Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Van der Sloot vrijdag naar Aruba

Gestart door Iwan, 23 november 2007, 02:39:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

ORANJESTAD Minister Rudy Croes (MEP) van Justitie vindt dat er serieus moet worden gekeken
naar de bevindingen van de twee Amerikaanse onderzoekers Daniel Young en Kelly Castillo in de vermissingzaak
van Natalee Holloway. De twee beweren dat Nalalee is misbruikt door haar stiefvader Jug Twitty,
zwanger van hem was en dat haar moeder Beth hiervan wist. Ook zou Natalee twee weken
na haar verdwijning na de nacht op het strand met Joran van der Sloot, zijn overleden aan
een overdosis. "Joran is onschuldig", aldus het speurdersduo.

De twee privé-detectives waren gisteren uitgebreid te horen en zien in de lokale actualiteitprogramma's
op tv en radio. Zo besteedde TeleAruba de helft van haar dagelijkse nieuwsprogramma aan een interview
met Castillo en Young die zichzelf overigens ook 'mediums' noemen. Het verhaal dat ze vertellen,
is echter niet nieuw. Vorig jaar waren ze ook op Aruba, maar toen was er nauwelijks aandacht voor hun
verhalen. Ook minister Croes niet, die tijdens zijn kennismaking met het duo twee jaar geleden de verhalen
afdeed als 'indianenverhalen'.

De ontmoeting was overigens op initiatief van minister Edison Briesen van Toerisme en Transport,
die de informatie belangrijk vond om ook te worden meegenomen in het justitieel onderzoek.
Croes meent dat nu de zaak tegen de verdachten Joran en de broers Deepak en Satish Kalpoe
niets heeft opgeleverd, er ook naar andere scenario's moeten worden gekeken door het Openbaar Ministerie.
De bevindingen van Castillo en de Young moeten daarom nu wel serieus onderzocht worden,
aldus de minister. "Nadat de vrouw (Beth Twitty, red.) in de uitzending van Oprah is geweest,
is het heel goed dat nu ook een keer de andere kant van de medaille wordt verteld.
"
Oprah Winfrey besteedde gisteren in haar show aandacht aan de kwestie-Holloway.

ZWANGER
Zo moet onderzocht worden wat de werkelijke relatie was tussen Natalee en haar ouders.
De Amerikaanse speurders zeggen bewijs te hebben dat de tiener seksueel is misbruikt
door haar stiefvader Jug en mogelijk zelfs zwanger van hem. "Beth en Jug (inmiddels gescheiden, red.)
doen er alles aan om dit familiegeheim verborgen te houden. Feit is dat Natalee na haar vakantie in Aruba
niet naar huis wilde terugkeren. En dat wist Beth
", zegt Young. De beste vriendin van Beth, Carol Standifer,
zou tegen de twee onderzoekers hebben verteld dat ze op de hoogte was van het seksueel misbruik.
"We hebben dat gesprek op band. Ook hebben we bewijs dat Beth niet om elf uur 's avonds,
maar om kwart voor acht op Aruba per vliegtuig arriveerde.
Ze wist immers al dat haar dochter niet wilde terugkomen.
"


Uit deze computeruitdraai zou blijken dat Beth Twitty
gelogen heeft over haar aankomsttijd op Aruba.

Dat blijkt ook uit de oorspronkelijke poster die Beth al in de Verenigde Staten maakte, zegt Young.
"Hierop stond nergens het woord kidnapping, zoals bij de latere posters het geval was.
Er stond: 'Natalee call, big hooty is on the island; call big hooty, we have to talk'.
"
Volgens het duo hebben zij de poster van de toenmalige onderzoeksleider, hoofdofficier Karin Janssen gekregen.
"In haar boek schrijft Beth dat de kidnapping-posters de eerste posters waren die ze op Aruba
heeft verspreid. Dat is dus niet waar, weten wij en ook een flink aantal Arubanen dat de eerste poster
heeft zien hangen. Alleen in Amerika weet niemand dit.
"

Beth zou hebben gelogen, beweert het tweetal, omdat ze bang was dat de autoriteiten minder werk
van de vermissingzaak zouden maken als ze wisten dat de relatie tussen haar en haar dochter slecht was.
Ook wilde ze voorkomen dat het onderzoek zich zou richten op de familierelatie.

Natalee was nog in leven toen haar ouders op Aruba arriveerden, zeggen de onderzoekers.
Young: "Joran heeft haar inderdaad op het strand achtergelaten, maar ze is toen bevriend geraakt
met een aantal andere mensen, die haar toen hebben verborgen. Ze wou absoluut niet terug
en verbleef nog zeker een paar weken in San Nicolas. Daar is ze uiteindelijk wel, zoals Dompig
(commissaris Gerold Dompig die het politieonderzoek leidde, red.) al zei, aan een overdosis overleden.
"

In april vorig jaar zijn ze samen met journalisten van Aruba Today naar de plek zijn geweest
waar het lichaam van Natalee zou zijn begraven. "De politie geloofde ons niet, maar toen we de agenten
de plek lieten zien, zagen ze direct dat er iets niet pluis was. De volgende dag zouden ze met honden
terugkomen om de plaats te onderzoeken maar dat is nooit gebeurd
," aldus Young.

