Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt Berlijn: twaalf doden

Gestart door Iwan, 19 december 2016, 21:45:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: NOS.nl
Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt Berlijn: twaalf doden

Op een kerstmarkt in Berlijn is een vrachtwagen ingereden op het publiek. Er zijn zeker twaalf doden en een onbekend aantal gewonden,
zegt de politie in de Duitse hoofdstad. De politie gaat uit van een aanslag.

De vrachtwagen reed even voor 20.00 uur in op kramen bij de Gedächtniskirche, dicht bij de beroemde Kurfürstendamm.
"Het was beslist geen ongeluk", zegt een ooggetuige op SkyNews. "De bestuurder ging ruim 60 kilometer per uur
en maakte niet de indruk dat hij ging afremmen.
"

Bij de aanslag zou een Poolse vrachtauto zijn gebruikt. Het voertuig zou geregistreerd in West-Pommeren,
een provincie die grenst aan Duitsland. Dat meldt correspondent Jeroen Wollaars.

De eigenaar zou rond 12.00 uur nog met de chauffeur hebben gesproken. "Onze chauffeur heeft het niet gedaan.
Daar steek ik mijn hand voor in het vuur
", zegt de eigenaar.

Op beelden zijn slachtoffers te zien en mensen die de gewonden verzorgen. Meerdere marktkramen zijn kapotgereden.
De vrachtwagen met oplegger staat nu voor een deel op een kraam en op de weg.

De bestuurder van de vrachtwagen is gearresteerd en de bijrijder is omgekomen, melden Duitse media.
Het aantal gewonden is nog steeds onduidelijk.
De politie roept inwoners van Berlijn op binnen te blijven en vooral geen geruchten te verspreiden.

Tenten
Op het plein waar de kerstmarkt wordt gehouden is het een komen en gaan van ambulances. Bij een winkelcentrum in de buurt
worden tenten geplaatst waar gewonden worden behandeld.

Het plein is afgezet. Agenten patrouilleren er met machinegeweren.
Een druk metrostation in de buurt is afgesloten, zodat niemand in de buurt kan komen.

De politie in Duitsland kondigde onlangs nog extra maatregelen rond kerstmarkten aan vanwege de aanhoudende dreiging.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

mary-kate

Life can be so beautyfull
so follow your heart