Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Oudejaarsconference

Gestart door Iwan, 19 december 2007, 16:25:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wie zou jij het liefste de oudejaarsconference (nog) een keer zien doen?

Wim Kan
2 (18.2%)
Seth Gaaikema
0 (0%)
Freek de Jonge
0 (0%)
Youp van 't Hek
3 (27.3%)
Lebbis en Jansen
0 (0%)
Guido Weijers
3 (27.3%)
Jan Jaap van der Wal
0 (0%)
Iemand anders, namelijk.
1 (9.1%)
Ik vind het helemaal niets aan die oudejaarsconferences
2 (18.2%)

Totaal aantal stemmen: 9

Iwan

De oudejaarsconference is een cabaretvoorstelling die speciaal wordt gegeven op oudejaarsavond
als afsluiting van het jaar. Het is uitgegroeid naar een typisch Nederlandse traditie.
De conference wordt gegeven door één of meerdere cabaretiers.
Van te voren kan men in het theater vaak de proefvoorstellingen al bijwonen.
Dit jaar wordt het de oudejaarsconference weggeven door Jan Jaap van der Wal

Door wie zou jij de oudejaarsconference het liefste zien worden weggeven?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Wim Kan, (lastig dat ie niet meer leeft)
maar ik vind dat zij die na hem kwamen niet aan hem kunnen tippen.
Ik kijk de laatste jaren dan ook niet meer naar de Oudejaarsconference.
Youp is ook een tijdje leuk geweest, maar die is op zijn retour,
dus weet niet of hij het nog goed zou kunnen.  :-\
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Dity

Vind er persoonlijk niks aan, zie liever een goede film of een muziekprogramma
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

lovelyz

Was er vorig jaar bij, bij youp, hilarisch... ga dit jaar weer! te gek!  :sct: :sct:

Iwan

Ik ben bang dat de oudejaarsconference dood is.
De huidige 'cabaretiers' kunnen niet tippen aan de oude garde.
Vroeger was een oudejaarsconference gezellig en werd het jaar in alle rust doorgenomen.
Met een juist geplaatste grap konden kabinetten ten val worden gebracht.
Nu moet alles snel en is het meestal onsamenhangend en heeft de oudejaarsconference totaal geen impact meer.

Dit jaar geen van de conferences gekeken........
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

gjk

ik ben wel een grote fan van youp! :)

Iwan



Citaat van: Shownu.nl
Erik van Muiswinkel leider Oudejaarsconference 2010

In navolging van onder meer Freek de Jonge, Youp van 't Hek en Jan Jaap van der Wal, heeft de VARA voor 2010 een heel
arsenaal aan cabaretiers aangetrokken voor de oudejaarsconference. Het team staat onder leiding van Erik van Muiswinkel.

De 49-jarige cabaretier wordt op oudejaarsavond bijgestaan door Thomas van Luyn, Mike Boddé, Katinka Polderman,
Owen Schumacher, Peter Heerschop, Joep van Deudekom, Viggo Waas, Jeroen van Merwijk en Van der Laan & Woe,
alias Geen Familie. De titel van het programma luidt 'Gedoog, hoop en liefde'.

"Zelden was een jaar rijker en hoopvoller dan 2010," volgens de aankondiging. "Hoewel Sven Kramer, Bert van Marwijk
en Jan Peter Balkenende daar misschien anders over dachten, weten Erik van Muiswinkel en zijn kornuiten wel beter:
in 2010 was Nederland de winnaar! Komisch, satirisch, muzikaal, raak en waar!
"

In november en december zal de oudejaarsconference opgevoerd worden in IJmuiden, Arnhem, Purmerend, Zoetermeer,
Heerhugowaard, Den Haag en Delft.

'Gedoog, hoop en liefde' wordt op oudejaarsavond uitgezonden op Nederland 1.
Aansluitend verzorgt Paul de Leeuw weer een spetterende oudejaarsshow.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Ik vond de oudejaarsconferences vroeger geweldig!
Ik weet nog dat ik met mijn ouders naar Wim Kan keek. daar verheugden wij ons echt op. Later was ik groot fan van Seth Gaaikema.

De tegenwoordige oudejaarsconferences vind ik niet meer wat ze geweest zijn. Maar of die jongere conferenciers nu zo slecht zijn? Ik denk het eigenlijk niet, maar cabaret is verschoven naar iets wat je een jaar voorbereidde en dan tijden op een stuk kon teren naar het snelle en vergankelijke stand-up-comedy. Mensen houden blijkbaar meer van snel en luchtig vermaak. Zelf stel ik de wat tragere, meer doordenkhumor op prijs.

