Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Hoe bepaal je de schoolkeuze voor je kind?

Gestart door Iwan, 3 november 2007, 01:01:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Waarop zouden jullie of heb je de schoolkeuze voor je kind op basseren?
Kies je voor een school die lekker dichtbij is of laat je de op godsdienstige
of onderwijskundige grondslag de doorslag geven?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Nevyn

Ik zou ook afgaan van het schooladvies. Ik had MAVO/HAVO niveau en ik mocht van mijn ouders kiezen welke kant ik opging. Ik heb voor de MAVO gekozen, daarna MBO en nu HBO.

Ik zou dit ook bij mijn kinderen doen. Mij is het goed bevallen en wanneer je goed genoeg gemotiveerd bent. Ook zou ik mijn kind zelf de keuze van de school laten bepalen. Hij/zij moet er vier jaar op doorbrengen. Als ik echt mijn twijfels over de school zou hebben, zou ik natuurlijk wel ingrijpen.

Dity

Voor de basisschool ben ik uitgegaan dat die een beetje in de buurt van onze wijk zou zijn.
De meeste kinderen gaan daar heen uit de wijk en als je je kind dan op een andere school zou doen hebben ze in de buurt niemand om na school mee te spelen.

Voor het vervolg onderwijs ben ik uitgegaan vqan de sito test (alhoewel dat een momentopname is) en de wens van mijn kind zelf.
Wat wil hij/zij later gaan doen en wat voor onderwijs past daar het beste bij.
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Margje

De basisschool waar mijn zoon nu naar toe gaat staat als beste bekend hier...Ik heb ervoor gekozen (het is namelijk niet verplicht) om hem ook naar de religieuze lessen te laten gaan. Niet omdat ik gelovig ben maar wel voor de algemene ontwikkeling en het respect krijgen voor het geloof of mensen die geloven. Verder krijgen ze hier vanaf de 1ste klas ook Engels...

carola

ik zou een school in de buurt zoeken, als hij of zij naar de middelbare school zou gaan, zou ik samen met hem of haar scholen gaan bekijken

Margje

Schoolkeuze, de keuze van school (Christelijk Jenaplan) is gebaseerd op een aantal factoren gezien er toch een keuze was uit een aantal basisscholen. De school en klassen zijn niet al te groot (rond 22 kinderen in de klas), les in gemengde groepen 3/4, oud gebouw maar wel heel gezellig, de sfeer onderling tussen leerlingen is goed...Maar vooral omdat het bij mijn zoon past, de manier van leren en de grootte van de school, indeling van de klassen etc.

Goitske

Wij hebben al wel een beetje besloten als Jan oud genoeg is waar hij naar toe gaat. Hier zitten meerdere basisscholen in de buurt, wij kiezen voor een christelijke school waar hij zelf later naar toe kan gaan. De openbare scholen in deze week staan vrij slecht te boek daarnaast willen we hem wel de christelijke grondslag meegeven