Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Antonie Kamerling op 44-jarige leeftijd overleden.

Gestart door Iwan, 7 oktober 2010, 11:06:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Citaat van: AD.nl

Antonie Kamerling op 44-jarige leeftijd overleden

ZEVENHOVEN - Acteur en zanger Antonie Kamerling is woensdag op 44-jarige leeftijd overleden.
Kamerling maakte zelf een einde aan zijn leven. Dat laat zijn zwager, Albert Verlinde, donderdag weten.
"In de namiddag van woensdag 6 oktober heeft Antonie besloten zijn leven te beeïndigen.
In diverse interviews liet hij eerder al doorschemeren aan depressies te lijden
,'' aldus Verlinde
in een reactie die hij samen met Kamerlings vrouw, actrice Isa Hoes opstelde.
"Helaas heeft de geboden hulp niet mogen baten.''

Het levenloze lichaam van de acteur werd in de nacht van woensdag op donderdag aangetroffen.
Dat meldt De Telegraaf.

Naast Isa Hoes liet Kamerling twee kinderen achter, zijn zoon Merlijn en dochter Vlinder.
Zijn zus Liesbeth Kamerling is tevens actrice.

Kamerling brak in 1990 als 'Peter Kelder' door in de soapserie Goede tijden, slechte tijden.
Later speelde hij in een aantal speelfilms zoals De kleine blonde dood (1993) waarvoor hij
genomineerd werd voor de Gouden Kalf als beste acteur. In 1997 speelde hij in de film
All Stars.

De acteur en zanger is een fanatieke Twitteraar, zijn laatste tweet is echter al een maand oud.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lynn

Ben me echt rot geschrokken. Op het werk ondekte ik het als eerste. Iedereen had kippevel.

Paapie

Ja, ik schrok mij ook rot, Las het op msn nieuws toen ik uitlogde op hotmail...

Las net dat er op Sbs6 om 18:00 een extra editie van shownieuws wordt uitgezonden
en dat de reguliere reguliere uitzending van Shownieuws over hem en zijn dood zal gaan.

Iwan

Ik zag het rond half 11 op mijn werk toen ik even op de site van het AD keek.
Schrok me ook kapot, meteen het mijn collega's verteld en mijn moeder gebelt.

Antonie Kamerling was een acteur waarbij ik het gevoel had dat je met hem bent opgegroeid,
van zijn rol in GTST, wat ik nog keek toen hij er in speelde, tot All Stars en zijn films.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Citaat van: AD/Telegraaf

Nederland rouwt om Antonie Kamerling

AMSTERDAM - Nederland reageert verbaasd, geschokt, maar vooral verdrietig om het overlijden van de populaire acteur
en zanger Antonie Kamerling. Het officiële condoleanceregister ontvangt honderden condoleances per uur.

Het register, dat direct na het overlijden van de acteur is geopend, wordt ontzettend druk bezocht.
Per minuut komen er ongeveer vijftig reacties bij.  De beheerder van de site heeft zelfs extra servers
moeten bijplaatsen om de grote bezoekersaantallen te kunnen verdragen.

Verwarring
Het register telt nu ruim 1900 condoleances. Een greep uit de reacties geeft een goed beeld van de verwarring en het verdriet.
"Hevig geschokt en verdrietig ben ik na het horen van dit vreselijke bericht. Hij straalde altijd, zo een leuk en warm mens.
Maar daar achter schuilde iets heel anders,wat zal hij zich rot gevoeld hebben. Maar wat doet hij z'n Isa en kinderen aan
die moeten verder met dit enorme verdriet. Ik wens hun alle kracht en sterkte toe om dit ooit een plekje te kunnen geven
en verder te kunnen gaan. Anthonie ik hoop dat je nu de rust hebt gevonden.
"

Nabestaanden
In de reacties wordt ook veel steun gewenst aan de partner van Antonie Kamerling, Isa Hoes, en hun kinderen Merlijn
en Vlinder. Antonie Kamerling heeft zichzelf van het leven beroofd in de nacht van 6 op 7 oktober en is 44 jaar geworden.



