Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Ongepland zwanger

Gestart door Iwan, 25 augustus 2007, 22:36:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Je hebt sinds kort een relatie en hoewel jij er niet zeker van bent dat hij de ware is raak je zwanger,
    wat doe je?

Je hebt sinds kort een relatie en hoewel jij er niet zeker van bent dat zij de ware is raakt zij zwanger,
    wat doe je?

Je bent zwanger geraakt na een one-nightstand wat doe je?

Een vrouw/meisje is zwanger van je geraakt na een one-nightstand, wat doe je?

Laat je abortus plegen of houd je het kind en wat doe je met de vader?
    Regel je een omgangsregeling of wil je hem betrekking bij de opvoeding van jullie kind
    of ga je zelfs een relatie met hem aan, jullie krijgen immers samen een kind.

Dring je er bij haar op aan om abortus te laten plegen of wil je vergaand betrokken worden
    bij de opvoeding van jullie kind of zou je een relatie met haar aangaan, jullie krijgen immers samen een kind.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Je hebt sinds kort een relatie en hoewel jij er niet zeker van bent dat zij de ware is raakt zij zwanger,
    wat doe je?

Ik zou heel erg schrikken en er in eerste instantie ook niet blij mee zijn.
Als ik denk dat er een toekomst in een relatie met de moeder van mijn kind zou zitten,
zou ik het wel proberen om samen met haar, in een relatie, ons kind op te voeden.
Als een relatie niet mogelijk is zou ik wel graag willen dat ik ook een rol in het leven van ons kind kan spelen.


Een vrouw/meisje is zwanger van je geraakt na een one-nightstand, wat doe je?
Ik zou heel erg schrikken en er in eerste instantie ook niet blij mee zijn.
Als ik denk dat er een toekomst in een relatie met de moeder van mijn kind zou zitten,
zou ik het wel proberen om samen met haar, in een relatie, ons kind op te voeden.
Als een relatie niet mogelijk is zou ik wel graag willen dat ik ook een rol in het leven van ons kind kan spelen.


In beide gevallen zal ik niet aandringen op een abortus.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Celine

Je hebt sinds kort een relatie en hoewel jij er niet zeker van bent dat hij de ware is raak je zwanger,
wat doe je?

Vind ik moeilijk, hangt van t gevoel op dat moment af.

Je bent zwanger geraakt na een one-nightstand wat doe je?
Abortus



Margje

Je hebt sinds kort een relatie en hoewel jij er niet zeker van bent dat hij de ware is raak je zwanger,
wat doe je?

Je bent zwanger geraakt na een one-nightstand wat doe je?
De eerste 2 vragen voeg ik even samen gezien mijn antwoord.
Ik had geen relatie en ook niet echt een one-night stand naar mijn idee toen ik zwanger werd. Wij waren al een aantal jaar bevriend, hadden weleens gezoend maar geen sex tot die ene keer. Patsboem zwanger..ja het kan ;). Hebben heel kort geprobreerd iets van een relatie te hebben (nou ja zo valt het eigenlijk helemaal niet te noemen)..maar dat werkte van geen kant. Toen wist ik overigens nog niet dat ik zwanger was...
Toen ik erachter kwam dat ik zwanger was (na 2 maand)..was abortus absoluut geen optie voor mij en ook adoptie niet...Ik wilde altijd kind(eren) alleen niet op dat moment (was 23)..maar goed...lang verhaal...
Mocht het me nu nog een keer gebeuren dan weet ik het niet...ik kijk wel uit maar toch...ik zou niet alleen (dus zonder relatie) een 2de kind willen krijgen/opvoeden alleen abortus vind ik ook weer zoiets..moeilijk..ik weet het niet...

Laat je abortus plegen of houd je het kind en wat doe je met de vader?
Regel je een omgangsregeling of wil je hem betrekking bij de opvoeding van jullie kind
of ga je zelfs een relatie met hem aan, jullie krijgen immers samen een kind.

Hmm..ook even putten vanuit mijn eigen ervaring(en)..Ik heb het geprobeerd..een soortement van omgangsregeling te treffen..alleen werkte dit van beide kanten totaal niet...probleem lag bij hem...Momenteel dus niks (ook heel lang verhaal!!)..Buiten dat ga ik geen relatie aan met iemand waar ik niet totaal voor ga..ook al is er een kind in het spel..dat is oneerlijk ten opzichte van jezelf, je partner en je kind....dat werkt toch niet!

M_Amarins

Je hebt sinds kort een relatie en hoewel jij er niet zeker van bent dat hij de ware is raak je zwanger,
    wat doe je?

Ik hou het kindje, ga door met de relatie en zie wel hoe dat het allemaal komt (ervaringskwestie...)

Je bent zwanger geraakt na een one-nightstand wat doe je?
Dat gebeurt mij niet... (hoop ik...)

Laat je abortus plegen of houd je het kind en wat doe je met de vader?
    Regel je een omgangsregeling of wil je hem betrekking bij de opvoeding van jullie kind
    of ga je zelfs een relatie met hem aan, jullie krijgen immers samen een kind.

Abortus, dat nooit !!!
Ik zou hem wel het kindje laten erkennen, hierdoor is hij verplicht het kindje financieel te onderhouden. En weet het kindje wie zijn vader is.
Maar verder hangt het er vanaf hoe lang en hoe goed ik die jongen ken. Of we een lange relatie hebben gehad enz enz enz...

XXXX

Je hebt sinds kort een relatie en hoewel jij er niet zeker van bent dat hij de ware is raak je zwanger,
    wat doe je?

