Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Pastoor gaat foto's afvallige gelovigen ophangen

Gestart door Iwan, 8 januari 2013, 23:49:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: AD.nl
Pastoor gaat foto's afvallige gelovigen ophangen

De Tilburgse pastoor Harm Schilder gaat deze week de namen en foto's van mensen die zich willen uitschrijven
bij de katholieke kerk ophangen in het voorportaal van de Emmausparochie. Dat zegt hij tegen het Brabants Dagblad.
'Op die manier kunnen de parochianen voor deze mensen bidden. En liever nog: ze overhalen om toch gewoon te blijven',
zegt Schilder.

Het aantal uitschrijvingen uit de rooms-katholieke kerk is de afgelopen weken opgelopen nadat de paus zich negatief
had uitgelaten over het homohuwelijk. Schilder: 'Als pastoor sta ik ver af van de mensen die zich uitschrijven. Ik bel meestal wel,
maar dan blijkt het standpunt toch vrij definitief. Misschien dat het via bekenden wel lukt om iemand over te halen.
'

Volgens de pastoor is zijn actie niet bedoeld als een schandpaal. Kerkverlaters 'hebben het recht om met de kerk te praten
over hun standpunten
'. De pastoor wil voorkomen dat mensen de kerk verlaten in een 'emotionele bui', zoals gebeurde
nadat de paus zich negatief over het homohuwelijk had uitgesproken. 'Een uitschrijving mag geen hype zijn.'
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."