Celebs
Veel celebs reageren geschokt op de dood van Antonie Kamerling. Joop van den Ende, producent van de musical
Sunset Boulevard waarin Antonie Kamerling een hoofdrol speelde: "Verschrikkelijk, we zijn geschokt."
"We kennen hem als de meest sympathieke collega die er is. Een ongelofelijk aardige jongen. We wensen zijn vrouw,
kinderen en familie alle sterkte toe.
"

Reinout Oerlemans
Reinout Oerlemans en Antonie Kamerling beleefden beiden hun grote doorbraak bij GTST als maatjes Arnie en Peter.
Hij is vreselijk aangeslagen door Antonie's overlijden.

Reinout, die sinds GTST altijd goede vrienden is gebleven met Antonie, laat weten:
"Het bericht van de zelfmoord van Antonie  heeft mij zeer diep getroffen. Ik ben kapot van verdriet.
De band die ik met Antonie had was zeer intens en het valt mij onnoemelijk zwaar dat mijn vriend er nu niet meer is.
"

"Onze vriendschap is begonnen toen ik hem met de audities voor Goede Tijden aan een tafel tussen de 'andere Peters'
zag zitten en we eigenlijk meteen met elkaar 'iets' hadden. De gekte van die periode van Goede Tijden heeft ons verder
een band voor het leven gegeven - we hebben elkaar de afgelopen twintig jaar niet meer losgelaten.
Nog steeds maken we veel grappen over die begintijd; de intense lach van Antonie zal ik zo ontzettend gaan missen.
"

"Antonie heeft in zijn leven ups en downs gehad maar dit had ik nooit gedacht. Het is moeilijk om te weten wat er exact
in iemands hoofd omgaat, maar kennelijk heeft hij deze weg gekozen omdat hij vond dat het 't beste was. Daar kan ik alleen
maar in berusten, hoe moeilijk ook. Het moment dat ik zijn familie en Isa vanmorgen in de armen sloot is niet te beschrijven,
maar ik ben vooral getroffen door de kracht van Isa. Wat een sterke vrouw. Onze gedachten blijven bij de familie in deze tijd,
wat voor mij overblijft zijn twintig jaar aan prachtherinneringen aan mijn kleine, getalenteerde, grillige, lieve, geestige Antonie.
Ik mis hem nu al.
"

Tweets
Hieronder enkele tweets:
Thomas Acda: "Ach m'n lieve hemel. Ik hoor 't net. Wat verschrikkelijk.''

Claudia de Breij: "Oh mijn God, Antonie Kamerling. Geen woorden voor. Zoveel sterkte aan z'n dierbaren gewenst!
Wat zonde, zo'n lieve vent.
''

Ilse de Lange: "Antonie Kamerling RIP, stil van.''

Gerard Ekdom: "Mijn god, Antonie Kamerling is overleden! Ik ben in schok! Hij was in juni nog bij 3FM en hadden we lol.''

Bert van der Veer: "Rillingen over rug bij bericht dood Antonie Kamerling. Ik heb hem ooit nog (mede) gecast voor GTST.
En Peter Kelder gedoopt. Poor Isa & kids.
''

Giel Beelen: "Ik kan 't nog niet bevatten. Ben er stil van. Mijn Hero is niet meer. Rust zacht lieve Antonie.
En sterkte iedereen die hem nu ook al zo mist.
"

Di-rect: "Damn, ook hier in Jakarta maakte het trieste nieuws van de dood van Antonie Kamerling indruk.
Bizar,...heel veel sterkte voor vrouw & kids!
"

Nick en Simon: "OMG... Hoor net over de dood van Anthonie Kamerling... ...verschrikkelijk...SK''

Babette van Veen: "Wat een verdriet, ben er stil van...zo'n mooie man met zoveel geluk en succes, vrienden,
super vrouw en prachtige kinderen, hoe kan zoiets?
"

Jim Bakkum: "Ik weet niet wat ik met het nieuws moet dat Antonie is overleden, ik geloof het niet!".
De zanger zou deze maand een film opnemen met Kamerling. "Wat verschrikkelijk voor Isa en de kinderen en de familie.
"

Dj Mental Theo: "Ik begrijp hier geen moer van! Vreselijk. Isa blijft met de kids achter, hoe kon het zo ver komen? Zo erg!".
De dj heeft met Kamerlings vrouw Isa Hoes op school gezeten.


