Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Vrijen tijdens de zwangerschap

Gestart door Iwan, 26 augustus 2007, 04:34:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

CiteerTijdens het eerste trimester van de zwangerschap kan de vrouw last hebben van misselijkheid,
braakneigingen of moeheid. Deze factoren kunnen er voor zorgen dat de zin in vrijen vermindert.
Ook moet de vrouw vaker plassen, een gevoel dat tijdens de geslachtsbetrekkingen nog wordt versterkt.
Het feit dat de borsten gevoeliger worden, maakt dat sommige vrouwen het aanraken ervan
onprettig vinden. Anderen vinden seksueel genot in deze verhoogde gevoeligheid.

Veel van de ongemakken uit het begin van de zwangerschap, verdwijnen in het tweede trimester.
De vagina wordt breder en produceert meer vocht, dat lichtjes van geur verschilt tegenover vroeger.
De meeste vrouwen voelen zich in deze periode sneller opgewonden.

Het is een wijd verbreid misverstand dat vrijen tijdens de laatste fase (het derde trimester)
van de zwangerschap aanleiding zou kunnen geven tot een te vroege geboorte.
Uit onlangs verschenen rapporten blijkt dat deze veronderstelling onjuist is.
Voor zover meer vrijen aanleiding leek te zijn van een vervroegde bevalling,
was de werkelijke oorzaak een infectie in de vagina.
Indien er geen sprake was van ziekmakende micro-organismen in de vagina,
leek eerder het tegendeel waar te zijn: meer vrijen leidde dan juist tot minder vroeggeboorten.

Het vrijen in de klassieke positie, waarbij de man op de vrouw ligt, kan echter wel worden bemoeilijkt
door de dikke buik. Daarom worden andere standjes aangeraden, zoals bijvoorbeeld de lepeltjeshouding
of een standje waarbij de vrouw op de man zit.

Borststimulatie kan resulteren in de afscheiding van colostrum,
hetgeen een volkomen normaal verschijnsel is maar door sommige koppels als storend wordt ervaren.

Soms verbiedt de dokter om geslachtsbetrekkingen te hebben.
Dit gebeurt meestal indien er zich ernstige problemen voordoen tijdens de zwangerschap.

Verder blijkt ook dat seks hebben tijdens de zwangerschap de vrouw beschermt tegen
een gevaarlijke vorm van hoge bloeddruk die tijdens een zwangerschap wel eens kan optreden.
De medische wetenschap weet nog steeds niet waarom een hoge bloeddruk optreedt tijdens de zwangerschap.

Wat men wel weet, is dat het wisselen van partner het risico erop verhoogt.
Vrouwen die van partner veranderen hebben vijf keer meer kans op een hoge bloeddruk
dan vrouwen die bij de vader van hun eerste kind bleven. Men weet ook dat het vooral vrouwen treft
die voor de eerste keer zwanger zijn en pas met seksuele betrekkingen begonnen waren.
Zo blijkt een vrouw die zwanger wordt tijdens de eerste vier maanden van een relatie twaalf keer
meer kans te hebben op een verhoogde bloeddruk dan een vrouw die zwanger wordt nadat ze
een jaar samen was met haar partner.

Volgens het blad 'Ouders Van Nu' blijft 26% de hele zwangerschap vrijen.
8% stopt na de 36ste week, 31% stopt tussen de 29ste en 36ste week,
15% stopt tussen de 17de en 28ste week en 17% stopt voor de 17de week.


Hebben jullie ervaring met seks tijdens die zwangerschap en hoe is die ervaring?
Zouden jullie als jij of je partner zwanger is doorgaan met het hebben van seks en hoelang?
Waarom zouden jullie wel/niet doorgaan met het hebben van seks?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Margje

Ik heb wel seks gehad toen ik zwanger was en had er eigenlijk weinig problemen mee.. Het leek juist wel of mijn behoefte meer was (hormonen he)..Ik begrijp wel eens dat de behoefte vaak minder is maar in mijn geval juist niet..Ik had ook niet een extreem grote buik...juist klein..dus daar ook geen problemen mee..Kan me wel indenken als je heel erg misselijk bent of wat dat je weinig zin hebt...maar goed..

