Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Een kabinet van CDA-PVV-VVD

Gestart door Iwan, 6 november 2009, 13:19:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Een kabinet van CDA-PVV-VVD, een goed idee?

Ja, supér ........
Ja, laat de PVV zich maar eens bewijzen.
Beter dan dit kabinet.
Nee, dat kabinet is bij voorbaat al gedoemd tot mislukken.
Nee, dat zou een ramp voor het land zijn.
Anders, namelijk ....

Iwan

Afgaande op de laatste politieke peilingen en de onderlinge verhoudingen van de partijen
lijkt het enige mogelijke volgende kabinet, een kabinet met PVV, CDA en (waarschijnlijk) VVD
als opvulling. Zou een kabinet met PVV, CDA & VVD goed zijn voor het land of juist een regelrechte ramp?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Super lijkt mij het in elk geval niet, en hoewel ik graag zou zien dat de PVV maar eens moet laten zien
dat ze hun grote mond waar kunnen maken heb ik gekozen voor; Nee, dat kabinet is al bij voorbaat
gedoemd om te mislukken. Ik zou ook niet begrijpen waarom de VVD in een kabinet zou stappen met
de PVV, dat kan hen niets goeds opleveren, al ben ik er van overtuigd dat ze het wel zouden doen.
Van het CDA kan ik het nog wel enigszins begrijpen, die hebben een trouwe achterban, maar de VVD
kan alleen nog maar meer zetels verliezen als ze met de PVV in een kabinet stappen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

TimT

Ik zie het niet gebeuren, de PVV is een te onstabiele factor vanwege zijn voorman. Wilders roept zoveel en ik denk dat hij zich niet houdt als hij in het kabinet komt aan het feit, dat het kabinet spreekt met één wond. Ik denk ook dat door de anti-islam standpunten van de PVV dat het CDA snel de stekker eruit trekt.
Zo kabinet is garant om te mislukken net als CDA, LPF en VVD destijds.

Iwan

Citaat van: Tim Traas op  6 november 2009, 13:52:42
Ik zie het niet gebeuren, de PVV is een te onstabiele factor vanwege zijn voorman. Wilders roept zoveel en ik denk dat hij zich niet houdt als hij in het kabinet komt aan het feit, dat het kabinet spreekt met één wond. Ik denk ook dat door de anti-islam standpunten van de PVV dat het CDA snel de stekker eruit trekt.
Zo kabinet is garant om te mislukken net als CDA, LPF en VVD destijds.
Er komt na dit kabinet, zo rond februari net voor de gemeenteraadsverkiezingen valt dit kabinet,
met aan zekerheid grenzende waarschijnlijk weer een centrum-rechts kabinet met waarschijnlijk
CDA, VVD en ??. Ik moet nog zien hoe ze de PVV buiten dat kabinet willen houden.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

TimT

Den Uyl werd ook tweemaal buiten de regering gehouden omdat men geen trek in hem had. Geert Wilders is geen uitzondering op die regel. CDA en VVD kunnen samen met D66 een kabinet vormen. Ze hebben het al eerder gedaan en ongetwijfeld zal het geen gemakkelijk kabinet worden. Maar ik zie dat nog eerder dan een kabinet de PVV.