogelijk.
Hij vindt het 'walgelijk dat de PvdA-top zó erg bezig is met het idee dat zij moslims niet mogen verliezen.
Geef me een emmer, denk ik dan
'.

De streng beveiligde Jami voelt zich zo door zijn partij geschoffeerd dat hij mogelijk naar de PVV
van Geert Wilders zal vertrekken. De 22-jarige Leidschendammer zegt in een interview met De Pers
dat de PvdA haar eigen 'graf aan het graven is' door de kop in het zand te blijven steken.
Jami kreeg overigens wel veel steun van lokale PvdA'ers, maar de top liet hem keihard vallen.

Tot dusver zei Jami altijd dat hij de PvdA nooit wilde verlaten. 'Maar ik ben liberaler dan mijn partij
op de terreinen integratie en emancipatie. De zwakheid, dubbelslachtigheid, het knuffelen van moslims,
dát is verstikkend. Politici die zeggen dat integratie de volgende generatie wel komt,
die moeten zich schamen.
'

Hij heeft nog besluit genomen waar hij heen wil. 'Ik sluit geen enkele partij uit', zegt hij tegen De Pers.




©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

De PvdA-fractie in de gemeente Leidschendam-Voorburg heeft raadslid Ehsan Jami gevraagd
zijn zetel ter beschikking te stellen. Het verzoek zou gisteravond zijn gedaan.
Dit meldde fractievoorzitter Harry Oldersma.

"Ehsan Jami heeft dit verzoek in beraad genomen en zal in de komende dagen aangeven wat zijn reactie is",
aldus de fractievoorzitter. Tot de reactie van de voorzitter van het comité Ex-Moslims doet de fractie geen
mededelingen over de stap.

De positie van Jami kwam onder druk te staan na een opiniestuk dat hij samen met Geert Wilders
had geschreven in de Volkskrant. Daarin werd de profeet Mohammed vergeleken met Adolf Hitler.




©nieuwnieuws.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

DEN HAAG - Ehsan Jami, de voorzitter van het comité van ex-moslims,
wordt waarschijnlijk woensdag geroyeerd als PvdA-lid.
Jami zit in Leidschendam-Voorburg voor de PvdA in de gemeenteraad,
maar hij heeft te kennen gegeven als eenmansfractie verder te willen.

Dinsdagavond beslist de griffie in Leidschendam-Voorburg hierover, aldus een PvdA-woordvoerster.
Zodra Jami formeel als eenmansfractie is erkend, wordt hij volgens het PvdA-reglement automatisch
geroyeerd als lid.

Jami kwam in conflict met de PvdA door zijn uitspraken over de islam.
De fractie in Leidschendam-Voorburg had hem gevraagd zijn raadszetel ter beschikking te stellen.
Jami weigerde. Hij kondigde aan als zelfstandig raadslid verder te willen,
maar wilde tevens PvdA-lid blijven. De reglementen van de partij staan dat niet toe.




©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Nog een splinter partij erbij,
de politiek wordt er wel een stuk onduidelijker van..............
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

AMSTERDAM - Ehsan jami heft zijn comité voor ex-moslims op.
Hij sluit zich binnenkort aan bij 'een bestaande partij'.
 
Dat zegt oprichter van het comité Ehsan Jami deze week in een interview met weekblad HP/De Tijd.
Jami voert als reden aan dat niemand lid durft te worden.
"Ze durven niet naar buiten te treden.
Ze hebben geen zin in bedreigingen.
"

De Leidschendammer wil zijn opvattingen wel blijven
uitdragen in 'debatten en opiniestukken'.

Hij zegt gesprekken te voeren over deelname
aan de komende Tweede Kamerverkiezingen
voor een bestaande politieke partij.

Het raadslid wil nog niet zeggen met welke partij hij praat.
Jami kwam voor de PvdA in de gemeenteraad van Voorburg, maar begon in oktober een eenmansfractie
na conflicten over zijn scherpe uitspraken in de media.

Het comité werd op 11 september opgericht.

Jami werd rond die tijd op straat mishandeld. De daders zijn inmiddels veroordeeld tot taakstraffen.
De Leidschendammer, die al tientallen malen zegt bedreigd te zijn,wordt streng bewaakt.


©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Wordt het de PVV van Wilders?
Jami heeft al enkele opiniestukken met dhr Wilders geschreven en heeft in september 2007
al kenbaar gemaakt dat hij op dat moment overwoog om zich bij de PVV aan te sluiten.
Of wordt het toch de VVD, de vluchthaven voor PvdA-ers die zich te liberaal opstellen
en teveel zeggen wat ze denken ipv enkel het partijstandpunt uit te dragen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

AMSTERDAM - De film An Interview with Muhammed van Ehsan Jami
staat vanaf dinsdagmiddag online.