M_Amarins

Tijdens mijn zwangerschap, heb ik weinig tot geen sex gehad.
Had er op dat moment totaal geen behoefte aan !!

Geen idee of dit bij een volgende zwangerschap weer zo zou zijn...

Iwan

Citaat van: M_Amarins op  8 december 2007, 13:05:59
Tijdens mijn zwangerschap, heb ik weinig tot geen sex gehad.
Had er op dat moment totaal geen behoefte aan !!
Ik dacht juist, ergens gelezen ofzo, dat vrouwen juist tijdens de zwangerschap meer zin in seks hebben.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

M_Amarins

Citaat van: Iwan op 31 juli 2008, 04:52:36
Citaat van: M_Amarins op  8 december 2007, 13:05:59
Tijdens mijn zwangerschap, heb ik weinig tot geen sex gehad.
Had er op dat moment totaal geen behoefte aan !!
Ik dacht juist, ergens gelezen ofzo, dat vrouwen juist tijdens de zwangerschap meer zin in seks hebben.

De ene vrouw heeft absoluut geen zin in sex en de andere kan er geen genoeg van krijgen...

Bij Duco's zwangerschap moest ik er dus ook niets van hebben, maar met deze zwangerschap wil ik elke dag wel :D

Iwan

Een zwangerschap heeft ernstige gevolgen voor je seksleven.
Koppels die een baby verwachten vrijen maar half zoveel als voor de zwangerschap.
Dat blijkt uit recent onderzoek.

Juiste stemming
Striemen, je voelen als een gestrande walvis en bezorgdheid voor de ongeboren baby
zorgen ervoor dat het seksleven bij zwangere vrouwen op een laag pitje staat.
Meer dan één op vier van hen vindt het onmogelijk om in de juiste stemming te komen
voor een vrijpartij.

Baby
De enquête onthulde dat 10 procent van de zwangere vrouwen gewoon negen maanden
geen seks heeft, 20 procent wilt het laatste trimester niet meer vrijen. In tegenstelling tot
wat de meeste vrouwen denken, knappen mannen niet af op hun uitgezette lichaam,
maar maken ze zich zorgen over de baby tijdens het vrijen. Een kwart vreest dat hij
het hoofdje van het kindje zal raken met zijn penis (veel mannen overschatten duidelijk zichzelf).

Evenwicht
"Het is een vreemde situatie voor veel koppels omdat de vrouw door veel hormonale
en lichamelijke veranderingen gaan, terwijl het leven van de man gewoon verder gaat
",
vertelt woordvoerster van TheBabyWebsite.com Kathryn Crawford.
"Dit zorgt ervoor dat de relatie uit evenwicht raakt."

Sexy
En de zaken verbeteren er niet op eens het kindje er is.
Meer dan de helft van de kersverse moeders heeft het gevoel dat haar seksleven
wel wat pikanter mag. Twee derde zegt dat ze zich niet meteen sexy voelt door haar
blubberbuikje en spataders als gevolg van de zwangerschap.




©hln.be
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik heb geen ervaring met seks tijdens de zwangerschap.
Om eerlijk te zijn zou ik wel bang zijn dat het niet goed voor moeder en kind zou zijn.
Als mijn partner zwanger zou zijn dan zou ik wel minder iniatief tonen mbt seks
en het meer van mijn partner laten afhangen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

tukkie

wij hebben het niet gedaan , we vonden het een eng idee

carola

ik heb er nog geen ervaring mee, maar ik zou zo ie zo de man dan gaan verwennen stel ik heb er zelf geen zin in

Lynn

Wij hebben wel seks tijdens de zwangerschap. Zit nu in de "beruchte" geile periode ;). Tot op heden is er niets veranderd in negatieve zin. Ook (nog) geen last van harde buiken.

