Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Integratie & Vreemdelingenbeleid topic

Gestart door Iwan, 17 juni 2009, 23:01:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Het is een voor autochtone Nederlanders ronduit schokkende stelling, maar ds. H.G.
Koekkoek durft hem wel aan: we moeten niet vreemd opkijken als binnen 25 jaar
in Nederland de sharia, de islamitische wetgeving, is ingevoerd.

,,Binnen 25 jaar zijn de islamieten in Nederland naar verwachting in de meerderheid.
En wie in de meerderheid is heeft de macht, ook in een democratie
", zegt hij.
,,Het overal invoeren van de sharia is een doel van de islam. Wat de christenen rest
is onderwerping aan de islam of vervolging.
"

Zo, het is nogal iets wat de Alphense baptistenpredikant stelt. Het staat allemaal in zijn
zojuist verschenen boek 'Mohammed, de islam, de Koran en de Bijbel'. Deze nogal saai
klinkende vlag dekt dus een vrij explosieve lading. ,,Maar mijn boek is zeker niet beledigend bedoeld,
ik schrijf met veel respect over de islam en over Mohammed, die ik een integer mens vind
" zegt hij.

Dominee Koekkoek (70) heeft koran en islam uitvoerig bestudeerd. Hij besloot het boek te schrijven
na een serie studieavonden over dit onderwerp. ,,Daarvoor kwamen mensen uit het hele land.
Het onderwerp islam trekt velen. Er is angst voor de islam en voor moslims. Maar dat is op basis van
kreten die we horen, zonder dat we weten wat de islam is. En ook de overheid weet er niets van
", zegt hij.

,,Mijn doel is te vertellen wat de islam is. Gewoon, de feiten naast elkaar leggen, kijken wat onze
raakvlakken zijn. Want die zijn er. Het jodendom is de oudste godsdienst; daaruit is het
christendom voortgekomen. Maar dat ook de islam uit het jodendom en het christendom
is voortgekomen weten we eigenlijk niet. Dus de God van de islam is dezelfde als die van
de joden en de christenen. Zo zijn er meer raakvlakken, maar er zijn ook duidelijke verschilpunten.
En die ga ik in mijn boek niet uit de weg. Ik noem de mooie dingen, maar ook de gevaarlijke kanten van de islam.
"

Volgens de predikant is het joodse geloof niet missionair, gericht op verspreiding.
,,Het christendom is dat wel, en dat is wel eens met het zwaard gegaan. Ook de islam is missionair.
De zendingsdrang van de islam verschilt echter, die is gericht op de hele wereld. Het is duidelijk
het doel door middel van de jihad, de heilige oorlog, de hele wereld onder de islam te brengen,
desnoods met harde middelen.
"

Daar geeft Koekkoek in zijn boek geen oordeel over. ,,Ik signaleer, en wie signaleert
stelt een vraag die hij niet beantwoordt. Die vraag beantwoordt de lezer wel.
"

De Alphenaar zegt zijn lezers vooral begrip bij te willen brengen voor de islam.
,,Islamieten zijn mensen zoals wij. Veel leven in vrede met joden en christenen en zijn eerbiedwaardige mensen.
Sommige dingen in de islam zijn echter wezenlijk anders. Waarom noemen moslims onze vrouwen hoeren?
In de islamitische leer worden mensen heel gedegen opgevoed en is het normaal dat vrouwen zich bedekken.
Als deze mensen in onze wereld komen en ze zien die vrouwen met blote benen dan zijn die in hun ogen zedenloos.
Je kunt proberen daar begrip voor te hebben.
"

Ook gelooft Koekkoek niet dat moslims in Nederland uiteindelijk de uitgangspunten van hun geloof zullen loslaten.
,,De joden waren al 2500 jaar weg uit Israel, maar hun godsdienstige gebruiken hebben ze altijd behouden,",
zegt hij. ,,Dat zal met de islam ook gebeuren, daar zorgen de moskeeën wel voor. Het gaat om de leer.
En die zegt: we zijn in oorlog met Nederland, want dat is geen islamitische staat.
"

