Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Favoriete Boek

Gestart door Iwan, 8 december 2006, 03:46:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan


Wat is je Favoriete boek en waarom?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Nevyn

De Dollangangerserie.. - Virginia Andrews

Waarom?
Het verhaal raakt me tot diep in mijn hart!
Ik heb dit boek nog niet uit en telkens krijg ik weer tranen in mijn ogen. Als ik een boek lees, zie ik mezelf vaak als hoofdrolspeelster en het verhaal is zo mooi.. En redelijk realistisch (ik weet dat meningen hier over verschillen). Maar als ik een voorstelling maak tijdens het lezen, rollen de tranen over mijn wangen!!
Er schijnt een film gemaakt te zijn van Bloemen op Zolder, maar die kan ik echt nergens vinden!
Zou hem heel erg graag zien!!

http://www.youtube.com/watch?v=jdFRb2hIerk
Via deze link zie je stukjes uit film!! Prachtig..

mary-kate

kruistocht in spijkerbroek

ik las het vroeger eens en alleen al de goedheid van mensen en de samenwerking van iedereen in het boek
vond ik super goed
dat boek had een boodschap vond ik
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Iwan

Siegfried van Harry Mulisch



Siegfried is het verhaal van een wereldberoemde Nederlandse schrijver die geobsedeerd is
door 'het raadsel Hitler', en die op een dag van de voormalige huisbewaarders van de Führer-villa
op de Obersalzberg te horen krijgt dat Hitler een zoon had van zijn geheime vriendin Eva von Braun.
Het jongetje - Siegfried genoemd naar de Germaanse held uit Wagners Ring des Nibelungen - blijkt
als het zoontje van de huisbewaarders op de Berghof te zijn opgevoed; per slot van rekening moest
de Führer alle Duitse vrouwen blijven toebehoren. Tegen het eind van de oorlog is de bijna zevenjarige
Siggi op bevel van Hitler door zijn adoptiefvader vermoord.

"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lynn

Twee vrouwen van Harry Mulisch
Omdat het een verrassend einde heeft.

Bouwientje

Citaat van: Dee-E op  9 december 2006, 12:55:50
De Dollangangerserie.. - Virginia Andrews

Waarom?
Het verhaal raakt me tot diep in mijn hart!
Ik heb dit boek nog niet uit en telkens krijg ik weer tranen in mijn ogen. Als ik een boek lees, zie ik mezelf vaak als hoofdrolspeelster en het verhaal is zo mooi.. En redelijk realistisch (ik weet dat meningen hier over verschillen). Maar als ik een voorstelling maak tijdens het lezen, rollen de tranen over mijn wangen!!
Er schijnt een film gemaakt te zijn van Bloemen op Zolder, maar die kan ik echt nergens vinden!
Zou hem heel erg graag zien!!

http://www.youtube.com/watch?v=jdFRb2hIerk
Via deze link zie je stukjes uit film!! Prachtig..

ik heb die boek ook gelezen en wil die film ook heel graag zien maar kan hem ook nergens vinden..

Bouwientje

Citaat van: Bouwientje op 13 december 2006, 19:27:50
Citaat van: Dee-E op  9 december 2006, 12:55:50
De Dollangangerserie.. - Virginia Andrews

Waarom?
Het verhaal raakt me tot diep in mijn hart!
Ik heb dit boek nog niet uit en telkens krijg ik weer tranen in mijn ogen. Als ik een boek lees, zie ik mezelf vaak als hoofdrolspeelster en het verhaal is zo mooi.. En redelijk realistisch (ik weet dat meningen hier over verschillen). Maar als ik een voorstelling maak tijdens het lezen, rollen de tranen over mijn wangen!!
Er schijnt een film gemaakt te zijn van Bloemen op Zolder, maar die kan ik echt nergens vinden!
Zou hem heel erg graag zien!!

http://www.youtube.com/watch?v=jdFRb2hIerk
Via deze link zie je stukjes uit film!! Prachtig..

ik heb die boek ook gelezen en wil die film ook heel graag zien maar kan hem ook nergens vinden..

Celeste is ook mooi boek van virginia andrews ook net zo'n verhaal als bloemen op zolder. Die moet je ook echt lezen.

Nevyn

Dank je voor de tip, Bouwientje!   :tU:

Ik ben een grote fan van haar en wil al haar boeken gaan lezen!!

Christiane F. is ook een van de mooiste boeken die ik gelezen heb!

