Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Schoonheidsgeheimen

Gestart door Iwan, 21 oktober 2012, 20:42:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: AD.nl
Geheim: veel vrouwen blijken hun snor te bleken

Er wordt vaak gezegd dat mannen een vrouw verkiezen met een 'natuurlijke' look.
Ze beseffen echter niet dat er heel wat moet gebeuren voor een vrouw die look verkrijgt.
Terwijl negen op de tien mannen ervan overtuigd zijn dat hun vriendin een natuurlijke schoonheid is,
zijn die vrouwen op hun beurt bang dat hij hun trucjes zal ontdekken.

Een kwart van de ondervraagde vrouwen bekende namelijk dat ze minstens één beautygeheim hebben.
23 procent gaf zelfs toe dat niemand, ook niet hun beste vriendinnen, echt weet hoeveel moeite
ze moeten doen voor hun look.

Bovenaan het lijstje van beautygeheimen staat het waxen of bleken van een snor, wat 94 procent bekende te doen.
Andere toppers zijn het waxen van de bikinilijn en het bleken van de tanden (allebei 90 procent),
een vals bruin kleurtje (79 procent), het plukken van de wenkbrauwen (41 procent) en het kleuren van de lokken (36 procent).

Veel vrouwen zijn bang dat hun partner die geheimen ooit zal ontdekken.
Ze wil vooral niet dat hij haar onder de oksels ontdekt (36 procent), weet dat ze haar snor bleekt (27 procent),
stoppels op haar benen voelt (23 procent) of grijze uitgroei ontdekt (12 procent).

Relaties
Volgens het onderzoek dragen die beautygeheimen niet alleen bij tot het uiterlijk en het zelfvertrouwen van vrouwen,
maar zijn ze ook goed voor de relaties.

Van de ondervraagde mannen zei 87 procent het niet erg te vinden dat hun vriendin een aantal trucjes verborgen houdt.
Vrouwen zijn het daarmee eens: 70 procent gelooft dat het de sleutel is tot een goede relatie.

Psycholoog Rachel Shattock Dawson: 'Hoewel er tegenwoordig nog weinig taboes zijn, willen vrouwen bepaalde dingen
toch privé houden. Zij vinden dat er plaats is voor wat mysterie in hun relatie, hun man hoeft niet te weten
hoeveel moeite ze doen. Op die manier houden ze de romantiek levend en lijken ze natuurlijk sexy.
'

Maar vrouwen doen al die moeite niet alleen voor hun partner, want ze willen er ook goed uitzien voor zichzelf.
Voor sommigen gaat het om het creëren van de look die het best bij hen past. 37 procent van de vrouwen stelt bijvoorbeeld
dat hun huidige haarkleur niet die is waarmee ze geboren werden, maar de kleur die ze hadden moeten hebben.

Ook belangrijk is dat die look een enorme boost geeft aan hun zelfvertrouwen.
Zo voelen drie op de vier vrouwen zich veel zelfzekerder als ze klaar zijn met hun schoonheidsregime.
61 procent voelt zich zelfs als herboren.


Wat zijn jouw beautygeheim?
Welke ingrepen verricht jij (dagelijk) aan je uiterlijk?


verf je je haar, ben je dagelijks met dure crèmes in de weer etc
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik ben geen vrouw.... dus doe weinig aan mijn uiterlijk... mijn schoonheid is puur natuur...  ;D

Ik scheer me natuurlijk wel en doe wel eens gel in mijn haar.. verder niets.. geen cremes of wat dan ook.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."