Het islamitische deel van onze bevolking neemt razend snel toe, zegt hij.
,,Nu al heeft de helft van alle baby's islamitische ouders. De verwachting is dat over
een jaar of vijftien de helft van de bevolking bestaat uit moslims. Straks zijn ze in de meerderheid,
met alle gevolgen van dien. Dat kunnen politieke en godsdienstige gevolgen zijn.
Christenen lopen de kans tweederangs burgers te worden die uit twee dingen kunnen kiezen:
vervolging of onderwerping,
" zegt ds. Koekkoek, die al 40 jaar predikant is in de Triomfatorkapel.
Hij tekent een sombere toekomst voor de christenen in Nederland. ,,Ik hoop ook niet
dat het die kant uit gaat, ik schets alleen wat kan gebeuren. Maar eerlijk gezegd vrees ik
dat het niet meer is te stoppen.
"

Het is lang niet zijn eerste boek, dat zijn stichting Het Licht des Levens uitgeeft,
maar wel het eerste dat zo breed de aandacht trekt. ,,Honderden boeken in één week.
Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Het geeft wel aan hoezeer autochtone Nederlanders
met de islam bezig zijn.
"





©ad.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Zal me niks verbazen als er binnen nu en 15 jaar een moslimse minister in de tweede kamer
zit, maar is dat erg? Dat zou het Nederlandse volk misschien wel dichter tot elkaar kunnen
brengen, want wat zijn er toch misverstanden over dat geloof!  :-\

Iwan

Een moslim burgemeester of een moslim minister zou goed zijn en niet meer dan logisch,
gezien dat moslims de snelst groeiende bevolkingsgroep in Nederland zijn.
Zolang in Nederland politiek en geloof maar gescheiden blijft is het allemaal prima
en de meeste moslims staan volgens mij ook niet echt te springen om de sharia in te voeren.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

DEN HAAG - Het kabinet ziet het als zijn taak ,,te zorgen dat er geen parallelle samenlevingen
ontstaan waar mensen het recht in eigen hand nemen of een eigen rechtssysteem hanteren.
"

Dat schrijft minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie in een brief aan de Tweede Kamer,
mede namens minister Eberhard van der Laan voor Wonen, Wijken en Integratie.

Een vorm van geschillenbeslechting over geloofskwesties of passend gedrag van moslims in bepaalde
situaties waaraan betrokkenen zich vrijwillig onderwerpen, hoeft niet in strijd met onze openbare orde
te zijn, aldus Hirsch Ballin. Maar ,,tegen dwang, ongeoorloofde druk of machtsmisbruik zal ik krachtig optreden,"
schrijft de bewindsman.

In zijn brief reageert hij op vragen vanuit de Tweede Kamer naar aanleiding van de mogelijke aanwezigheid
van shariarechtbanken in Nederland. Het onderzoek daarnaar duurt naar verwachting nog tot
medio volgend jaar. In afwachting daarvan stelt Hirsch Ballin al wel vast dat bepaalde elementen
en interpretaties van de sharia (islamitische wetgeving), zoals de ongelijke positie van mannen
en vrouwen, haaks staan op de kernwaarden van onze democratische rechtsstaat.

De bewindsman stelt verder dat in Nederland geen polygame huwelijken kunnen worden gesloten
met een juridisch bindend karakter. Het kabinet laat momenteel onderzoek doen naar mogelijkheden
om de strafbaarstelling van polygamie uit te breiden. De resultaten daarvan worden aan het einde
van het jaar verwacht.

De Tweede Kamer overlegt donderdag over de shariakwestie.





©ad.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Femke Halsema zegt in een interview met Dagblad De Pers dat het haar als feministe moeilijk valt
dat zij op de school van haar kinderen in Amsterdam-Oost 'tussen allerlei gesluierde vrouwen zit'.
Ze heeft, vertelt ze, 'moeite met de hoofddoek'.

           

De GroenLinks-leider wijst erop dat zij het recht van een vrouw om vrijwillig een hoofddoek te dragen,
zelfs bij de politie of op de redactie van het feministische maandblad Opzij, altijd heeft verdedigd
en dat ook zal blijven doen. "Maar ik kan niet wachten op het moment waarop vrouwen in vrijheid
hun hoofddoek zullen afslingeren.
"

Hoofddoekloos
"Ik zie het liefst elke vrouw in Nederland hoofddoekloos. En volstrekt vrij. Ik geloof niet dat welke God ook kledingeisen stelt.
Dat zijn de mannen geweest die het geloof uitleggen.
" Halsema zegt dat zij niet te beroerd is om de orthodoxe islam
net als alle geloven aan te vallen waar zij dat nodig vindt. "Ik merk het in mijn wijk: natuurlijk is de islam een probleem.
Overigens met name de islam in combinatie met ongeletterdheid.
"


In het openhartige vraaggesprek neemt Halsema verder grote afstand van de Partij voor de Dieren.
"Zij zetten het bevrijden van dieren op gelijk niveau met het eind aan de slavernij. Dat vind ik decadentie."