DOMPIG
Dompig laat weten dat hij tijdens het onderzoek nooit met de twee Amerikanen heeft gesproken,
maar wel weet wie ze zijn. "Wilde cowboys vond ik ze. Ze trokken op met Angela en Julia
(Angela Munzenhofer en Julia Renfro; journalisten van Aruba Today, red.) en kwamen iedere dag
met de wildste aanwijzingen.
" In die tijd kreeg Dompig zoveel informatie, dat hij geen aanleiding zag
om de bevindingen van Castillo en Young verder te onderzoeken. Nu hij terugkijkt, zegt Dompig,
vindt hij het jammer dat de lui toen op een verkeerde manier hun entree hebben gemaakt."
"Het verhaal over het seksueel misbruik verklaart in ieder geval het gedrag van Jug.
Hij was zeer agressief en bedreigde mij en andere agenten.
"

Ook had de politie indicaties, zoals de eerste poster die Beth verspreidde en uit verhalen van haar vriendinnen,
dat de relatie tussen moeder en dochter verstoord was, zegt Dompig. Of Beth gelogen heeft over
haar aankomst op Aruba, weet hij niet. "We hebben de tijdlijn onderzocht en weten op basis van
telefoongesprekken, vluchtinformatie en vluchtbewegingen, dat deze in theorie moet kloppen
en Beth dus op het tijdstip is aangekomen zoals ze heeft verklaard.
"

Of de twee integer zijn, durft Dompig niet te zeggen, maar hij weet wel van zijn oud FBI-contact
dat Castillo en Young nooit zaken hebben gehad die serieus te noemen zijn.
"Iedereen kan zich privé-detective in Amerika noemen en wat ik van ze weet,
is dat ze niet veel voorstellen en waarschijnlijk op zoek zijn naar hun 15 minutes of fame.
"
Toch kunnen ze volgens Dompig wel wat te weten zijn gekomen. "Je weet nooit.
Bovendien van gekken en kleine kinderen zegt men dat ze de waarheid spreken.
"

GESTOORD
Julia Renfro laat aan Amigoe weten dat de twee Amerikanen 'gestoord' zijn en ze niets met hen
te maken wil hebben. "Ze hebben mij ook beschuldigd van medeplichtigheid aan de dood van Natalee."

Castillo en Young beschuldigden Renfro gisteren openlijk op televisie
dat zij informatie van hen heeft achtergehouden.
"We weten van jouw problemen en eens moet je de waarheid gaan vertellen.
Dit is niet gezond en mensen die dit doen, raken aan de drank of drugs.
Julia, geef onze opnameband terug
", aldus Young op TeleAruba gisteren.

Oprah
De Amerikaanse presentatrice besteedde niet een hele uitzending aan Beth Twitty en haar boek Loving Natalee,
dat volgens diverse bronnen niet goed verkoopt. Twitty kreeg een kwartier zendtijd, waarin ook de broer
van Natalee, de 18-jarige Matt Holloway, aan het woord kwam. Hij is bewust al die tijd uit de schijnwerpers
gebleven en zei dat hij in deze 'vreselijke periode' vooral gesteund werd door zijn vrienden.

Ook de vriendinnen van Natalee vertelden over hun verlies en hoe vrolijk en bijzonder Natalee was.
Voor de rest was de uitzending vooral een herhaling van de gebeurtenissen.
Beth zei wel dat ze met Joran had willen praten als hij had toegestemd om een leugentest te doen.
Het recente wijnincident in het programma Pauw & Witteman was verder geen verrassing voor haar:
"Wat hij heeft gedaan, bevestigt hoe ik over hem denk."

Ze liet zich niet uit of ze Joran en de broers Kalpoe nog steeds als de daders ziet.
"Ik wil best buiten de bestaande cirkel van verdachten kijken,
maar alles wijst iedere keer in de richting van deze drie jongeren.
"





©amigoe.com
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik dacht dat de butler het had gedaan, maar nu blijkt het de boze stiefvader te zijn geweest.  >:(
Als er enkel werd gesteld dat de stiefvader haar heeft doen verdwijnen omdat hij haar bezwangerd had
of ze voor haar moeder en stiefvader op de vlucht is, ik zou ook vluchten met zo'n moeder,
dan zou ik er misschien nog iets van geloven, maar mediums, vrienden die haar weken hebben verborgen
en nu hun mond houden en  beschuldigingen over en weer met een journalist maakte het verhaal niet echt
geloofwaardig, eigenlijk ontbreken alleen nog aliens, het monster van Loch Ness en de Yeti nog in het verhaal.   :juh:
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Dity

Alles aan deze verdwijingszaak begint steeds vreemder te worden.

Eerst zijn Joran en zijn vrienden schuldig en nu kan het zo zijn dat de schuld bij de ouders zelf kan worden gezocht of bij een stel vrienden
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Iwan


ORANJESTAD -  Justitie op Aruba onderzoekt nieuwe aanwijzingen in de zaak Natalee Holloway.
Peter R. de Vries zegt de zaak al opgelost te hebben.
 
De Vries zegt de zaak te hebben opgelost door onder andere het gebruik van verborgen camera's.

Zijn aanwijzingen zouden nieuw licht werpen op de manier waarop het meisje is overleden
en hoe haar lichaam is verdwenen, meldt Teletekst.

Details wil hij nog niet geven. Zijn 'oplossing' zal hij zondagavond in zijn eigen programma vertellen.
Om zes uur vanavond geeft De Vries een persconferentie.

De misdaadjournalist houdt zich al vanaf het begin druk bezig met de zaak
en ziet Joran van der Sloot nog altijd als hoofdverdachte.

Het zou niet de eerste keer zijn dat Peter R. de Vries voor een doorbraak in een vastgelopen zaak zorgt.



Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

AMSTERDAM -  Joran van der Sloot zou in een geheime opname de moord op Natalee Holloway
hebben bekend.

Weblog VKmag zegt via een achterdeur van de website van Peter R. de Vries informatie
te hebben gevonden waaruit dat zou blijken.

Donderdag kondigde Peter R. de Vries al aan dat hij de oplossing in de zaak-Holloway heeft.

Zijn website werd halsoverkop geupdate toen het OM op Aruba een persbericht naar buiten bracht.

De Vries claimt dat dit zijn meest onthullende ontdekking ooit is.

