Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Traktatie voor School/Creche

Gestart door Margje, 16 september 2012, 10:58:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Margje

Misschien ben je zelf zeer origineel met traktaties te maken of heb je andere leuke traktaties gezien? Deel ze dan hier...

House

Mijn moeder heeft een voor mijn verjaardag een zakje gehaakt. Daar zaten kleine marsjes en andere chocolade in. Het was heel erg leuk.
Want de kinderen hadden de snoep, uitnodiging en de ouders een leuk zakje die de kast in ging met een stukje zeep. 

Lynn

Ik moet langzamerhand ook maar eens wat gaan verzinnen, dus ik lees mee!

House

Citaat van: Lynn op 16 september 2012, 11:21:32
Ik moet langzamerhand ook maar eens wat gaan verzinnen, dus ik lees mee!

Misschien kan je wat leuks doen met rozijntjes. Kinderen zijn vaak gek op rozijntjes. En met die doosjes kan je zoveel leuke dingen maken. 

Margje

Je hebt ook wel veel websites...ik moet iets gezonds verzinnen maar wat wel leuk en lekker is...gelukkig heb ik nog 2 maand...maar ik heb echt geen flauw idee...Ben zelf niet zo creatief op het gebied van traktaties....

Iwan

Leuke figuurtjes snijden uit een komkommer.  ;D
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Margje

Citaat van: Iwan op 16 september 2012, 11:40:03
Leuke figuurtjes snijden uit een komkommer.  ;D

Droogt uit lijkt mij?

Iwan

Wellicht staat hier iets bij??  --> link
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Ik heb traktaties maken altijd erg leuk gevonden. Helaas zijn mijn jongens er nu uit gegroeid.

Mijn jongens hebben oa getrakteerd:
- Bert en Ernie bakjes: plastic weggooisoepkom met een splitpennetje een kartonnetje als dekseltje gebruiken en dat kartonnetje in de vorm van een bert-hoofdje of een Ernie-hoofdje en dan vullen met wat je maar wilt. (kan ook makkelijk  met een lieveheersbeestjesdeksel)
- Nep-Happy-Meal: doosjes bij de Macdonalds gehaald, gevuld met naturel chips-frietjes, zo'n snoepje in de vorm van een hamburger en snoep-colaflesjes, klein kadootje van de Action erbij en klaar
- popcorn: in een leuke beker een leuk rietje en een leuke prikker en dan vullen met popcorn
- muizen: muisjes frobelen van karton, snoepmuis erin en een drop of aardbeienveter als staartje
- piraatjes: eierkoek versieren als piraat met oa drop, kokosbrood ed
- cupcakes: cakejes met glazuur en daar een tekstje op, prikker erin met een vlag van eetpapier en daar wat op schrijven
- egelbol: een hartige en zoete variant, een bol van bijv een halve kool en dan kan je prikkers doen met hartig bijv maar bijv ook met allerlei soorten spekjes
- luchtballon; leuke beker van karton of plastic, 3 buigrietjes erin en tussen de buigrietjes een ballon plakken
- bevers: maak bevers van wcrolletjes en bruin karton en dan vullen met wat je wilt (vooral leuk als je kind bij de scouting in de bever-groep zit)
- simpel voor de creche: zandvormpjes vullen met een spekje en dan doorzichtig folie

Ach ik heb zoveel gemaakt en er altijd zo'n lol aan beleefd!

Lynn

Jij bent creatief! Voor de creche van Lux moet het iets gezonds zijn (het gaat om de Nursery groep met kindjes van 10 weken tot ongeveer 1 jaar). Rozijntjes vind ik niet zo handig. Iets van een knuffeltje wordt al vaak gedaan.

Gelukkig heb ik nog bijna 4 maanden de tijd..

Margje

Ik moet inderdaad ook iets gezonds verzinnen....dat willen ze graag....ik heb nog 2 maanden....maar ik kom wel op een idee :) (hopelijk)

Lejah

Oh dat van die gezonde dingen ken ik!
Dat was een ramp, aangezien mijn oudste voor veel gezonde dingen allergisch was....(allergisch voor koemelkeiwit, appel, tomaat enz, geen rozijntjes ivm de zwavel ed)
Dan zijn de traktaties waar je wat in kan stoppen ideaal, of je daar nu een stukje komkommer instopt, of een mandarijntje of een worstje dat maakt dan niet uit.
Bijvoorbeeld zo'n zandvormpje met een stukje kaas in lettervorm oid.