©depers.nl


lees ook:
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

De verWilderisering slaat ook al toe bij GL waardoor Femke in een vreemde spagaat terecht komt,
ze vindt een hoofddoek een vorm van onderdrukking, maar ze zal altijd die vorm van onderdrukking
blijven verdedigen als zou ze het liefste zien dat deze onderdrukking wordt doorbroken.
Gaat Femke nu bij de volgende verkiezingen op de PVV stemmen tegen de onderdrukking van de hoofddoek
om zelf als fractievoorzitter deze onderdrukking te verdedigen?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Imam Sheik Fawaz Jneid van de As-Soennah moskee in Den Haag stelt dat het dragen van een hoofddoek
voorkomt dat vrouwen worden verkracht. Hij reageert daarmee op de oproep van GroenLinks-leider
Femke Halsema aan moslima's om de 'hoofdoekjes af te slingeren'.

Kledingeisen
Halsema zei donderdag in een interview met dagblad De Pers dat ze als feministe moeite heeft
met de gesluierde vrouwen in Amsterdam-Oost waar haar kinderen naar school gaan.
'Ik geloof niet dat welke god ook kledingeisen stelt. Dat zijn de mannen geweest die het geloof uitleggen.
Ik zie het liefst elke vrouw in Nederland hoofddoekloos en volstrekt vrij.
'

Verkrachtingen en seksuele intimidaties
Fawaz Jneid reageert vrijdag op de uitspraken van Halsema.
"Kennelijk vinden de westerse media het nodig om de focus te verplaatsen
van onderwerpen zoals radicalisering naar de islamitische leer zelve.
"

Vervolgens gaat hij in op de kwestie van de hoofddoekjes.
"Ik stel een simpele vraag: Welke vrouwen zijn vaker het doelwit van verkrachtingen
en seksuele intimidaties in de wereld? Gesluierde vrouwen of niet-gesluierde?
", stelt de imam.

Theo van Gogh
Sheik Fawaz Jneid werd bekend toen hij als imam van de Haagse As Soennah-moskee
Ayaan Hirsi Ali en Theo van Gogh vervloekte. Dat deed hij twee maanden voor de moord op Van Gogh.

Linkse kritiek
Halsema ligt intussen ook vanuit allochtone en linkse kring onder vuur.
Moslima's beschuldigen de fractievoorzitter ervan hen af te schilderen als onvrije vrouwen,
ook als zij uit vrije wil voor de hoofddoek hebben gekozen. "Mij bestempelen als een onvrije vrouw
omdat ik een doek op m'n kop heb is dom en valt niet recht te praten,
" schrijft een Marokkaans-Nederlandse op internet.

In het dagblad Trouw riep de historica Tineke Bennema vrouwen die in Nederland zijn geboren op
om vrijwillig een hoofddoek te dragen "uit solidariteit met alle hoofddoekdraagsters in Nederland
en om respect voor hen af te dwingen. Onder het motto: Baas in eigen hoofd.
"





©elsevier.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Vrouwen die een boerka dragen en daardoor geen werk kunnen vinden, moeten ook geen uitkering kunnen krijgen.
Dat zegt burgemeester van Amsterdam Job Cohen (PvdA) in een interview met Trouw.
In situaties waar er contact is met mensen zoals op het werk, moet wat hem betreft de boerka af.

"Persoonlijk vind ik het verschrikkelijk om een vrouw in boerka te zien lopen. Maar of ik het al dan niet leuk vind,
is geen criterium om het te verbieden
", zegt Cohen. "En ik ben het ermee eens dat als je geen werk kunt vinden
door die boerka, dat je dan ook niet langs moet komen om een uitkering aan te vragen.
"

Hij zegt verder geen last te hebben van zijn imago als theedrinkende slapjanus.
"Ik drink zelden thee. Maar als thee drinken betekent dat ik in gesprek blijf met mensen
met wie ik het niet eens ben, dan vind ik het geen diskwalificatie.
"