Een Amerikaanse advocaat van Van der Sloot, Joseph Tacopina,
noemde het tegenover het persbureau AP onverantwoordelijk van het OM
om de mededeling te doen zonder te beschrijven waaruit de nieuwe aanwijzingen bestaan.
,,Ze gedragen zich eerlijk gezegd als clowns", zei Tacopina. ,,Als ze de oplossing hebben,
moeten ze er een zaak van maken en ophouden cryptische informatie te verspreiden.
"




Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Citaat van: Iwan op 31 januari 2008, 17:15:43
Details wil hij nog niet geven. Zijn 'oplossing' zal hij zondagavond in zijn eigen programma vertellen.
Om zes uur vanavond geeft De Vries een persconferentie.
Ik ben benieuwd, Peter de Vries heeft wel vaker 'zogenaamde' onthullingen gehad die achteraf nogal tegenvielen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Actualiteitenprogramma Nova heeft drie bronnen gevonden die allen vertellen dat Joran
een Arubaanse man is tegengekomen waarmee hij bevriend is geraakt. De man zou Peter R. de Vries
een bandje hebben gegeven, ofwel met hem hebben afgesproken om Joran een bekentenis uit te lokken.

Vervolgens doet Joran een volledige bekentenis, niet wetende dat hij gefilmd wordt.
Hij bekent niet dat hij Natalee heeft vermoord, want ze kwam om door een ongeval.
Joran werkt het lichaam van Natalie weg. Deepak en Satish, de Surinaamse jongens
die ook lange tijd werden verdacht, zijn daar niet bij betrokken.
De misdaadverslaggever wilde gisteravond in het televisieprogramma Pauw & Witteman
niet zeggen of de bronnen de waarheid spreken




Ã,©nieuwnieuws.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

AMSTERDAM -  Joran van der Sloot heeft inderdaad een bekentenis gedaan
in de zaak van Natalee Holloway. Het Openbaar Ministerie op Aruba bevestigde vrijdag
dat een eerder uitgelekt interview van Peter R. de Vries met hoofdofficier van justitie Hans Mos klopt.
 
In dat interview wordt niet duidelijk wat Van der Sloot precies heeft bekend,
maar Mos zegt wel dat het gaat om "een essentieel onderdeel dat in ons onderzoek ontbrak".

Het weblog VKMAG publiceerde het interview donderdag,
maar toen wilde niemand de inhoud daarvan bevestigen.

Peter R. de Vries kondigde donderdag aan dat hij de zaak van de in 2005 verdwenen Amerikaanse tiener
Natalee Holloway had opgelost. Komende zondag doet hij in zijn eigen tv-programma uit de doeken wat er
volgens hem is gebeurd en welke rol Joran van der Sloot daarin zou hebben gespeeld.
De Vries zegt met een verborgen camera de bekentenis van Van der Sloot te hebben opgenomen.

Hoofdaanklager Hans Mos zegt in het vraaggesprek verder dat de reeks gebeurtenissen die in de reportage
van De Vries naar voren komt, door justitie al langer als mogelijk scenario wordt gezien.
"Maar we hadden er niet voldoende bewijs voor", aldus Mos.
Hij ziet de bekentenis als de 'coming out' van Van der Sloot.

Mos noemt het verhaal dat De Vries boven water kreeg 'zeer overtuigend'.
"Als Joran hier liegt, hangt hij zichzelf op een ongelooflijk stomme manier op en dat geloof ik niet,
want hij is een intelligente jongen.
" De hoofdofficier meent dat nu tenminste de waarheid
aan het oppervlak komt "en daarmee kunnen we deze zaak afronden."



©telegraaf.nl


"Joran liet lichaam verdwijnen"

Joran van der Sloot heeft Natalee Holloway niet vermoord,
maar hij was wel betrokken bij het laten verdwijnen van haar lichaam.
Dat valt op te maken uit opnames die Peter R. de Vries heeft gemaakt
van Joran van der Sloot, hebben bronnen tegenover de NOS bevestigd.

Natalee zou op het strand onwel zijn geworden toen ze seks had met Joran.
Die liet daarna een vriend komen die het lichaam met een bootje naar zee bracht
en daar overboord gooide. Op welk moment het meisje overleed, is niet duidelijk.

De vriend met de boot zou niet een van de Surinaamse broers zijn die eerder
als verdachten werden aangemerkt.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Dity

Ik snap niet dat als die Peter R de Vries al die bewijzenb heeft en de oplossing heeft hij daarmee wacht om te onthullen tot zondag.
Denkt hij hiermee kijkcijfers te halen, nou ik hoop dat niemand kijkt, wat aan arrogantie zeg.
Maar dat vond ik ook al zo overkomen in het programma Pauw en Witteman
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Iwan

HILVERSUM - Joran van der Sloot was erbij toen Natalee Holloway op Aruba doodging
en haar lichaam werd opgeruimd. Dat heeft de advocaat van Natalees moeder verklaard
voor de Amerikaanse televisie.

De raadsman van Beth Twitty verbreekt daarmee het stilzwijgen dat misdaadverslaggever
Peter R. de Vries wilde bewaren tot de uitzending van zijn programma op zondagavond.


Joran zou seks met Natalee hebben gehad op het strand. Aan het einde daarvan werd ze onwel,
stortte in elkaar en stierf, zo werd vrijdagavond gezegd in het NOS Journaal.

Joran zou toen een vriend hebben gebeld om te helpen het lichaam te laten verdwijnen.
Dat zou een andere vriend zijn geweest dan de twee Surinaamse broers die steeds
werden genoemd als medeverdachten.

Het lichaam van de Amerikaanse tiener zou in een boot zijn gelegd en op zee overboord zijn gegooid,
aldus het relaas in het NOS Journaal. Het precieze moment waarop Natalee is overleden zou nog onduidelijk zijn.

Eerder bevestigde het Openbaar Ministerie op Aruba dat Joran van der Sloot inderdaad een bekentenis
heeft gedaan in de zaak van Natalee Holloway. Het OM bevestigde vrijdag dat een eerder uitgelekt interview
van Peter R. de Vries met hoofdofficier van justitie Hans Mos klopt. In dat interview wordt niet duidelijk
wat Van der Sloot precies heeft bekend, maar Mos zegt wel dat het gaat om ,,een essentieel onderdeel
dat in ons onderzoek ontbrak.
"

Het weblog VKMAG publiceerde het interview donderdag, maar toen wilde niemand de inhoud daarvan bevestigen.