Bouwientje

ik ben bezig met al haar boeken te lezen.
ben nu ruby aan lezen is ook erg leuk verhaal.

christiane f is ook mooi boek vond ik.

mary-kate

alles van virginia andrews is goed vind ik
heb ze allemaal al gelezen
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Nevyn

Er komt een vrouw bij de dokter - Kluun..

300 pagina's in 2 dagen uit...
Meesterwerk van Kluun!!

Gaat over een vrouw die kanker krijgt.
Het verhaal wordt verteld door haar man in ook echte mannentaal. De man gaat steeds vreemd.

Ik kan uren over dit boek praten, maar je moet het gewoon zelf lezen. Ik had het vanmiddag uit en mijn ogen zijn nu nog waterig..!!
Echt een superboek!! Voor mannen en vrouwen! Wel errug grof!!

Bouwientje

1 van mijn favoriete Boek is toch de Ruby serie van Verginia Andrews.
Je moet hem echt lezen het is te veel om te vertellen in kort waar het boek overgaat.

Maeve

Het verrotte leven van Floortje Bloem van Yvonne Keuls, dit boek is mijn favoriete boek omdat het een gedeelte van mijn leven verteld en ik vind dat echt heel interessant om te lezen.

mary-kate

zusje van me vind ik ook erg mooi en all inclusive is ook een goed boek
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Nevyn

Ik heb pas de Weduwnaar van Kluun gelezen en ik hoorde alleen maar slechte dingen erover..

Ik ben het er niet mee eens.. Hij is idd niet zo sterk als KEVBDD, maar toch ook wel één van de betere literatuurboeken..

Toen ik las dat Stijn aan de drugs ging vond ik het boek niet leuk meer en wilde ik niet meer verder lezen.. Ik heb toch doorgezet en het kreeg zo'n goede wending!

Topboek! Topschrijver..
Weer een aanrader!

mary-kate

anne frank lees ik nu ook weer voor de zoveelste keer
ik ben niet zo voor oorlogsboeken maar anne frank vind ik erg intressand

verder lees ik nu ook the shinning van stephen king
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Nevyn

Mooi moment om dit topic weer leven in te blazen. Als ik een boek lees dat ik het maximaal aantal punten zou geven, ga ik hem hier in plaatsen. Beste boeken van 2014:

Carrie - Stephen King
Carrie White is een onopvallende tiener, zoals er duizenden rondlopen. Niet spectaculair mooi, niet lelijk. Ze wordt opgevoed door haar godsdienstwaanzinnige moeder, die niet wil begrijpen dat ook Carrie weleens leuke kleren aan wil. Op school is ze een makkelijke prooi voor de populaire meiden en jongens om te pesten. Carrie is dan ook vreselijk blij wanneer ze voor het eindejaarsfeest gevraagd wordt door de mooiste jongen van de klas, om met hem naar het feest te gaan....

Ik hou nog steeds van New York - Lindsey Kelk
Angela Clark heeft eindelijk een ring om haar vinger en haar tijdschrift Gloss is een enorm succes. Maar ze werkt zich helemaal uit de naad en heeft nauwelijks tijd voor haar Alex – en dat terwijl hij helemaal klaar is voor de volgende stap: een baby. Angela twijfelt. Het is niet zozeer dat ze geen kinderen wíl, ze is er gewoon nog niet klaar voor.
Dan staat haar jeugdvriendin Louisa ineens op de stoep met peuter Grace en een gebroken hart. Terwijl Jenny zich over Louisa ontfermt, moet Angela voor Grace zorgen, haar relatie met Alex zien te lijmen én Gloss draaiende zien te houden. En Angela zou Angela niet zijn als dat allemaal vlekkeloos verloopt...

De schok van de val - Nathan Filer
Matthew is opgenomen in een inrichting. Hij houdt daar een dagboek bij over zijn jeugd. Toen hij negen was, overleed zijn oudere broer Simon: een keerpunt in Matthews leven.
Met onderkoelde humor schrijft Matthew op wat hij sindsdien heeft meegemaakt. Hij schrijft over zijn moeder, zijn beste vriend, maar bovenal over Simon. Matthew beseft dat hij een unieke daad moet verrichten om zijn broer te herdenken. De schok van de val is hartverscheurend, ontroerend en opbeurend tegelijk. Het zal geen enkele lezer, jong of oud, onberoerd laten en een onvergetelijke indruk achterlaten. De auteur heeft met Matthew een personage van wereldformaat neergezet.