Met zijn collega uit Rotterdam Ivo Opstelten lacht Cohen naar eigen zeggen om het thee-imago.
"Wij denken over heel veel van deze dingen hetzelfde, maar bij hem denkt iedereen 'daadkracht',
en bij mij 'thee drinken'. Ach, het zij zo.
"




Ã,©trouw.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Opmerkelijke uitspraken voor Cohen, Wilders lijkt links te worden ingehaald door zowel GL als door de PvdA.
Ook zijn uitspraak over 'zijn collega' Opstelten uit Rotterdam vindt ik opmerkelijk, aangezien Ivo Opstelten
al een tijdje zijn collega, burgemeester, niet meer is. Aboutaleb is al een jaartje de Burgemeester van Rotterdam.
Maar wel grappig om te zien dat nu de PvdA volledig lijkt weg te zakken in de peilingen ze bij de PvdA
steeds meer standpunten van de PVV overnemen die ze nog geen 3 jaar geleden verketterden.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

AMSTERDAM - Een vrouw die haar boerka niet uit wil doen om werk te krijgen, hoeft ook niet om een uitkering
te vragen. Dat stelde burgemeester Job Cohen van Amsterdam maandag in een interview in dagblad Trouw.
De landelijke politiek lijkt inmiddels ook voorstander.

In 2007 floot de rechtbank in Amsterdam de gemeente Diemen terug toen die de bijstandsuitkering
van een vrouw met boerka introk. In een reactie daarop nam de Tweede Kamer een motie aan die
het korten op de bijstandsuitkering van boerkadragers mogelijk moest maken.
Een motie om de uitkering helemaal in te trekken, haalde het niet. PVV, VVD en SP waren toen voor.

Het CDA liet maandag echter weten zich wel te kunnen vinden in de ideeën van Cohen.
Ook de PvdA blijkt inmiddels voorstander: eerst korten en dan stoppen. Jeroen Dijsselbloem
ziet overeenkomsten met iemand met 'veertien piercings in het gezicht'. "Allemaal prima,
maar dan ook geen uitkering.
" Naar het zich laat aanzien zou een dergelijke motie nu dus wel
een meerderheid halen.

"Persoonlijk vind ik het verschrikkelijk om een vrouw in een boerka te zien lopen.
Maar of ik het al dan niet leuk vind, is geen criterium om het te verbieden
", aldus Cohen maandag in Trouw.
In situaties waar contact met andere mensen nodig is, zoals op school of op het werk, ligt de situatie
volgens hem echter anders. "Ik ben het ermee eens dat als je geen werk kan vinden door die boerka,
je dan ook niet langs moet komen om een uitkering aan te vragen.
"

Een gemeentewoordvoerster benadrukte maandag dat de Amsterdam mensen met een uitkering al jaren
kan vragen hun uiterlijk aan te passen, als dat hun kansen op de arbeidsmarkt in de weg staat.
Dat geldt ook voor bijvoorbeeld personen met een piercing. De sociale dienst in de hoofdstad
heeft overigens nog nooit een boerkadraagster een uitkering hoeven te weigeren.






©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Dity

Ik vind dat ze dat zo wie zo bij iedereen moeten gaan toepassen.
Dus niet alleen bij vrouwen die ene boerka dragen maar ook bij mensen die weigeren hun uiterlijk aan te passen als dat vereist is om een baan te vinden
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Iwan

Citaat van: Dity op 29 september 2009, 23:09:40
Ik vind dat ze dat zo wie zo bij iedereen moeten gaan toepassen.
Dus niet alleen bij vrouwen die ene boerka dragen maar ook bij mensen die weigeren
hun uiterlijk aan te passen als dat vereist is om een baan te vinden.
Bij iemand bij de politie wil, maar niet wordt aangenomen omdat hij/zij allemaal piercings heeft,
daar kan ik me wat bij voorstellen. Zo iemand straalt misschien minder authoriteit uit en bovendien
is het gevaarlijk, een politieagent komt meer dan gemiddeld in aanraking met lichamelijk geweld
en dan heb je natuurlijk kans dat hij/zij dan aan zijn piercings getrokken wordt.
Ik vind het goed verdedigbaar dat mensen die door hun uiterlijk niet de baan kunnen krijgen
die ze graag willen gemotiveerd worden om ander werk te zoeken waarbij hun uiterlijk geen belemmering is.
En anders kunnen ze natuurlijk hun uiterlijk aanpassen, al zal dat bij een moslima wat lastiger zijn
dan voor iemand die veel piercings heeft.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."