Peter R. de Vries kondigde donderdag aan dat hij de zaak van de in 2005 verdwenen Amerikaanse tiener
Natalee Holloway had opgelost. Komende zondag doet hij in zijn eigen tv-programma uit de doeken
wat er volgens hem is gebeurd en welke rol Joran van der Sloot daarin zou hebben gespeeld.
De Vries zegt met een verborgen camera de bekentenis van Van der Sloot te hebben opgenomen.

Hoofdaanklager Hans Mos zegt in het vraaggesprek verder dat de reeks gebeurtenissen die in de reportage
van De Vries naar voren komt, door justitie al langer als mogelijk scenario wordt gezien. ,,Maar we hadden
er niet voldoende bewijs voor,
" aldus Mos. Hij ziet de bekentenis als de 'coming out' van Van der Sloot.

Mos noemt het verhaal dat De Vries boven water kreeg ,,zeer overtuigend."
,,Als Joran hier liegt, hangt hij zichzelf op een ongelooflijk stomme manier op en dat geloof ik niet,
want hij is een intelligente jongen.
" De hoofdofficier meent dat nu tenminste de waarheid
aan het oppervlak komt ,,en daarmee kunnen we deze zaak afronden."




©AD.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Raar dat Peter R. de Vries zondag het nieuws bekend mag maken en dat het OM schijnbaar wacht met actie
tot Peter R. de Vries zijn scoop heeft. Als Joran schuldig is, dan moeten ze hem oppakken en als hij onschuldig is dan moeten ze dat zo snel mogelijk bekend maken en ik vind een deal tussen het OM en Peter R. de Vries erg onfris.

Joran gaat zo Bekend maken in Pauw en Witteman dat zijn bekentenis een 'grap' was.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

HILVERSUM -  Joran van der Sloot erkent dat hij een vriend heeft verteld dat hij het lichaam
van Natalee Holloway heeft laten verdwijnen, maar dat dat een leugen was. Hij zei dat vrijdagavond
in het tv-programma Pauw & Witteman. ââ,¬Å¾Ik vertelde hem wat hij wilde horen. ââ,¬Å¾Het is zo dom, zo domââ,¬Â,
aldus Van der Sloot. ââ,¬Å¾Wat ik verteld heb klopt niet, dat is ook uit te zoeken.ââ,¬Â

Hoe hij dat zou kunnen bewijzen, zei Van der Sloot niet te weten.
De vraag waaróm hij andermaal heeft gelogen (eerdere verklaringen van Van der Sloot bleken onjuist),
moest hij onbeantwoord laten. ââ,¬Å¾Dat vraag ik mezelf ook wel af, jaââ,¬Â, zei hij tegen Pauw en Witteman.
ââ,¬Å¾Je hebt geen enkele reden om mij te geloven.ââ,¬Â

Volgens Van der Sloot heeft hij de ââ,¬Å¾wat oudere manââ,¬Â die hij zijn ontboezemingen heeft gedaan
ongeveer zes maanden geleden leren kennen. ââ,¬Å¾Ik vond hem een heel fascinerend iemand,
ik was heel geïnteresseerd in hem
ââ,¬Â, aldus een hoorbaar nerveuze Van der Sloot.
ââ,¬Å¾Hij deed ook heel veel dingen die ik eigenlijk niet kende, die ik nooit zou doen.ââ,¬Â
Wat dat voor dingen zouden zijn, wilde hij niet zeggen.

ââ,¬Å¾Ik heb hem gewoon verteld wat hij wilde horenââ,¬Â, aldus Van der Sloot.
Dat verhaal kwam erop neer dat hij op het strand heeft gevreeën met Natalee Holloway,
dat zij onwel is geworden en vervolgens overleden. Daarop zou hij een vriend hebben gebeld,
die met een bootje naar de plek des onheils is gekomen.
De vriend zou het lichaam van Holloway hebben afgevoerd en in zee hebben gedumpt.

ââ,¬Å¾Ik ben echt gewoon een beetje getruuktââ,¬Â, zei Van der Sloot. Hij vertelde dat hij de man die hem
erin heeft geluisd kort voordat hij met Pauw en Witteman sprak nog heeft gesproken.
Deze wilde niets meer zeggen. Van der Sloot zei niet boos op hem te zijn.

Van der Sloot zei te betreuren dat zijn naar eigen zeggen verzonnen bekentenis ertoe heeft geleid
dat Peter R. de Vries de moeder van Natalee naar Nederland heeft laten reizen.
De Vries zei hij niets kwalijk te nemen. ââ,¬Å¾Die doet gewoon zijn werk. Ik denk dat het hele goeie tv
gaat maken.
ââ,¬Â Van der Sloot voegde daaraan toe dat hij zondagavond naar de uitzending zou kijken.

Van der Sloot zei dat zijn vader met justitie heeft gesproken.
Dit gesprek zou vooral over de veiligheid van zijn zoon zijn gegaan.


Ã,©telegraaf.nl


De Vries hoont versie Joran weg

Peter R. de Vries zegt dat hij niet onder de indruk is van de bewering van Joran van der Sloot
dat zijn opgenomen verhaal over de verdwijning van Natalee Holloway een verzinsel is.

Volgens De Vries leek Jorans' bewering bij Pauw Witteman geloofwaardig omdat het duo
hem geen enkele kritische vraag stelde."Kennelijk waren ze te blij dat ze hem in de uitzending hadden".

De Vries herhaalde dat hij zondag zal bewijzen dat Van der Sloot wel degelijk bij Natalee's verdwijning
betrokken was. Hij wilde verder niets zeggen, ook niet of hij de vriend heeft getraceerd die Natalee
op zee zou hebben gedumpt.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Joran van der Sloot is ondergedoken op een plek waar niemand hem kan vinden.
Dat heeft zijn grootmoeder verklaard tegenover de NOS.