(wist je dat popcorn en ontbijtkoek en een danoontje vaak wel mag bij gezond?)

Lynn

Nee het hoeft niet perse een cadeautje te zijn, maar een beetje orgineel is wel leuk ;)
Als ze een beetje kan lopen gaat ze naar de volgende groep (Stables). Dat kan dus rond haar verjaardag zijn of misschien wat later. Achteruit tijgeren kan ze op dit moment als de beste ;)

Goitske

Ik hoef nog niks zal over een ruim jaar aan de beurt zijn om dingen te verzinnen maar wat ik zo 123 kan bedenken

Voor de allerkleinsten
Potje voeding en daar bijv op de voorkant iets plakken van een gezellig plaatje die je in kleur print en er met en stukje plakband die je oprolt om je vinger er op plak

Voor de iets grotere
Pakje drinken ook met iets leuks op de voorkant geplakt Cupcakes je kunt tegenwoordig ook eetbare prints bestellen via het internet die je er vervolgens op plakt en dan kun je bijv mega mindy ofzo er op plekken of foto van het kindje

Papieren zakjes bijv bij de bakker vragen of je wat mag kopen of misschien zijn die ook wel online te vinden. In het zakje doe je een mini krentenbolletje of van die kleine kinderbiscuitjes etc op de voorkant plak je een afbeelding van het favoriete figuurtje bijv bob de bouwer, mega mindy, dora etc en evt teken je de leeftijd er op of de naam van je kindje

Bestel bij de bakker of maak zelf broodkonijntjes dus een soort nijntje hoofd en knip van papier het lichaam van nijntje prik op een prikkertje, lichaampje er onder plakken en klaar.

"appelflapmuisjes" muisjes gemaakt van bladerdeeg dus je maakt een soort pijl vorm appelmengsel er in, achterkant dicht vouwen. Oogjes kun je rozijntjes er in drukken, oortjes zijn stukjes appel en leg je ze op een schaal, in het midden blokjes kaas en de muisjes met de neus er naar toe

Een fruit/kaas egel dus een halve meloen in aluminiumfolie wikkelen en daar allemaal prikkertjes in steken met blokjes kaas, augurkjes in boterhamworst, tomaatje met feta, van die kleine worstjes etc kan elk kind kiezen wat ie wil.
Je kunt natuurlijk ook een komkommer ofzo hiervoor gebruiken, wikkel je niet in folie en snijd je er een mondje uit en maak je er een krokodil van

Je kunt natuurlijk ook sate prikkers nemen van die lange en er wat meer op doen bijv op het einde een stukje kaas die in een stervorm is en daar van alles onder dan heb je een toverstafje, bloemetje uit kaas halen en er van die snack komkommers er aan enzo dat je boemetjes krijgt

Je vraag bij de patatzaak of je wat patatbakjes mag over nemen. Snijd plakjes cake in reepjes en doe je een klein beetje slagroom in het saus bakje heb je een "patatje"

En je kunt natuurlijk ook altijd kiezen voor geen eten he! dus dat je bij bijv de hema wat leuke kleine dingetjes koopt en die in een organza zakje doet ofzo, labeltje met een leuk plaatje evt tekst er aan en klaar

Margje

Citaat van: Lynn op 18 september 2012, 12:42:17
Jij bent creatief! Voor de creche van Lux moet het iets gezonds zijn (het gaat om de Nursery groep met kindjes van 10 weken tot ongeveer 1 jaar). Rozijntjes vind ik niet zo handig. Iets van een knuffeltje wordt al vaak gedaan.

Gelukkig heb ik nog bijna 4 maanden de tijd..

http://www.party-kids.nl/traktatie.asp?intCategorie=1&intNummer=130

Misschien is dat leuk?

Margje


Kim



Had Dora koekjes tussen 2 eendjes van papier geniet.
En om uit te delen badeendjes met een foto van Lars er aan.
(tekst: Hoera, Lars 1 jaar!) Voor de leiding had ik waxinehoudertjes
gekocht en met doorzichtig plastic verpakt en ook daar de foto van Lars aan.