Ik denk dat ik dan een abortus liet doen. Maar het is er helemaal van afhankelijk hoeveel vertrouwen ik in de relatie heb.
Hoe hij er tegenover staat. En hoe ik er financieel voor sta.

Je bent zwanger geraakt na een one-nightstand wat doe je?
Kan ik me gewoon echt niet voorstellen.

Iwan

Gezien mijn leeftijd inmiddels, ben al bijna 32, zou ik het nu toch minder erg vinden als er iemand 'perongeluk'
zwanger van mij zou geraken. Het zou dan natuurlijk wel fijn zijn als ik wel contact met de moeder zou hebben
en dat we geen ruzie met elkaar hebben en ik het kind nooit te zien krijg.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lynn

Ook ik zou er nu minder moeite mee hebben. De 30 komt alweer dichtbij... Het liefst wil ik natuurlijk een kind die uit liefde wordt geboren, maar als ik in deze relatie zwanger zo worden zie ik geen problemen!

Margje

Ik denk als ik nu nog een keer ongepland zwanger zou worden...er toch helemaal voor zou gaan...Overigens ben ik wel een stuk voorzichtiger en hoop ik niet dat ik alleen nog een baby erbij zou krijgen...Maar abortus is hoe dan ook voor mij een absolute no go...

Margje

Citaat van: Margje op  3 februari 2011, 15:39:27
Ik denk als ik nu nog een keer ongepland zwanger zou worden...er toch helemaal voor zou gaan...Overigens ben ik wel een stuk voorzichtiger en hoop ik niet dat ik alleen nog een baby erbij zou krijgen...Maar abortus is hoe dan ook voor mij een absolute no go...

Eigenlijk is het niet helemaal juist omschreven of komt het misschien niet juist over....het komt eigenlijk hier op neer...in de ideale situatie zou ik niet nog een keer alleen een baby op de wereld zetten...maar..............aangezien ik nu wat ouder wordt en toch het idee heb dat de ideale situatie niet snel zal ontstaan is de kans een stuk groter dat ik het wel zou doen....Misschien zelfs vanuit een bewuste keuze......

carola

 Je hebt sinds kort een relatie en hoewel jij er niet zeker van bent dat hij de ware is raak je zwanger,
    wat doe je?
ik zou het kindje laten komen, ik weet niet hoe mijn partner zou reageren, ik laat hem zelf een keuze maken wat hij dan zou willen.
Je bent zwanger geraakt na een one-nightstand wat doe je?
Daar doe ik niet aan, dus dat gebeurt dan ook niet zo snel  :)

Margje

Citaat van: Margje op 20 september 2007, 16:10:05
Je hebt sinds kort een relatie en hoewel jij er niet zeker van bent dat hij de ware is raak je zwanger,
wat doe je?

Je bent zwanger geraakt na een one-nightstand wat doe je?
De eerste 2 vragen voeg ik even samen gezien mijn antwoord.
Ik had geen relatie en ook niet echt een one-night stand naar mijn idee toen ik zwanger werd. Wij waren al een aantal jaar bevriend, hadden weleens gezoend maar geen sex tot die ene keer. Patsboem zwanger..ja het kan ;). Hebben heel kort geprobreerd iets van een relatie te hebben (nou ja zo valt het eigenlijk helemaal niet te noemen)..maar dat werkte van geen kant. Toen wist ik overigens nog niet dat ik zwanger was...
Toen ik erachter kwam dat ik zwanger was (na 2 maand)..was abortus absoluut geen optie voor mij en ook adoptie niet...Ik wilde altijd kind(eren) alleen niet op dat moment (was 23)..maar goed...lang verhaal...
Mocht het me nu nog een keer gebeuren dan weet ik het niet...ik kijk wel uit maar toch...ik zou niet alleen (dus zonder relatie) een 2de kind willen krijgen/opvoeden alleen abortus vind ik ook weer zoiets..moeilijk..ik weet het niet...

Laat je abortus plegen of houd je het kind en wat doe je met de vader?
Regel je een omgangsregeling of wil je hem betrekking bij de opvoeding van jullie kind
of ga je zelfs een relatie met hem aan, jullie krijgen immers samen een kind.

Hmm..ook even putten vanuit mijn eigen ervaring(en)..Ik heb het geprobeerd..een soortement van omgangsregeling te treffen..alleen werkte dit van beide kanten totaal niet...probleem lag bij hem...Momenteel dus niks (ook heel lang verhaal!!)..Buiten dat ga ik geen relatie aan met iemand waar ik niet totaal voor ga..ook al is er een kind in het spel..dat is oneerlijk ten opzichte van jezelf, je partner en je kind....dat werkt toch niet!

Even een kleine wijziging in mijn antwoord van 2007...

Mocht het me nu overkomen ook al heb ik een relatie zie ik mezelf best wel in staat om ook dat kind alleen op te voeden.....Het is niet mijn uitgangspunt uiteraard niet maar mocht die situatie zich voordoen waar ik overigens nog steeds de kans klein in acht....

Iwan

Linda is wel een boos op mij geweest toen ik haar nadat wij net seks gehad hadden aan haar vroeg of ze eigenlijk aan de pil was.
Ze zei dat ik dat voor dat we seks hadden gehad had moeten vragen..... Heb haar toen, achteraf ook maar beter, maar niet verteld
dat ik het vroeg omdat ik toen erg graag een kind wilde en het eigenlijk meer een openingzin was om daar met haar over te praten,
door haar reactie er maar niet verder over doorgegaan.  (ik wist wel dat ze aan de pil was)
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."