Haar kleinzoon zou de tv-uitzending van Peter R. de Vries van zondagavond willen afwachten
voordat hij de pers weer te woord staat. Justitie op Aruba zou besloten hem voor de derde keer
op te pakken. Dit hebben bronnen aan CNN gemeld.


Talkshowkoningin Oprah Winfrey heeft ondertussen misdaadverslaggever Peter R. de Vries
uitgenodigd als speciale gast.

Oprah heeft volgende week een speciale show rondom de zaak-Natalee Holloway.
De uitzending van Peter R. over haar verdwijning, die zondag wordt uitgezonden door SBS6,
is al voor miljoenen verkocht aan de Amerikaanse zender ABC.

Peter R. de Vries vindt Jeroen Pauw en Paul Witteman twee 'haperende klapperpistooltjes'.

Zij hadden vrijdagavond Joran van der Sloot aan de telefoon in hun talkshow.
Peter R. schrijft op zijn site: "Zij worden beschouwd als de interview-kanonnen van de Nederlandse journalistiek
(...) Dit waren geen kritische journalisten met een scherpe vraagstelling, maar twee jongens van de schoolkrant
die eindelijk een keer hun favoriete voetballer mochten interviewen.
"

De misdaadverslaggever gaat nog even door: "Ze waren zó blij dat ze Joran in hun show hadden
en waarschijnlijk weer de wereldpers zouden halen, dat een bijna kruiperige opstelling het gevolg was (...)
Joran beweerde dat het allemaal niets voorstelde en dat hij slechts had gezegd wat onze infiltrant
ââ,¬Ëœhad willen horenââ,¬â,,¢. Niet de meest geloofwaardige verdediging, maar nog slapper was de vraagstelling
van Pauw & Witteman.
"


Justitie op Aruba heeft geen bevel tot aanhouding van Joran van der Sloot gelast.
Dat heeft het Openbaar Ministerie (OM) zaterdag gezegd.

Het OM wacht met een eventuele reactie tot na de uitzending van het programma
van misdaadverslaggever Peter R. de Vries van zondag.




Ã,©nieuwnieuws/telegraaf
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Citaat van: Iwan op  2 februari 2008, 16:11:50
Peter R. de Vries vindt Jeroen Pauw en Paul Witteman twee 'haperende klapperpistooltjes'.

Zij hadden vrijdagavond Joran van der Sloot aan de telefoon in hun talkshow.
Peter R. schrijft op zijn site: "Zij worden beschouwd als de interview-kanonnen van de Nederlandse journalistiek
(...) Dit waren geen kritische journalisten met een scherpe vraagstelling, maar twee jongens van de schoolkrant
die eindelijk een keer hun favoriete voetballer mochten interviewen.
"

De misdaadverslaggever gaat nog even door: "Ze waren zó blij dat ze Joran in hun show hadden
en waarschijnlijk weer de wereldpers zouden halen, dat een bijna kruiperige opstelling het gevolg was (...)
Joran beweerde dat het allemaal niets voorstelde en dat hij slechts had gezegd wat onze infiltrant
ââ,¬Ëœhad willen horenââ,¬â,,¢. Niet de meest geloofwaardige verdediging, maar nog slapper was de vraagstelling
van Pauw & Witteman.
"
Een beetje een vreemd verwijt van Peter R. de Vries, als er 1 persoon is die ik er van verdenk
dat ie zich zit af te rukken op de media-aandacht die hij nu krijgt dan is het Peter R. de Vries wel.
Zelfs de rechtsgang moet even wachten tot hij met zijn grote nieuws naar buiten is getreden,
als het hem niet alleen om de aandacht was te doen dan had hij niet gewacht met alle ââ,¬Ëœfeitenââ,¬â,,¢
naar buiten te brengen tot hij zondag een show uitzend.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Het Openbaar Ministerie (OM) weet nog niet alles over de bevindingen van het onderzoek
naar de verdwijningszaak rond Natalee Holloway van Peter R. De Vries.
"Ik heb geen rapporteringsplicht aan het OM", zei De Vries vanavond in Nova.
Ook het OM moet de uitzending van De Vries morgen afwachten om definitieve conclusies te kunnen trekken.

Onkostenvergoeding
"Ik ben heel open geweest, maar alles was gewoon nog niet mogelijk."
De Vries zegt tot zeer recent aan zijn reportage over de zaak-Holloway te hebben gewerkt.
Hij erkende de man aan wie Joran van der Sloot zijn bekentenis heeft afgelegd,
25.000 euro te hebben betaald als een 'spoort onkostenvergoeding'.


Patrick van der Eem
De geheime opnamen van Joran van der Sloot zijn gemaakt door de Arubaanse ondernemer Patrick van der Eem.
Hij zegt dat hij aan de undercoveroperatie van de Peter R. de Vries heeft meegewerkt uit verontwaardiging.

Van der Eem werd gisteren door deze krant opgespoord. Hij heeft een franchiseonderneming in Almelo, Pirtek,
een technisch bedrijf in slangen. Een broer van hem heeft een botenverhuurbedrijf op Aruba.
"Ik heb dit gedaan omdat deze zaak moest worden opgelost", zegt hij over zijn actie. "Ik deed dit uit overtuiging."
Joran van der Sloot ontmoette de ondernemer zes maanden geleden, zo zegt hij zelf.
In een transcriptie van een recent telefoongesprek met hem, dat De Telegraaf ontving,
zegt Joran dat het ging om "een wat oudere, zeer innemende man" , die in zijn vriendenkring kwam,
en zelfs meeging op bezoek bij zijn oma en ouders.

