Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Minister Ter Horst loopt boos weg uit Kamer

Gestart door TimT, 2 september 2009, 17:58:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TimT

Den Haag - Minister Ter Horst is boos weggelopen uit een debat in de Tweede Kamer. In een overleg met de commissie Binnenlandse Zaken over burgemeesters en veiligheid reageerde Ter Horst geïrriteerd op een procedurele discussie over het verloop van de vergadering.

Toen minister Hirsch Ballin eerst het woord kreeg omdat hij nog naar een ander debat moest, zei ze " Ik zit hier toch niet voor Piet Snot" en verliet de zaal. Kamerleden waren daar kwaad over.

Schandalige vertoning
D66-leider Pechtold zei zich aan haar gedrag te storen en de SP'er Van Raak sprak van een schandalige vertoning. Na een gesprek met commissievoorzitter Leerdam kwam Ter Horst weer terug.
Ter Horst zei na afloop dat het niet de eerste keer is dat ze in een Kameroverleg, dat meestal een paar uur duurt, "in een kwartier" haar antwoorden "er doorheen moet jagen".

NOS.nl

TimT

"Ik zit hier toch niet voor Piet Snot", riep minister Ter Horst uit. Ze vloekte en was weg. Tijdens het debat vandaag in de Tweede Kamer over burgemeesters en het veiligheidsbeleid had ze het ineens helemaal gehad. Alle Kamerleden hadden net hun vragen gesteld aan de aanwezige ministers Ter Horst en Hirsch Ballin. Over burgemeesters en veiligheid. Maar vooral ook over het incident in Hoek van Holland.

De antwoorden van het kabinet zouden nu komen. Eerst van Ter Horst (Binnenlandse Zaken) en daarna van Hirsch Ballin (Justitie).

Maar toen bleek Hirsch Ballin op hete kolen te zitten. Hij moest snel naar een ander debat. En dus vonden de Kamerleden dat hij eerst aan de beurt was. Dan kregen ze in ieder geval antwoorden.

Dat ging Ter Horst dus te ver. Zij zat daar toch als eerstverantwoordelijke minister? Boos beende ze de zaal uit.
Daarop werden de Kamerleden natuurlijk boos. Ze eisten dat de minister terug zou komen.

Voorzitter John Leerdam kon niet anders dan de vergadering schorsen. "Ik ga even naar de gang en kijken waar de minister is."

Een paar minuten later kwam de minister weer terug. Om haar antwoorden toch maar te geven.

Dity

CiteerDe antwoorden van het kabinet zouden nu komen. Eerst van Ter Horst (Binnenlandse Zaken) en daarna van Hirsch Ballin (Justitie).

Maar toen bleek Hirsch Ballin op hete kolen te zitten. Hij moest snel naar een ander debat. En dus vonden de Kamerleden dat hij eerst aan de beurt was. Dan kregen ze in ieder geval antwoorden.

Dat ging Ter Horst dus te ver. Zij zat daar toch als eerstverantwoordelijke minister? Boos beende ze de zaal uit.

Daarop werden de Kamerleden natuurlijk boos. Ze eisten dat de minister terug zou komen.


Als blijkt dat Hirsch Ballin nog naar een ander debat moest dan vind ik het niet meer dan terecht dat hij eerst de vragen van de Kamerleden gaat beantwoorden.

Als dit gedrag van Minister ter Horst de toon moet gaan zetten voor de rest van het jaar, dan belooft dat nog wat   :sct:

**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

TimT

Ik vind ook dat de minister ook hier zich heeft gedragen als een klein kind. Omdat haar collega eerst antwoord mocht geven. Ik ben het eens met commentaar wat te luisteren is op audio bij de NOS. Van een Minister die vaak wegloopt die kan beter wegblijven.