Artemis Fowl en de tijdparadox - Eoin Colfer
Artemis Fowl staat tegenover zijn dodelijkste vijand: zichzelf. Problemen zijn Artemis niet vreemd. Integendeel, hij lijkt er wel een magneet voor te zijn. Mensetende trollen, gewapende en gevaarlijke (niet te vergeten high-tech) elfen, vuurgooiende aardmannen hij heeft ze allemaal voorbij zien komen. Hij had besloten om zich vanaf nu te gaan richten op criminaliteit van het meer magische soort. Maar nu is zijn moeder ernstig ziek. Artemis Fowl moet terug in de tijd om het enig beschikbare medicijn te stelen uit de greep van het jonge, criminele meesterbrein: Artemis Fowl. Inderdaad Samen met elfenkapitein Holly Short aan zijn zijde, gaat Artemis Fowl de strijd aan met zichzelf. De rampspoed kan beginnen.

De laatste beschermer - Eoin Colfer
Opal Koboi, de aartsrivaal van het criminele meesterbrein Artemis Fowl, is weer allesverwoestend bezig. Deze verdorven elf heeft de dode elfenkrijgers die zich onder Huize Fowl bevonden weer tot leven gewekt. Hun geest heeft bezit genomen van Artemis' jongere broertjes en van Juliet, de zus van Butler. Artemis en Holly doen hun uiterste best om hen buiten spel te zetten en Opal Koboi uit te schakelen. Als dat niet lukt, is alles verloren en zal de wereld ten onder gaan.

De bibliothecaresse van Auschwitz - Antonio Iturbe
In concentratiekamp Auschwitz is pal onder de ogen van de naziâ s in het geheim een schooltje opgezet. Daar waar boeken streng verboden zijn, verbergt de veertienjarige Dita onder haar jurk de kleinste en meest clandestiene bibliotheek die ooit heeft bestaan. De acht boeken worden door haar en de andere kampgenoten gekoesterd als schatten. Dita geeft niet op en verliest nooit de wil om te leven. De verhalen voeren haar mee naar een andere wereld.De bibliothecaresse van Auschwitz is een ontroerend waargebeurd verhaal over de moed van een jong meisje en hoe boeken mensen kunnen helpen in de verschrikkelijkste omstandigheden.

Ooit zal ik je weer zien - Ellen Lina
Hoe moet je verder gaan met leven, wanneer je zoiets afschuwelijks hebt meegemaakt dat het schuldgevoel bijna ondraaglijk is? Wanneer je jeugdliefde daardoor zodanig is veranderd, dat een toekomst samen onmogelijk lijkt? Wanneer je eigenlijk het liefst helemaal niet meer had geleefd? De achtentwintigjarige Julia van Doorn heeft niks meer op de rit, en haar verloofde Sean al helemaal niet. Een alcoholverslaving en huiselijk geweld drijven de twee in rap tempo uit elkaar. Het tij lijkt te keren wanneer Julia de integere Ryan ontmoet, al heeft ze wel het idee dat ze hem ergens van kent. Sean zakt ondertussen steeds verder af en wanneer hij in de gaten krijgt dat Julia en Ryan contact hebben, komt uiteindelijk het onmogelijke bovendrijven. Het stelt Julia voor een keerpunt in haar leven, maar is ze er aan toe om haar verleden los te laten? Volg Julia in haar zoektocht naar nieuw geluk, zelfstandigheid en de warmte van een familie. Maakt ze de juiste keuzes, volgt ze haar hart? Eén ding is in ieder geval zeker, oude liefde roest niet. Nooit.

Nevyn

En afgelopen week las ik het eerste deel van de nachtjagers-serie van Jeaniene Frost. Ik was er echt helemaal weg van. Ik hou sowieso van vampierenromans, maar dit was echt een mooie kennismaking met een dodelijk duo. Ik kijk er nu al naar uit om deel twee te lezen.

Halverwege het graf - Jeaniene Frost
Ze mag dan wel half-vampier zijn, maar dat weerhoudt Cat Crawfield er niet van wraak te nemen op de ondoden. Dat doet ze in de hoop haar vader te vinden, de man die het leven van haar moeder verwoestte. Als Cat gevangen wordt genomen door vampier en premiejager Bones, wordt ze gedwongen een onverwachte samenwerking met hem aan te gaan. Maar nog voor ze haar kwaliteiten in de praktijk kan brengen worden zij en Bones zelf doelwit. Nu is het aan Cat om een kant te kiezen en die van Bones wordt steeds aantrekkelijker...

carola

kameleon boeken of bepaalde kinder boeken