Hypothese
"Ik ging helemaal mee in zijn hypothese. Dat is stom geweest en ik had onraad moeten ruiken",
aldus Van der Sloot, die onderstreept dat hij verzon dat hij Natalee in zee heeft gedumpt,
met behulp van een vriend met een boot: "Ik ben gewoon een stom varken."


Drachten
Een aantal inwoners uit Drachten zegt Joran van der Sloot te hebben gezien in zijn woonplaats.
Toen het SBS-programma Hart van Nederland daarover zaterdagavond berichtte,
verzamelden zich tientallen mensen voor de woning.





Ã,©nieuwnieuws.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Joran van der Sloot denkt dat het lichaam van Natalee Holloway nooit meer wordt teruggevonden.
Deze uitspraak was zondag te zien en te horen in het tv-programma Peter R. de Vries, misdaadverslaggever.
Een vriend van hem heeft het lichaam van het meisje voor de kust van Aruba in zee gegooid, aldus Joran.


"Waar weet ik ook niet precies. Het loopt waarschijnlijk allemaal nog mooier dan ik had gedacht", zei hij,
nadat justitie de zaak tegen hem had geseponeerd, tegen Patrick van der Eem, die de uitspraken opnam.

'Natalee stierf plotseling'
Van der Sloot zei ook dat hij Natalee niet heeft vermoord, maar dat ze plotseling stierf.
"Ik wist gewoon dat ze dood was", zei Van der Sloot. Volgens eigen zeggen heeft hij
nog geprobeerd haar te reanimeren.

Trillen
Nadat Joran met Natalee door zijn vrienden Satish en Deepak werd afgezet bij het strand
begonnen ze te zoenen en elkaar te bevredigen. "Opeens begon Natalee te trillen en ze zei niks meer",
aldus Joran. Hij heeft haar naar eigen zeggen nog wel geprobeerd te reanimeren en haar geschud,
maar ze reageerde nergens meer op.

Joran raakte in paniek en belde zijn vriend niet met een mobiele telefoon, maar met een betaaltelefoon.
Terwijl Joran ging bellen heeft hij Natalee even tussen een paar planten gelegd op het strand.

Nadat vriend (Daury) bij hem was gekomen, is Joran naar huis gegaan.
Daury is vervolgens met Natalee het water op gegaan en heeft haar overboord gegooid.

Patrick van der Eem
Patrick van der Eem is een op Aruba geboren en getogen ondernemer die nu in Almelo woont en werkt.
Hij ontmoette Joran zes maanden geleden in het casino in Nijmegen.
Het klikte tussen de twee en Van der Eem, die zich voordeed als wietteler, won Jorans vertrouwen.

Van der Sloot beschouwde Patrick van der Eem als vriend.
Van der Eem blijkt nu te hebben samengewerkt met De Vries.

'Het voelt niet als verraad'
Voor Van der Eem voelt het niet als verraad dat hij Joran in de val heeft laten lopen.
Patrick van der Eem zei zondag in het tv-programma van Peter R. de Vries dat hij zijn gevoelens
kon uitschakelen omdat er grotere belangen op het spel stonden dan die van Van der Sloot.

Schadevergoeding
Joran van der Sloot vond dat hij recht had op 'een dikke schadevergoeding' van justitie.
Volgens Van der Sloot verscheen hij met zijn ouders in het programma Pauw & Witteman
omdat dat volgens zijn vader, een advocaat, heel erg zou helpen bij hun eis voor schadevergoeding.

'Wat Joran zegt is gewoon bullshit'
De handlanger die Joran zou hebben geholpen met het lijk van Natalee weet van niets.
Zondagavond werd zijn reportage uitgezonden en daarin werd Daury genoemd als de handlanger
die Joran op Aruba zou hebben geholpen zich te ontdoen van het lijk van de Amerikaanse Natalee Holloway.
Daury verklaart tegen DAG op het moment van de verdwijning van Holloway, in mei 2005,
in Nederland te zijn geweest en is volkomen verrast door de uitzending van De Vries...

Dat meen je niet!
ââ,¬ËœDat meen je niet. Nee, dat meen je niet. Echt? Maar dat klopt helemaal nietââ,¬â,,¢,
is de eerste reactie van de van oorsprong Colombiaanse Daury (21) vanuit Aruba als hij zaterdagnacht
verneemt dat Joran van der Sloot (20) zijn naam noemt in de uitzending van Peter R. de Vries.

Daury is geschokt en boos als hij hoort dat Joran hem aanwijst als de vriend die hem heeft geholpen
zich van Nataleeââ,¬â,,¢s lichaam te ontdoen. ââ,¬ËœDat kan Joran niet gezegd hebben.
Ik zat toen in Rotterdam op school. Dat is gewoon bullshit!
ââ,¬â,,¢

Daury zegt volledig onwetend te zijn over zaak, hij is niet benaderd door Peter R. de Vries of justitie.
Hij vraagt zich bovendien af waarom zijn vriend hem niet van de beschuldiging op de hoogte heeft gesteld:
ââ,¬ËœWe hebben gisteren nog ge-msnââ,¬â,,¢t. Hij zei dat het best goed met hem ging.
Waarom zei hij hier dan niets over?
ââ,¬â,,¢


Van der Sloot verklaarde in aanwezigheid van een verborgen camera van Peter R. de Vries
dat de Amerikaanse Holloway onwel werd na een vrijpartij en dat zijn vriend Daury hem met een boot
hielp het lichaam in zee te dumpen. Nog voor de uitzending heeft Van der Sloot de verklaring herroepen
en afgedaan als een verzinsel, dat simpel is te weerleggen. Tegenover DAG verwijst Joran naar een jongen
genaamd Daury die een tijd in Nederland heeft gestudeerd en nu op Aruba woont.