Iwan



Citaat van: Lynn op 26 september 2011, 20:13:27
...... Zit nu in de "beruchte" geile periode ;).
Zou ik ook zwanger zijn????  *G
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lynn


Iwan



Citaat van: Lynn op 26 september 2011, 20:13:27
Wij hebben wel seks tijdens de zwangerschap. Zit nu in de "beruchte" geile periode ;).
Tot op heden is er niets veranderd in negatieve zin. Ook (nog) geen last van harde buiken.
Heb jij ook zoiets van dat je zoiets hebt van als ik zoveel weken zwanger ben dan stop ik met de seks,
of luister je daarin naar je lichaam?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lynn

Citaat van: Iwan op  6 november 2011, 15:30:19


Citaat van: Lynn op 26 september 2011, 20:13:27
Wij hebben wel seks tijdens de zwangerschap. Zit nu in de "beruchte" geile periode ;).
Tot op heden is er niets veranderd in negatieve zin. Ook (nog) geen last van harde buiken.
Heb jij ook zoiets van dat je zoiets hebt van als ik zoveel weken zwanger ben dan stop ik met de seks,
of luister je daarin naar je lichaam?

Ik heb niet echt een periode in mijn hoofd. Het gaat nu nog omdat mijn buik nog niet enorm is. Maar misschien dat ik het over een paar weken niet meer wil. We zien het wel :)

Lynn

Citaat van: Lynn op  6 november 2011, 15:57:52
Citaat van: Iwan op  6 november 2011, 15:30:19


Citaat van: Lynn op 26 september 2011, 20:13:27
Wij hebben wel seks tijdens de zwangerschap. Zit nu in de "beruchte" geile periode ;).
Tot op heden is er niets veranderd in negatieve zin. Ook (nog) geen last van harde buiken.
Heb jij ook zoiets van dat je zoiets hebt van als ik zoveel weken zwanger ben dan stop ik met de seks,
of luister je daarin naar je lichaam?

Ik heb niet echt een periode in mijn hoofd. Het gaat nu nog omdat mijn buik nog niet enorm is. Maar misschien dat ik het over een paar weken niet meer wil. We zien het wel :)

Uiteindelijk tot het laatste moment seks gehad. Ik had gehoopt dat de bevalling opgewekt zou worden ;) Helaas niet..

Iwan

Citaat van: AD.nl

'Seks wekt een bevalling toch niet op'

De aanname dat seks tijdens de latere fase van een zwangerschap de bevalling opwekt,
lijkt volgens Maleisisch onderzoek niet te kloppen. De studie is verschenen in een vakblad
voor verloskundigen en gynaecologen.

'We zijn een beetje teleurgesteld', zei onderzoeker Tan Peng Chiong van de Universiteit
van Maleisië. 'Het zou voor stellen fijn zijn geweest om iets te hebben waardoor de bevalling
op een veilige, effectieve en misschien ook leuke manier kon worden opgewekt.
'

De aanname werd gemaakt, omdat sperma een hormoonachtig middel bevat dat in synthetische vorm
wordt gebruikt om bevallingen op te wekken. Ook borststimulatie zou kunnen helpen. Ook werd gedacht
dat orgasmes weeën zouden opwekken.

Maar er werd in het onderzoek geen significant verschil geconstateerd bij de snelheid van bevallen
bij stellen die seks hadden en stellen die zich onthielden van seksueel verkeer.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Sugamilk

Nope, totaal geen behoefte aan. Dus mijn mannetje heeft t slecht momenteel :)

Sugamilk


Iwan



Citaat van: Sugamilk op 16 december 2013, 13:43:23
Geen behoefte aan gehad ;)
Was dat voor jouw partner geen probleem zolang, 7 maanden heb ik uitgerekend  ;D, zonder seks?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."