Jami houdt in de film een interview met een man die onherkenbaar is gemaakt.
Hij draagt een tulband en heeft een afbeelding van de profeet Mohammed voor zijn gezicht.

De film begint met de introductie van Mohammed. De geïnterviewde vertrouwt Jami toe
dat hij hem best met 'Mo' mag aanspreken. "Want Mohammed is zo lang."

Jami vraagt onder andere naar de jeugd van Mohammed. Ook stelt hij vragen over
het huwelijk van Mohammed met een meisje van zes. Af en toe zijn er teksten uit
de koran te zien.

Jami stelt thema's als afvalligheid en vrouwenrechten aan de kaak.
Hij wil aantonen dat de profeet zelf inziet dat ook hij fouten heeft gemaakt.
Hij vindt zijn productie, die een klein kwartier duurt, geen anti-islamfilm.

De omstreden film is in het Haagse Nieuwspoort in premiére gegaan.
Er werden extra veiligheidsmaatregelen genomen. Alle aanwezigen werden
gecontroleerd en er waren beveiligers aanwezig. De veiligheidsdiensten NCTb
en AIVD hadden de productie al gezien tijdens een voorvertoning.

De film is Engelstalig en duurt bijna een kwartier.

Minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) is bezorgd over de beeldvorming over Nederland
in buitenlandse media. Hij zei dat dinsdag in het Tweede Kamergebouw. De bewindsman
benadrukte dat in ons land de islam "ten volle gerespecteerd" wordt maar ook dat hier
de vrijheid van meningsuiting geldt. Minister Maxime Verhagen (Buitenlandse Zaken) zal
die boodschap in zijn contacten met het buitenland uitdragen.

Hirsch Ballin zei overigens de film van Jami zelf nog niet te hebben gezien.

An interview with Muhammed




©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ehsan Jami gaat naar alle waarschijnlijk aan de slag als raadslid voor de PVV van Geert Wilders.
Dat meldde het AD vandaag op basis van een bezoek dat de jonge politicus bracht aan een bijeenkomst
voor toekomstige PVV-raadsleden afgelopen zaterdag.

Wilders liet vorige maand weten in de gemeenten Almere en Den Haag mee te zullen doen
met de raadsverkiezingen van maart 2010.

Jami heeft tot nu toe nog geen verklaring gegeven over het nieuws, en ook de PVV-fractie wil niets zeggen.
'Wij reageren nooit op namen van wie dan ook,' aldus een woordvoerder tegen elsevier.nl.

Hitler
Jami, geboren in Iran en oprichter van het Centraal comité voor Ex-Moslims, kwam in 2007 onder vuur te liggen
als gemeenteraadslid van de PvdA (gemeente Leidschendam-Voorburg), nadat hij samen met Geert Wilders
een opiniestuk in de Volkskrant publiceerde waar hij de profeet Mohammed met Hitler vergeleek.
De PvdA vroeg hem daarop zijn zetel ter beschikking te stellen, maar de 24-jarige Jami besloot met een eenmansfractie door te gaan.

December vorig jaar verscheen 'An interview with Muhammed' van Jami's hand.
De vijftien minuten durende omstreden film werd vertoond in perscentrum Nieuwspoort
en zou gemaakt zijn door internationale kunstenaars.






©elsevier.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik denk dat Jami goed bij de PVV van Wilders past, beiden nemen ze blad voor hun mond
en zeggen ze gewoon wat ze op hun hart hebben ook als anderen dat liever niet willen horen,
en beiden kunnen ze zich soms manifesteren als een olifant in een porseleinkast waarbij ze met
hun uitspraken meer afbreken dan opbouwen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

TimT

DEN HAAG - Ehsan Jami wordt politiek actief bij de PVV van Geert Wilders. Het vroegere PvdA-gemeenteraadslid zit in de 'talentenpool', meldde Wilders donderdag aan het ANP.

''Hij is iemand met lef en met interessante standpunten. Ik ben ervan overtuigd dat hij een goede bijdrage kan leveren aan het verspreiden van het gedachtegoed van de PVV'', aldus Wilders.
Het is nog niet zeker of Jami kandidaat zal zijn voor de gemeenteraad in Den Haag of voor de Tweede Kamer. ''Ik denk dat zijn hart uitgaat naar de Kamer'', zegt Wilders.

comité

De in Iran opgegroeide Jami was gemeenteraadslid voor de PvdA in Leidschendam-Voorburg. In 2007 verwierf hij landelijke bekendheid met een comité voor ex-moslims.
Met Wilders schreef hij in september 2007 een opinieartikel waarin ze de profeet Mohammed vergelijken met Adolf Hilter.
De PvdA zet Jami daarna uit de partij. Jami maakte vorig jaar de film Interview met Mohammed waarin hij aandacht vraagt voor de grondrechten van moslims.