De enige die ik nog vind kunnen tippen aan de oudere confrences vind ik Lebbis en Jansen, hoewel, zij wel een hele andere stijl hebben.

Van mij mag Herman Finkers een oudejaarsconference doen, dan zal ik zeker gaan kijken!


En toch, vroeger zaten wij met oliebollen voor de tv naar de oudejaarsconference te kijken. Nu hebben we ook oliebollen staan en sjoelen we en doen we daar andere korte speleltjes bij, eigenlijk is dat ook wel erg leuk om zo samen bezig te zijn.

gjk

Lebbis en Jansen mag van mij ook wel een keer.

Iwan

Ik heb een stuk gezien van ; 'Gedoog, hoop en liefde'.
Ik had er zeer lage verwachtingen van dus het viel mij in elk geval niet tegen.
Al waren sommige 'grappen' erg flauw, andere juist weer tenenkrommend slecht, zaten er ook wel wat leuke grapjes tussen
waar ik wel om kon grinniken. Ik heb gelezen dat de slechts bekeken oudejaarsconference uitgezonden door de VARA ooit was
en dat snap ik wel. Het programma was wat voorspelbaar en vooral risicomijdend, al vond ik de vergelijking tussen Auschwitz
en het CDA-Congres wel wat ver gaan, maarja Christenen mag men beledigen en dat is bovendien wel zo veilig.

Ik hoop dat de VARA volgend jaar eens kiest voor een 'frissere' cabaretier zoals bv Herman Finkers of Harrie Jekkers.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

gjk

Ik heb het ook gekeken en vond het opzich wel leuk op een paar grappen na, ik hoop eerlijk gezegd dat Youp van 't Hek het volgend jaar weer doet.

carola


Iwan

Dit jaar heb ik de oudejaarsconference van Youp van't Hek gekeken, vond het niet zo heel veel aan,
maar vind Youp sowieso niet zo leuk meer, terwijl ik jaren geleden een groot fan was.
Ook heb ik een klein stukje gezien van de nieuwjaarsconference van Freek deJonge.
Freek heb ik nooit echt leuk gevonden, maar dit jaar vond ik dat hij een nieuw dieptepunt heeft bereikt.
Zo vond hij de PVV niet te vergelijken met de NSB, want PVV-ers zijn véél erger dan NSB-ers,
toen heb ik de tv maar uitgezet, zoveel intellectuele armoede kon ik niet verdragen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Dit jaar Theo Maassen die de oudejaarsconference doet.... denk niet dat ik zal gaan kijken.   :-\
En ik heb ergens gelezen dat Pieter Derks, Pieter wie????, Pieter Derks dus... ook iets van een oudejaarsconference gaat doen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

carola

Guido of Jochum meier lijkt me ook lachen

Iwan

Citaat van: Iwan op 29 december 2013, 00:56:12
En ik heb ergens gelezen dat Pieter Derks, Pieter wie????, Pieter Derks dus... ook iets van een oudejaarsconference gaat doen.
Vanavond op humorTV toevallig de conference van Pieter Derks gezien.... en ik moet zeggen de show was best wel leuk.
Niet alles was even sterk, maar ik heb ook best wel veel conferences gezien dus dan ben je misschien wat kritischer,
maar al met al een leuke show, en ik zou wel hebben gekeken als hij de oudejaarsconference zou hebben gedaan.

Kende hem ook al van DWDD, maar daar vond ik hem altijd wat op het vervelende klasgenootje lijken dat denkt
dat hij grappig is en waar je maar om lacht zodat hij niet voor lul staat en zonder gezichtsverlies kan ophouden
met grappig proberen te doen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Iwan op  2 januari 2011, 05:03:28
Ik hoop dat de VARA volgend jaar eens kiest voor een 'frissere' cabaretier zoals bv Herman Finkers of Harrie Jekkers.
Dit jaar doet Herman Finkers de oudejaarsconference!
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Iwan op  8 mei 2015, 14:22:22


Citaat van: Iwan op  2 januari 2011, 05:03:28
Ik hoop dat de VARA volgend jaar eens kiest voor een 'frissere' cabaretier zoals bv Herman Finkers of Harrie Jekkers.
Dit jaar doet Herman Finkers de oudejaarsconference!
Dit jaar ga ik zeker weer kijken, ben erg nieuwsgierig naar de oudejaarsconference van Herman Finkers.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Dit jaar Claudia de Breij.... weet niet echt wat ik moet verwachten, maar de verwachtingen zijn niet hoog.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Willeke

Hmm claudia de breij.. weet ook niet wat ik er van moet denken haha. Heb haar nog nooit als cabaret gezien.

Laatst was Philippe Geubels op tv.. Wat een leuke man is dat! Daar kijk ik graag naar.. Hij doet het zo leuk!