Edukans
Edukans, ontwikkelingsorganisatie voor onderwijs: "Antonie Kamerling, onze ambassadeur, is overleden. We zijn diep geschokt.
In gedachten zijn we bij Isa, Merlijn, Vlinder en allen die hem enorm gaan missen. Antonie ging met Edukans mee naar
de scholen in Malawi. Vol enthousiasme en bevlogenheid zong en danste hij tussen de Afrikaanse schoolkinderen.
In Nederland vertegenwoordigde hij ons waar hij kon. Voor Edukans was Antonie een uniek persoon en als ambassadeur
van onschatbare waarde. We zullen hem missen.
''

Olga Madsen
Olga Madsen, creative producer van GTST, ontdekker van Kamerling: "Antonie was een heel bijzonder, talentvol mens.
Juist de meest talentvolle mensen kunnen waanzinnig emotioneel zijn. Hun fantasie schiet alle kanten op, en soms de
verkeerde kant. Antonie was ook zo'n waterval aan gedachten. Zijn grote fantasie was zijn grootste talent, maar dat zat
hem soms ook in de weg. Ik geloof niet dat hij in zat over zijn carrière: hij was juist ontzettend goed bezig.
Zijn rol in Sunset Boulevard, naast Simone Kleinsma, werd vorig jaar door iedereen geprezen.
"

Jean van de Velde
Regisseur Jean van de Velde, werkte samen met Kamerling aan De kleine blonde dood en All Stars:
"Dit is verschrikkelijk nieuws. De kleine blonde dood was voor ons allebei de eerste grote speelfilm: die hebben we hand
in hand gemaakt. Tegen alle weerstand op, want de gevestigde orde vond begin jaren negentig dat soapacteurs zonder
opleiding niet in films mochten spelen. Antonie had toen al een enorme uitstraling: hij was in alles de ideale filmacteur.
Het publiek kon zich moeiteloos in hem verplaatsen. Hij was een held: daarom heb ik hem in All Stars ook de naam
Hero gegeven. Dat was hij, zowel in zijn werk als in zijn privéleven. Een spontane, open, lieve jongen. Dat hij emotioneel
soms tussen uitersten heen en weer slingerde, was bekend. Maar dat het deze dimensie had aangenomen,
dat heeft niemand zich gerealiseerd. Ik ben echt verbijsterd.
"

Van de Velde weet niet wat er gaat gebeuren met de film Old Stars, die volgend jaar zou moeten worden opgenomen.
Kamerling speelde een van de belangrijkste rollen in de oorspronkelijke film All Stars en zou ook weer mee doen aan
Old Stars. "Het hele verhaal wordt door zijn personage Hero verteld," legt Van de Velde uit. "Maar ik heb geen zin om daar
nu over na te denken. Dat komt binnenkort wel weer. Ik probeer nu eerst het verschrikkelijke nieuws op mij in te laten werken.
"


Depressief
Antonie Kamerling worstelde vorig jaar al met zichzelf. Het harde werken eiste zijn tol van de acteur.
,,Hel op aarde, zo voelde het de laatste drie maanden", vertelde hij in januari van dit jaar aan Mind Magazine.

,,Ik had sinds augustus consequent zes dagen per week gewerkt, met al mijn inzet.
Ik had de hoofdrol in de musical Sunset en ik was daarin onervaren.
"

Kamerling ging naar eigen zeggen 'tot het gaatje', zover dat hij het op een gegeven moment fysiek niet meer aankon.
,,Ik was geen vader, geen partner en voor mezelf was ik er ook niet meer."

,,Ik heb een paar keer een grote dip gehad. Depressief wil ik niet zeggen, eerder een diep dal.
Maar als je het overleeft: it makes you stronger. Alles wat ik heb, waardeer ik meer.
"

Antonie Kamerling vertelde eind 2009 in een openhartig radio-interview over zijn bijzondere belevingswereld en zijn relatie
met zijn vader en zijn 11-jarige zoontje Merlijn. Hij vertelde ook dat ze samen hadden gesproken over zelfmoord.

"Ik vind het belangrijk dat een kind weet dat hij veilig is", vertelde hij op radiozender FunX. "Toevallig zaten we gisteren
op de bank een programma over zelfmoord te kijken. Ik zei toen tegen Merlijn: 'Ik hoop maar Merlijn, dat dat als je verdrietig
of alleen bent, dat je het tegen iemand zegt
'".


Het officiële condoleanceregister is te bezoeken via deze link.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."