Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Trend: vriendin geeft borstvoeding aan je baby

Gestart door Iwan, 12 augustus 2008, 23:26:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan


In Amerika is cross nursing momenteel een hot discussieonderwerp.
Is het goed of juist weerzinwekkend wanneer een vriendin jouw baby
de borst geeft? En zijn er gevaren aan verbonden?

Evolutie
BabyTalk, een Amerikaans magazine, zegt dat cross nursing een logische evolutie is.
De voordelen van borstvoeding worden almaar duidelijker. Maar moeders krijgen het
steeds drukker en hebben het moeilijk om hun kind met borstmelk te kunnen voeden.
Toch willen ze niet dat hun kind hieronder gaat lijden. Cross nursing kan hier een oplossing bieden.
Andere vrouwen zien het als een ultiem teken van vrienschap, ze willen op deze manier
de band met hun beste vriendin versterken.

Weerzinwekkend
Cross nursing is nu een controversieel discussieonderwerp, maar het wordt al heel lang beoefend.
Het bestaat al eeuwen en komt in verschillende culturen voor. Niet iedereen ziet echter
het nut ervan in. Uit een poll van BabyTalk blijkt dat 45 procent van de mensen
cross nursing vreemd of zelfs weerzinwekkend vindt.

Risico's
Artsen willen waarschuwen voor de ricico's van cross nursing.
Je kunt er infecties mee doorgeven, waarvan de vrouw die borstvoeding geeft misschien
nog niet op de hoogte is. Maar ook als een vrouw alcohol of drugs neemt, vind je dit in haar borstmelk terug.

Band
Is de voeding bij cross nursing nog wel steeds een moment waarop de moeder
een band kweekt met het kind? Experte en professor Cara: "Elke vorm van voeding,
zowel met een flesje als met de borst, creëert een band met de baby. Dat is zo voor moeders,
maar ook voor vaders en andere mensen die voor de baby zorgen.
Baby's kunnen zich aan meerdere personen hechten.
"





©hln.be
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik vind het niet pervers, maar vind borstvoeding geven wel iets intiems tussen moeder en kind
en ik kan me goed voorstellen dat er veel moeder zijn die niet zouden willen dat een andere vrouw
hun kind borstvoeding zou geven en er zitten natuurlijk risico's aan.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

hmm ik weet niet goed wat ik hiervan moet denken. Maar waarom moet de moeder van het kind niet gewoon altijd
zelf de borst geven, volgens mij wanneer je het te druk hebt om je kind de borst te geven heb je al een probleem
in de opvoeding toch? Zorgen dat je ruim voldoende tijd hebt voor je kindje anders moet je geen kinderen willen hebben!

Iwan

Mocht ik ooit kinderen krijgen dan zou ik mij er niet bij op mijn gemak voelen als een vriendin
van de moeder van mijn kind haar de borst zou geven. Ik zou het toch als soort van inbreuk
op ons persoonlijke leven opvatten en daarbij komen dan nog de risico's van het doorgeven
van infecties en je moet de geefster wel goed kennen en erop kunnen vertrouwen dat ze
geen alcohol/drugs of medicijnen gebruikt die via de moedermelk invloed kunnen hebben op het kind.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

ofwel gewoon niet doen, het is gewoon debiel :p