Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Meisje overleden na steekpartij in Roden

Gestart door Iwan, 2 juli 2013, 22:27:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: AD.nl
Meisje overleden na steekpartij in Roden

Roden - Een 17-jarig meisje uit Roden in Drenthe is dinsdag overleden nadat ze eerder op dag
in haar ouderlijk huis was neergestoken. De vermoedelijke dader, een 19-jarige inwoner van de gemeente
Noordenveld, is opgepakt. Dat meldde de politie.

De steekpartij vond dinsdagmiddag rond kwart voor vier plaats in een woning aan de Ceintuurbaan in Roden.
Het slachtoffer werd zwaargewond naar het Universitair Medisch Centrum Groningen gebracht waar ze
korte tijd later aan haar verwondingen is bezweken.

Toen de politie arriveerde was de dader er hardlopend vandoor gegaan.
Dankzij getuigen werd de gevluchte dader even later bij de voetbalvelden in Roden gevonden.
De politie heeft bij de zoektocht speurhonden ingezet, vlakbij werd een mes gevonden.
De politie vermoedt dat problemen in de relatiesfeer de aanleiding waren voor de steekpartij.

Het slachtoffer was net als de verdachte lid van de plaatselijke voetbalclub VV Roden.
De vereniging spreekt van ,,een verschrikkelijke gebeurtenis" en heeft de kantine dinsdagavond
geopend ,,voor eenieder die daar behoefte aan heeft".
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Telegraaf.nl
Verdachte moord Roden bekent

De 19-jarige Jacco R. die dinsdag zijn 17-jarige vriendin Annemieke van Dijk om het leven heeft gebracht in Roden (Drenthe),
heeft tijdens zijn verhoor bekend. De man heeft verklaard dat hij niet kon omgaan met het stopzetten van de relatie.
Dat meldt de politie op Twitter. Annemieke werd in haar ouderlijk huis aan de Ceintuurbaan doodgestoken door R.

De verdachte was er na de steekpartij vandoor gegaan. Hij werd na een zoektocht met speurhonden en dankzij tips
van getuigen opgepakt bij een sportpark. In de omgeving is ook een mes gevonden. Annemieke werd na de steekpartij
nog naar het ziekenhuis gebracht, maar overleed aan haar verwondingen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Mijn nichtje 'kende' zowel het slachtoffer als de dader van het uitgaan.
Niet dat ze met ze bevriend was, maar ze kende ze van gezicht en had wel eens een woord met ze gewisseld.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Margje

Citaat van: Iwan op  3 juli 2013, 18:29:45
Mijn nichtje 'kende' zowel het slachtoffer als de dader van het uitgaan.
Niet dat ze met ze bevriend was, maar ze kende ze van gezicht en had wel eens een woord met ze gewisseld.

Ik hoorde vandaag van mijn collega die normaal gesproken op een andere verdieping zit dat de moeder van het meisje haar directe collega is op dezelfde verdieping....