Maar volgens Daury is het verhaal een verzinsel. Hij kent Joran vanaf zijn 15de via een vriend die bij Joran
op school zat. En ââ,¬Ëœwe voetbalden samen. We waren toen niet van die dikke vrienden, hoor.
Ik ben nooit met Joran en zijn vriendengroep uitgeweest naar Carlos ââ,¬â,,¢n Charlieââ,¬â,,¢s.
ââ,¬â,,¢
(discotheek op Aruba waar Van der Sloot en Natalee uitgingen op 31 mei, de laatste avond dat ze is gezien,).
Daury heeft de hele uitgaansperiode van Joran niet meegemaakt.
ââ,¬ËœOp mijn 17de vertrok ik naar Nederland om te studeren.ââ,¬â,,¢ Sindsdien was er weinig contact.

Eigenlijk leerde Daury Van der Sloot pas goed kennen toen hij in december 2007 op Aruba verbleef,
nadat hij korte tijd voor de tweede keer vastzat in de zaak Natalee Holloway. Het tweetal pokerde samen
in de casinoââ,¬â,,¢s in de hotels aan Palm Beach. ââ,¬ËœIk heb hem nooit over Natalee gevraagd.
Zo veel mensen kijken hem hier al raar aan. Het is lullig dat iedereen hem zo ziet.
Hij zegt altijd dat het goed met hem gaat, maar ik weet dat dat ding van Natalee aan hem vreet.
ââ,¬â,,¢

Daury zat in Nederland
Daury zat vanaf juli 2004 in Nederland om een MBO-opleiding in Rotterdam te volgen.
Hij vertelt dat hij tussentijds eenmaal voor drie weken op vakantie naar Aruba ging:
ââ,¬ËœDat was op 2 januari 2005. Voor de rest ben ik non stop in Nederland geweest. Op 31 mei 2005,
de dag dat Natalee verdween, was ik niet op Aruba.
ââ,¬â,,¢ Pas eind december 2005 ging Daury terug
naar het eiland. Toen waren Van der Sloot en zijn medeverdachten Deepak en Satish Kalpoe
al op vrije voeten gesteld. Op de vraag of Daury een boot heeft moet hij lachen: ââ,¬ËœNee, natuurlijk niet.ââ,¬â,,¢

Daury ging in Nederland in in het voorjaar van 2005 bijna elke dag naar de sportschool.
Daarnaast werkte hij via een uitzendbureau en zat hij op school. Deze instellingen waren dit weekend
niet bereikbaar om dit te bevestigen. Daury: ââ,¬ËœMaar justitie kan dat allemaal natrekken.
Dan weten ze meteen dat ik er niets mee te maken heb en dat Joran daarover heeft gelogen.
ââ,¬â,,¢
Een particuliere media opleiding bevestigt wel dat Daury in september 2005 bij hen een opleiding volgde.





Ã,©DAG.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Wel raar dat uitgerekend Peter R. de Vries Joran verwijt dat deze op schaamteloze wijze munt wil slaan
uit deze affaire. Veel speculaties en suggestieve beeldvorming in het programma en vond het behoorlijk
tegenvallen nagaande hoe het programma gehyped werd. Peter R. de Vries die niets geloofd van wat
Joran zegt en hem afschildert als een pathologische leugenaar, maar deze ââ,¬Ëœbekentenisââ,¬â,,¢ gelooft hij dan
weer wel. Mijn mening is door deze uitzending niet echt veranderd. Dat Joran er meer van weet staat
volgens mij voor de meeste mensen al vanaf het begin vast en het verhaal dat werd afgeschilderd
in de uitzending van Peter R. de Vries, dat Natalee overleden zou zijn en dat Joran het lichaam ergens
heeft gedumpt, lijkt me erg aannemelijk, maar dat is niets nieuws. Echter als hij haar vermoord heeft
dan heeft hij via het programma van Peter R. de Vries genoeg ruimte kunnen creëren om er met een
relatief lage straf vanaf te komen, tenzij kan worden aangetoond dat ze nog niet was overleden
toen ze was gedumpt. Ben benieuwd of het OM wat kan met de 'onthullingen' van de Vries,
Joran was onder invloed en heeft al meerdere keren (zo'n 7x geloof ik) een verhaal opgehangen
wat leugens bleken, waarom zou verhaal 8 wel de waarheid zijn?
Wat ik me blijf afvragen is waarom Joran zijn schoenen heeft weggegooid,
dat doe je toch alleen als er sporen opzitten die op een misdrijf wijzen? En waarom heeft Peter R. de Vries
die Daury niet opgespoord? Anders zou hij het wel doen en dat hij de justitie daarmee kan hinderen maakt
hem anders ook niet uit, en nu blijkt die Daury ineens aantoonbaar in Nederland te zijn geweest, was ook
al gezegd door Joran dat zijn verhaal aantoonbaar onjuist is. Volgens mij wist Peter R. de Vries allang dat
die Daury nooit Joran kan hebben geholpen met het lijk weg te werken.

Ben benieuwd of de Vries de oplossing heeft gebracht, zoals hij beweerde of dat door zijn toedoen
en mediageile optreden, voor eens en voor altijd de zaak Natalee Holloway is verpest.
De Vries heeft door zijn obstructie en het overnemen van het onderzoek, hij bepaalde nu wat en wanneer
wat naar buiten komt en niet de justitie in Aruba, Joran een kanskaart aangereikt, waardoor Joran genoeg
tijd had/heeft om zich te beraden op zijn verdediging aangaande zijn uitspraken, het verrassingseffect,
waarin het OM Joran kon confronteren met zijn eigen uitspraken, is in elk geval verdwenen.
Bovendien zou je kunnen bepleiten dat Peter R. de Vries zich ook schuldig heeft gemaakt aan inbreuk op de Privacy, wat een strafbaar feit is, waardoor de banden niet rechtmatig zijn en dus niet kunnen worden gebruikt
voor de bewijsvoering tegen Joran. Toen Joran bij Patrick in de, door de Vries, geprepareerde auto stapte zei hij:
"Ik heb een lekkere kleine bij mij", waarmee hij cocaïne, zou kunnen hebben bedoeld. Een persoon, die bekend staat
om zijn leugenachtige uitspraken/karakter die onder invloed van wiet en mogelijk cocaïne, zit op te scheppen
tegenover iemand waarop hij indruk wil maken, lijkt me niet bepaald de zaak er sterker op te maken.

