Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Sekservaringen steeds vaker op internet

Gestart door Iwan, 14 februari 2007, 15:05:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

AMSTERDAM - Mocht iemand op Valentijnsdag in de verleiding komen om een potentiële geliefde
een pikant e-mailtje te sturen... pas op! De kans bestaat namelijk dat binnen korte tijd de hele wereld kan meegenieten.

Duizenden mensen houden inmiddels een persoonlijke internetpagina bij waarop ze de details
van hun seksleven bijhouden, soms tot grote ergernis van de andere betrokkenen.
Het recht op vrijheid van meningsuiting staat daarbij steeds vaker op gespannen voet met het recht op privacy.

Zo werd de Amerikaanse blogger Jessica Cutler voor de rechter gedaagd nadat ze op haar blog
had verhaald over heftige seks met zes mannen in de periode dat ze als assistente werkzaam was
voor een senator. De vrouw werd vervolgens aangeklaagd door één van de personen die ze op haar
website had beschreven.

De vrijheid om persoonlijke details en ervaringen op internet te kunnen posten is mooi,
maar de mogelijkheden hebben duidelijk ook een schaduwzijde.
"Je weet niet of een persoon die je ontmoet hierover gaat bloggen" ,
aldus de Britse psychologe Petra Boynton. "Er zijn hier geen richtlijnen voor."

"Communiceren over seks is niet nieuw, het medium is alleen veranderd" ,
zegt de Britse seksblogger Abby Lee over het online posten van pikante details.
"Internet biedt mogelijkheden om op een toegankelijke manier over seks te kunnen lezen en te schrijven.
Ik doe altijd mijn best om de identiteit van de betrokkenen te verbergen."

Op deze manier vermijdt Lee naar eigen zeggen problemen.

Soms leiden seksueel getinte weblogs niet alleen tot woede bij de betrokken individuen,
maar maken ze grote groepen mensen razend. Een voorbeeld is het online werk van de blogger
Chinabounder, die op zijn website beschreef hoe hij vrouwen in Sjanghai heeft misbruikt.
Internetters riepen op de man te deporteren; anderen hielden het erop dat het een 'grap' betrof.

Dat er op internet een hoop onzin wordt verkondigd, lig voor de hand en wordt ook bevestigd
door de Britse Sarah Hedley, die een boek over seksualitei en internet: "Niet alles wat je in blogs leest is waar."

Sommige bloggers plaatsen overigens hun twijfels bij het recht op privacy van de betrokkenen als het gaat
om hun seksleven. "Ik denk niet dat er één persoon onder de 60 jaar in Europa of de VS rondloopt die zulke
dingen als privé beschouwt"
, schrijft een andere blogger, de Britse prosituee Belle de Jour.

De Valentijnsmailer is gewaarschuwd.





©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."