De Vries verdient nu miljoenen (uitzending verkocht aan diverse stations in Amerika + inkomsten reclame)
en het OM staat nu in principe met lege handen, want Joran weet nu precies waar hij zich tegen moet verweren.
Vreemd vond ik ook dat Peter R. de Vries in het gesprek met Mos van het OM van Aruba stelde
dat die nu alles had gezien, terwijl hij enkele dagen terug nog melde dat het OM nog niet alles wist.
CiteerHet Openbaar Ministerie (OM) weet nog niet alles over de bevindingen van het onderzoek
naar de verdwijningzaak rond Natalee Holloway van Peter R. De Vries.
"Ik heb geen rapporteringsplicht aan het OM", zei De Vries vanavond in Nova.

Ook de rol van Patrick van der Eem vind ik twijfelachtig, eerst raakte hij 'bevriend' met Joran
en vervolgens stapt hij naar Peter R. de Vries en bied zijn diensten aan voor 25.000 euro en
hij had voor die tijd Joran er al van overtuigd dat hij wietteler was. Waarom zo'n leugen vertellen
tegen iemand als je niet al weet dat het je nog van pas kan komen?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

AMSTERDAM -  -De rechter-commissaris op Aruba heeft een vordering van het Openbaar Ministerie
om Joran van der Sloot in voorarrest te nemen afgewezen. Van der Sloot zal dus niet in Nederland worden
gearresteerd. Het OM tekent tegen die beslissing hoger beroep aan.
De onderzoeksrechter heeft wel het vooronderzoek tegen Van der Sloot heropend.

De rechter heeft vrijdag de vordering van het OM afgewezen. Omdat Joran van der Sloot al twee keer
eerder is aangehouden en tijdelijk heeft vastgezeten, vindt de rechter dat aan een hernieuwde
voorlopige hechtenis zeer zware eisen moeten worden gesteld. De bekentenis die Peter R. de Vries
zondagavond in zijn tv-programma liet zien, voldoet niet aan die eisen.

De Vries heeft op 20 januari een deel van zijn met de verborgen camera gemaakte opnamen aan justitie
op Aruba laten zien, een paar dagen later volgde een aanvulling en op 1 februari het laatste deel.
Op 29 januari - de dag waarop Van der Sloot voor het laatst heimelijk werd gefilmd - heeft de rechter-
commissaris het gerechtelijk vooronderzoek heropend.

Volgens het OM wekten de beelden en vooral ook de manier waarop Joran zijn verhaal vertelt de indruk
ââ,¬Å¾dat deze versie van de feiten de waarheid wel eens dicht zou kunnen naderenââ,¬Â.

Het Arubaanse OM tekent aan dat met bekentenissen voorzichtig en zorgvuldig moet worden omgegaan.
Dat de verdwijning van Natalee Holloway met de tv-uitzending ââ,¬Å¾voor het oog van velenââ,¬Â lijkt opgelost,
betekent nog niet dat deze voldoende is voor een veroordeling door de rechter.
ââ,¬Å¾Er is een wezenlijk verschil tussen de realiteit in de zittingszaal en de realiteit van het beeldscherm.ââ,¬Â
Veel hangt af van het overige bewijsmateriaal, aldus justitie.

Politie en OM zullen het verhaal van Joran van der Sloot nader moeten onderzoeken.
Dat zal nog geruime tijd vergen, zegt justitie. Forensisch deskundigen krijgen de opdracht
om op basis van de feiten te oordelen over de toestand waarin Natalee Holloway tijdens de fatale nacht
in mei 2005 verkeerde en over wat er volgens Joran van der Sloot op het strand is gebeurd.

Het OM geeft maandag om 12.00 uur lokale tijd een persconferentie in Oranjestad.





Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Waarom vertellen dat je een wietplantage hebt voordat hij samenwerkt met Peter? Misschien heeft hij wel een wietplantage en doet hij tijdens de samenwerking alsof omdat hij anders kans loopt zijn plantage kwijt te raken.

Joran is 100% de dader! Beelden zullen nog bestudeerd worden door psychologen die lichaamstaal begrijpen en kunnen verklaren. Naar mijn mening heeft hij Natalee gewoon zelf weggewerkt. Ik begrijp nog steeds niet waarom hij niet gewoon een ambulance heeft gebeld.

Peter r de Vries heeft verder geen onderzoek gedaan naar Daury omdat hij geen politieagent is. Hij heeft het onderzoek opnieuw laten openen en de taak is nu voor politie en justitie om er verder werk van te maken.

Dat Peter 25.000 Euro als "onkostenvergoeding" geeft vind ik geen slechte zaak. Het is immers riskant wat Patrick heeft gedaan. Dat Pauw en Witteman 5000 Euro geven aan een verdachte vind ik 10 keer erger dan geld geven aan iemand die een misdrijf probeert op te lossen.

Kim

Citaat van: Iwan op  2 februari 2008, 16:11:50
Een beetje een vreemd verwijt van Peter R. de Vries, als er 1 persoon is die ik er van verdenk
dat ie zich zit af te rukken op de media-aandacht die hij nu krijgt dan is het Peter R. de Vries wel.

Dit is een eigen mening en ik denk er in ieder geval anders over.  Ãâ€"hb

In KRO's Tijd Voor Twee (Radio 2) verwoordde De Vries zelf zijn twijfel als volgt: "Ik word een beetje flauw van al die Amerikaanse programma's die allemaal eisen stellen op het gebied van beeldrecht en exclusiviteit. Ik sta eigenlijk op het punt om te zeggen jongens, bekijk het allemaal maar. Ik heb hier nog genoeg te doen. Als je wat wilt hebben, kom je hier maar naar toe."